Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies juo joka ikinen viikonloppu

Vierailija
04.06.2011 |

pitäiskö vaan pakata muksu ja kamat ja lähteä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ollaan oltu jo lähes 15v, yksi lapsi on siunaantunut. Alussa juominen häiritsi, mutta aikaa myöten olen luovuttanut ja huomannut sen olevan mieheni ainoa keino rentoutua rankan työviikon jälkeen.

Vierailija
22/41 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se juo itse omaan ahdistukseensa ja purkaa pahaa oloaan sinuun, kun ei muuhun kykene.

Lopeta nalkuttaminen tai valitus ja muuta oma asenne asialliseksi ja kerro kaikessa maltillisuudessa, että olet kyllästynyt hänen viikonloppujuomisiin ja krapuloihin.

Anna kuukausi aikaa hänelle ryhdistäytyä ja näyttää, haluaako parannusta tilanteeseen, mahdollisesti myös ammattiapua. Juomiseen löytyy aina syitä;kurja lapsuus, juhlia, arkinen tylsyys, pitää rentoutua, kaverit tarjosi.

Ellei tilanne muutu kuukaudessa, ota lapsi ja perusta pma elämä hänen kanssaan. Tulette voimaan paljon paremmin niin kuin alkoholiriippuvaisen kanssa. Kerro myös vanhemmillesi ja ystäville päätöksestäsi, saat tukea heiltä.

Sinulla on ihana lapsi ja arvokas elämä, älä tuhlaa sitä väsyttämällä itsesi näennäisaikuisen kanssa.

Alkoholiriippuvaiset ovat mestareita puhumaan ympäri ja vetoamaan toisen säälitunteisiin. Se on heidän tapansa pitää systeemi kasassa. Kun siihen lankeaa itse mukaan, on osa alkoholistin vinoutunutta maailmankuvaa.

Voimia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yhtenä kesänä miehen juominen lipsahti käsistä. Tehkää ihmiset jotain, ei se mies siitä muutu!

Vierailija
24/41 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erottuaan alkoholistista. Mies hyvässä asemassa, varakas, mutta viikonloppujuoppo ja viikollakin meni ainakin kaljaa.

Oli ilkeä, makoili viikonloput krapuloissaan, ei tehnyt kodin ja perheen eteen mitään ja pahinta, että alkoi säännöllisesti hakata vaimoaan.

Nainen kertoi yrittäneensä miellyttää miestä ja pitää tämän tyytyväisenä, niin ei käynyt koskaan. Alkoholisti on sairas ja se pilaa koko lähipiirinsä elämän.

Vierailija
25/41 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varsinkaan juomiselle. Miksi ihmeessä sinä annat kiusata itseäsi ja lastasi? Jos sinä kuvittelet tuota rakkaudeksi, sinä olet väärässä etkä oikeasta rakkaudesta tiedä mitään.

Ainoa keino on se, että järjestät itsellesi ja lapsellesi asunnon ja muutenkin asiat siihen malliin, että pystyt sanomaan: nyt valitset joko viinan tai meidät.

Sanot sen niin, että päätös pitää pitempään kuin seuraavan viikonlopun tai peräti kuukauden. Älä luovu asunnostasi vielä kolmannenkaan selvän viikonlopun jälkeen.

Vierailija
26/41 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisinkin menee ja viikonloppuna molemmat päivät. Ei kuitenkaan ole kännissä koskaan kiukkunen, ei kärsi krapulaa eikä se tavallaan siis vaikuta päiväpuuhiimme. Kuitenkin ahdistaa, kun huomaa että kaikkiin tilanteisiin kuuluu alkoholi ja alkoholi kiinnostaa asioista eniten: missä ja miten voi juoda.

Örvelökännissä mies ei ole koskaan, käyttäydy huonosti tai riitele. Mutta kai se alkoholisti on silti. Viinanhimo on ja alkoa menee ihan liikaa, varmaan 35 annosta/vko: to 5, pe 10, la 10, su 5.

T. sama ongelma, ei lapsia

Vierailija
27/41 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessani yhteistä lastamme. Ei sitä ennenkään lasiin sylkenyt, mutta silloin se oli vielä normaalin rajoissa. Ennen ei käytös muuttunut humalassa kuten nykyisin.

Vierailija
28/41 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies juo liikaa noin kerran kuussa ja on silloin ilkeä ja säälii itseään? Aina lupaa muutosta ja sitten seuraa hirveä pettymys, kun joidenkin viikkojen kuluttua taas juo itsensä sammumiskänniin. :(

Vierailija
29/41 |
28.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia vetää kännit viikonloppuisin. Varmaan siksi juovatkin, kun olette tollaisia nalkuttavia pirttihirmuja.

Normaalia miehelle, mutta ei todellakaan normaali eikä ensinkään lapsiperheessä.

Miehen kannalta on kuitenkin viihtyisämpää ryypätä nalkuttavan akan vuoksi kuin siksi, että ei ole edes sitä akkaa ,jonka takia kannattaisi olla ryyppäämättä. Naisen kannalta on kuitenkin viihtyisämpää olla se nainen, jonka vuoksi ryypätään siitä syystä, ettei sitä miehellä ole.

Minä tiedän, olen kokeillut kumpaakin. Molemmat juovat edelleen, se jolle voisin nalkuttaa ja se, jolle en enää nalkuttanut vaan lähdin ja jätin.

Vierailija
30/41 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotin katsomaan krapulasa!! Soitin hänen sukulaisilleen ja sanoin, että ellei lopu niin video lähtee hänen työpaikalleen. (mieheni korkeasa asemassa). Juominen loppui ja mieheni on myöhemmin jopa kiittänyt minua :D

Vierailija
31/41 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelee yksin klo 21 jälkeen. Ei ole pahapinen, ei vaan osaa muuta keinoa rentoutua työviikon jälkeen. Joka perjantai, jos ei ole töissä, eli noin 3 viikonloppua / kk.

Heräilee kuitenkin lauantaina klo 10.00, eikä koskaan jatka seuraavana päivänä.

Minä olen oppinut sietämään asian.

Vierailija
32/41 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herranen aika.

Jos et halua suin päin erota, ala elää omaa elämääsi siinä sivussa. Eli elät niin kuin miestä ei olisikaan: suunnittelet omia menoja yhdessä lapsen kanssa ja myös toteutat ne.

Et noteeraa miestä kun hän on juonut, vaan lähdet esim. pois kotoa johonkin kivaan paikkaan.

Etkä soittele ja viestittele kun mies on ryyppäämässä.

Ja ennen kaikkea et mahdollista hänen juomistaan pitämällä huolta kaikesta. JOs jokin jää huolehtimatta humalan ja krapulan takia, sinä et huolehdi sitä kuntoon.

Mäkättäminen ja itkeminen ei tehoa alkoholistiin. Ainoa mikä voi tehota on jättää hänet yksin rypemään.

kännissä hän vaan naureskelee ja vähättelee kun minä yritän tuskissani kertoa miten pahalta tämä tuntuu ja että ero on lähellä. ei vaikutusta. t. ap

Vierailija
33/41 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelee yksin klo 21 jälkeen. Ei ole pahapinen, ei vaan osaa muuta keinoa rentoutua työviikon jälkeen. Joka perjantai, jos ei ole töissä, eli noin 3 viikonloppua / kk.

Tuon minäkin jo laskisin "normaaliksi" alkoholinkäytöksi, en miksikään alkoholiongelmaksi.

Riippuu tosin siitä mitä "tissuttelu" teillä tarkoittaa. Meillä on tuo että pe- tai la-iltana juodaan 9-24 välillä 3-4 olutta/siideriä ja that's it. Ei kaada maata!

Vierailija
34/41 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon minäkin jo laskisin "normaaliksi" alkoholinkäytöksi, en miksikään alkoholiongelmaksi.

Riippuu tosin siitä mitä "tissuttelu" teillä tarkoittaa. Meillä on tuo että pe- tai la-iltana juodaan 9-24 välillä 3-4 olutta/siideriä ja that's it. Ei kaada maata!

Vierailija
35/41 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa nipottamista, jos mies kerran kuussa juo!

Vierailija
36/41 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on absolutisti, mutta mietin samaa aika usein. Se kyllä itsetyydyttää melko usein. Kai sekin riittää syyksi.

Olis vaan aika vaihtaa. Tottakai uusperhe kuviot on vaikeita, mutta olis siinä kai onnellinen alku. Ja miehethän ei maailmasta lopu. Ja aina on syy erota.

Vierailija
37/41 |
09.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olemaan neuvoton:/MIeheni juo aika useesti ja meil on 2vko vauva..Nyt kahtena vkloppuna käyny baaris ja viime viikol sano et ei juo tän viikonloppuna ja paskat pitihän sitä mennä kaverin kans eilen baariin ja sano et ei juo ku yhen siiderin ja yks biljardipeli ja kotia vitut tuli kyl sovittuun aikaan kotia mut umpi kännis:(Ja nyt sit jäi kaverille vähäks aikaa vaik piti vaan nopsaan käyä ja tulla kotia vaihtaan huoneen paikkaa..Alan niin kyllästymään tähän et nytki itken,mut en halua jättää häntä kun on hyvä isä ja muutenki ihana <3 Läheisille en voi puhua kun kaikki sanoo et jätä se jne..Rakastaa kyl mua ja lasta täydestä sydämmestä..Ainoa syy miks juo  ni on työttömyys mut ei senkään takia sais juoda!Ja mua kans se harmittaa kun ennen ku lapsi synty ni sano et hän vähentää tosi paljon juomista mut paskat..aijon täst lähin sanoa et jos yks kaveri tulee käymään ni pitää olla selvinpäin!!

Vierailija
38/41 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentäminen tekisi terää ihan jokaiselle.

Vierailija
39/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää näitä juoppoja valita?

Vierailija
40/41 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää näitä juoppoja valita?

No kun on Jännämies. Ihanan villi sängyssä. Niinku näistä tehdyistä pennuista voi räknätä.

Tää juopottelu tuskin alkoi vasta pentujen synnyttyä?

Sitä ennen se oli sitä Jännää.