Vammaistukea ei pitäisi maksaa ollenkaan eikä omaishoidontukea.
Ennen oli itsestään selvää että vammaiset ja sairaat hoidettiin kotona eikä siitä tullut kenellekään mieleen vaatia rahaa.
Jos lapsilisä verolle, vammaistuki pois eikä omaishoitajille makseta.
Kommentit (31)
pidä kellekään maksaa. Samalla pois vanhempainvapaat, ei pidä maksattaa omaa lisääntymistään valtiolla.
Pienten, suht terveiden lasten kohdalla se oh/vammaistuki voi tuntua hurjalta rahalta, mutta sitten kun se lapsi on joku 12v goljatti, sairastelee paljon, ei voi olla kotona yksin ja kunta ei tarjoa hoitoa kuin klo 8-16, niin työssäkäynti voi olla mahdotonta. Silloin alkaa jo kaivata eri lailla erillisyyttä lapsesta.
Pienten, suht terveiden lasten kohdalla se oh/vammaistuki voi tuntua hurjalta rahalta, mutta sitten kun se lapsi on joku 12v goljatti, sairastelee paljon, ei voi olla kotona yksin ja kunta ei tarjoa hoitoa kuin klo 8-16, niin työssäkäynti voi olla mahdotonta. Silloin alkaa jo kaivata eri lailla erillisyyttä lapsesta.
Yleensä nuo omaishoitajat eivät ole töissä eivätkä ole koskaan olleetkaan.
kun persettään kaivelee jonkun erityislapsen perheen saama rahallinen tuki.
hoitaisi ulkopuolinen. Mikään laki ei velvoita hoitamaan itse vammaista aikuista lastaan.
Laitokseen vaan, ei sitä ole pakko kotona kenenkään hoitaa. Ei lapsenakaan. Romanialaiset lastenkodit vammaisille oiva paikka.
On ilmainen taksi, pääsee välillä viikonloppuhoitoon muualle. 800 e ei korvaa vammaista hoitavan ansiomenetystä ja vammaisen elinkuluja, mutta hyvä alku.
Valtiontalous on velkaantumaanpäin ja kaikki turha pitää karsia. Laitoshoito tulee halvemmaksi kun tukien maksaminen, ei vammainen mitään viidentähden hotellia hoitopaikakseen tarvitse.
Ja omaishoitajuus on oma valinta, töihin vaan ja vammainen hoitoon, omalla kustannuksella tietenkin.
tota, tiedän, et tähän ei pitäis vastata ollenkaan, mut jos noi tuet otetaan pois, ne vanhemmat menee sossun luukulle.
Mulla erittäin vaikeasti vammainen lapsi, ja sain 300 e/kk MIINUS VEROT omaishoidontukea ja 387e/kk korkeinta vammaistukea + 100 e lapsilisä.
Tälläkö summalla mun olis pitänyt jäädä kotiin? Omasta asunnosta olis voinut vain haaveilla. Vuokra olis maksatettu valtiolla eli teillä veronmaksajilla, samoin oltais saatu toimeentulotukea ja olisin vienyt kaikki laskut sossuun.
Kun multa poistettiin kokonaan tuo omaishoidontuki, pistin lapseni laitokseen, laitospaikka taitaa maksaa 1000e/päivä kaupungille. Menin itse töihin. Saan silti tuon 387 euroa joka kk tilille. Kadehtikaa sitä!!!
Laitoshoito tulee halvemmaksi kun tukien maksaminen.
Ei tasan tule. Ota vähän selvää asioita ennen kuin kirjoitat tollasta.
säännöllistä tuloa vammaisista, asunnottomista jne ja kokoomus tukee lain ja säädöksin.
Saatanan pummi, juuri tuollaisille rahat katoaa. Ja ne sossunasiakkaat, keille maksetaan vammaistukia vähä-älyisistä lapsistaan juovat lastensa rahat.
Tarkoitit varmaan minua. Maksan nyt 60 000 e vuosituloistani 20 000 e veroja/vuosi, joten enköhän maksa itse itselleni sen 387 e/kk. Ja siinä samassa sunkin lapsilisät.
Pitää poistaa myös työttömien tuet, asumistuet ja toimeentulotuet. On ihan omaa tyhmyyttä, jos ei osaa töitä hankkia tai sopivan edullista asuntoa itselleen löytää.
Samaan romukoppaan voidaan heittää myös sairauspäivärahat, lääkekorvaukset, kuntoutustuet. On se nyt vaan kumma, että pitäisi itse aiheutettuja elintasosairauksia verovaroista kaikille kustantamaan.
Mutta sitten myös kotihoidontuki pois. Ennen oli itsestään selvää, että omien lasten hoitamisesta ei valtio maksanut mitään.