Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rippijuhlat pitopalvelusta?

Vierailija
03.06.2011 |

Ensi kesänä tulossa lapsen rippijuhlat ja mietin vakaasti että otanko koko juhlalystin pitopalvelusta? vuokraisi juhlatilan myös.

Kokemusta? vai meneekö liian pröystäilyksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin niissä on ollut tarjoilu pitopalvelusta. Tosin kotona, omakotitaloissa joten tilaa on siedettävästi. Jos asutte kerrostalossa, niin harkitkaa vaan erillistä juhlatilaa, jos vieraita on paljon tulossa.

Vierailija
2/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suoriutuneet juhlista ihan omin avuin tai korkeintaan lähipiirin avulla.

Se on ihan siitä kiinni, millaset on omat voimavarat ja ajankäyttö. Ei kaikki ehdi tai osaa tehdä itse, sillon on ihan ok ostaa palvelut. Mutta tiedä se, että ei ole just sun näköiset juhlat, eikä välttis hyvän makuiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suoriutuneet juhlista ihan omin avuin tai korkeintaan lähipiirin avulla.

Se on ihan siitä kiinni, millaset on omat voimavarat ja ajankäyttö. Ei kaikki ehdi tai osaa tehdä itse, sillon on ihan ok ostaa palvelut. Mutta tiedä se, että ei ole just sun näköiset juhlat, eikä välttis hyvän makuiset!

Vierailija
4/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä luen tuon siinä tapauksessa laiskuudeksi ja haluttomuudeksi panostaa oman lapsen juhlaan. Koskaan pitopalvelun tuotokset ei ole yhtä hyviä kuin itse tehdyt.

Mutta tämä minun mielipide. Kukin hommaa tarjottavat sillä keinoin kuin parhaaksi näkee.

t.3

Vierailija
5/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan pitopalvelun tuotokset ei ole yhtä hyviä kuin itse tehdyt. Mutta tämä minun mielipide. Kukin hommaa tarjottavat sillä keinoin kuin parhaaksi näkee. t.3

Vierailija
6/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vakuuttaa, että se pitopalvelu on tavallisin vaihtoehto. Yhden ainoan kerran olin nyyttärikutsuperiaatteella järjestetyissä juhlissa, mutta silloinkin syynä oli perheen henkilökohtaiset ongelmat. He eivät olisi itse saaneet juhlia aikaan millään tavalla.

Eli ota kaikki, vaikka tilaa myöten, pitopalvelulta. Säästät runsaasti aikaa ja todennäköisesti myös rahaa. Eipä käynyt viime vuonna edes mielessä, että ryhtyisin itse juhlia laittamaan, kun kaiken sai "pakettina" kotiin siivousta myöten. Ja kaikki saivat yhdessä nauttia juhlista ilman, että jokainen vuorollaan olisi päivystänyt keittiössä.

Vierailija
7/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kesänä.Kotona pidettiin juhlat kun omakotitalo.Ja aion kyllä muillekin lapsilleni ottaa pitopalvelun rippijuhliin.Mulla oli jo kauhea siivoaminen juhliin,yli 200neliöö.Ja tiesin etten jaksa alkaa vielä ruokia vääntämään.Viimiset 5-vuotta olleet raskaita elämässäni,joten tiesin jo etukäteen etten jaksa alkaa kaikkea tekemään.

Vierailija
8/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä luen tuon siinä tapauksessa laiskuudeksi ja haluttomuudeksi panostaa oman lapsen juhlaan. Koskaan pitopalvelun tuotokset ei ole yhtä hyviä kuin itse tehdyt. Mutta tämä minun mielipide. Kukin hommaa tarjottavat sillä keinoin kuin parhaaksi näkee. t.3

kertovat siitä, että lasta ei arvosteta. Juhlissa lapsi joutuu itse tarjoilijaksi ja äitinsä viettää enemmän aikaa keittiössä kuin vieraiden kanssa.

Vierailija
9/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulossa rippijuhlat myös kesällä ja itse valmistan, kuetn muillekin lapsille.

Tarjolla lihaa, kalaa, perunoita, salaattia, karjalanpiirakoita, kahvia ja täytekakkua eli ihan perusjuttuja.

Tuo tarjoilu kun ei ole se ykkösjuttu mielestäni.

Ja ihan kotona juhlat pidetään.

Vierailija
10/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkkää lastensa synttärit kaikenmaailman hoplopeissa ja poplopeissa, ja perusteena just se, että pääsee itse helpommalla, mut sit rippijuhlia varten pitää itse raataa ja laittaa kaikki omin pikku kätösin.

Mulla onneksi on rahaa sen verran, että pystyn palkkaamaan jonkun muun tekemään tarjoilut puolestani, ja vieläpä palkkaamaan tarjoilijatkin juhliini. Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole taloudellista mahdollisuutta moiseen, silloin on hyvä haukkua pitopalvelun käyttäjät.

Vierailija
11/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa minun rippijuhlissani vuonna kirves ja kivi oli pitopalvelu hoitamassa tarjoilua, sama systeemi on ollut sisarusteni lapsilla ja myös mieheni perheessä on tapana, että koko perhe keskittyy vieraiden kanssa seurusteluun ja ruokahuolto on ulkoistettu. Sitten on niitä, joiden mielestä 30 e/hlö on liikaa ja he valjastavat puolet suvusta ruuanlaittoon. Tuloksena yleensä hieman epätasainen ateriakokemus.

Jokainen tavallaan. Meillä panostetaan ihmisiin, toiset panostavat kykkimiseen keittiössä.

Vierailija
12/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kyllä lasta arvostetaan, ei joutunut tarjoilijaksi enkä minä päivystänyt keittiössä vaan meillä oli apuemäntä...

Mutta tarjoilut tehtiin itse yhdessä, tyttären toiveiden mukaan tehtiin menu, johon kuului kalaa, lihaa, salaatteja, kiusausta, ja kakkua yms.

Mutta en myöskään mollaa niitä, jotka ottavat pitopalvelusta, kukin tyylillään. Nimittäin kaiken sen vaivan vuoksi olisin mieluusti ottanut toiselle tyttärelle pitopalvelusta, mutta kun ekalle tehtiin kaikki itse, niin myös toiselle, yhdessä tehtiin.

Vierailija
13/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippijuhlissa jotka olisi järjestetty pitopalvelun kautta tai edes missään muualla kun kotona. Jokainen saa sen verta apua, jos ei ite kykene, että rippijuhlat laittaa.

Vierailija
14/14 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rippijuhlissa jotka olisi järjestetty pitopalvelun kautta tai edes missään muualla kun kotona. Jokainen saa sen verta apua, jos ei ite kykene, että rippijuhlat laittaa.

kyllä siinä vaiheessa menee jo hyväksikäytön puolelle, jos olettaa "avun" kanssa juhlat järjestävänsä.