Millainen ihminen on kuuden laudaturin mies/nainen?
Tunnetko mä tiedän ainakin kolme.Kaksi on omia sukulaisia.
Kommentit (13)
Kirjoitin itse kuusi laudaturia 80-luvun lopussa.
Molemmat pedantteja täydellisyyden tavoittelijoita ja hyvin järjestelmällisiä ihmisiä.
Noin monta laudaturia, muttei silti nosta itseään muiden yläpuolelle.
jos pärjää lukiossa hyvin siihenkin asti, niin suht todennäköistä on, että osaaminen niihin laudatureihinkin riittää. Joissain aineissa tosin vaatii itsenäistä opiskelua paljon sen tason yli, mitä aineen pakollisilla kursseilla käydään läpi. (Esim. enkku.) Mutta silti mahdollista jos kiinnostusta riittää.
kirjoitti 6 laudaturia. Yliopiston suoritti parhaimmilla arvosanoilla, mutta gradua ei koskaan saanut valmiiksi (aihe oli kuulemma tylsä???). Muutenkin kova suunnittelemaan, kehittelemään, mutta mitään ei saa aikaiseksi, sitten kun pitäisi jotain tehdä. EI USKALLA, jos vaikka ei onnistukaan täydellisesti.
Edelleenkin joka paikassa anoppi muistaa vain ne 6 laudaturia... ja 9,5 päästötodistuksen.
Ei vakituista työpaikaa. Pitkään lomautettuna. Avovaimo hoitaa puhumisen ja järjestää kaiken. Tekee kotona kuten käsketään.
Molemmat älykkäitä, fiksuja ihmisiä, jotka hankkivat korkean koulutuksen. Menestyneet hyvin työelämässä.
kuin nykyiset. Vanha laudaturhan jakautui E:hen ja L:ään, niin että vanhan L:n sai sama osuus oppilaista kun nykyään saa E:tä ja L:ää yhteensä.
ne maagiset 6 ällää. Toinen on narkomaani ja toinen on lääkäri nykyään.
yritti itsemurhaa jossain vaiheessa.
Kannattaa muistaa, että "vanhat" laudaturit ei oo yhtä kova juttu kuin nykyiset. Vanha laudaturhan jakautui E:hen ja L:ään, niin että vanhan L:n sai sama osuus oppilaista kun nykyään saa E:tä ja L:ää yhteensä.
Joo, aiemmin L:n sai helpommin, kun E:tä ei arvosanana ei ollut, mutta toisaalta aiemmin kaikki piti kirjoittaa kerralla plus valinnaisuutta oli huomattavasti vähemmän. Aika monella meni paljon aikaa & energiaa pelkästään pakkoruotsin läpäisemiseen, niin ettei muuhun ehtinyt keskittyä.
En usko, että kukaan esim. meillä töissä tietää tai välittää, että kirjoitin 6 laudaturia yli 30 vuotta sitten. Ihan tavis olen minäkin.
kun kirjoitin itse kuusi laudaturia v. 1985.