En voi istua, en seistä, en maata - voiko peräpukaman takia mennä päivystykseen??
Aivan järkyttävää! Mulla on ollu pukamia jo vuosia, mutta eivät ole vaivanneet ollenkaan, paitsi että kakkaamisen jälkeen ei ole pyyhkiminen riittänyt vaan pitää suihkutella. Mutta tänään ilmaantui aivan järkyttävän kipeä pukama!! Tai ärtyi, en tiedä, mutta joka tapauksessa itkua täällä väännän... Mikä avuksi?
Kommentit (26)
Kävin päivystyksessä, koska kipu sai mut melkein oksentamaan. Puhkaisivat pukaman, vaikka siellä ei ollut hyytymää. Kipu ei poistunut kokonaan, mutta helpotti huomattavasti. Kävin lämpimässä suihkussa ja suihkutin haavakohtaa runsaasti, sekin auttaa. Saikkua kirjoitti täksi päiväksi, joten olen pian takaisin hommissa. Scheriproct Neo - voidetta olen ajatellut laittaa tuolle alueelle, tarkistan vielä että sitä voi tosiaan laittaa puhkaistun pukaman päälle.
Älkää sinnitelkö liikaa, siinä ei ole mitään järkeä.
Ei ole päivystysasia. Lääkäri-asia sinällään kylläkin, joten varaa aika. Apteekista löytyy ensiapu, ja myös lämpimässä vedessä istuminen voi auttaa. T.sh
Isommat infektiot elimistössä ovat usein peräsuolessa ja peräpukamat ovat vain jäävuoren huippu. Se osasto on pidettävä puhtaana isommista infektiosta, korkea verenpaine/diabetes ja muut ongelmat (esim. mikrobimassan migroituminen aivokudoksiin) voi johtua isosta infektiosta peräsuolessa. Esim. vetyperoksidilla kannattaa puhdistaa peräsuoli, kuten hampaatkin ja ikenet. Jos rupeaa verestämään niin siellä on aina iso infektio. Lääkärit eivät tiedä infektioista mitään.
Tiedän ketjun olevan vuodelta 2011 mutta koska hakukenttäni tänne osoitti, tiedän tästä varmasti olevan apua muille samaa kärsiville nyk. päivänä. Eli siis paksusuolen tähystyksen tyhjennys osion ohella pukama ärtyi todella kipeäksi. En voinut liikkua, nukkua, istua kipu oli aivan järkyttävää. Varasin ajan yksityiseltä, vilkaisi ja totesi että puhkastaan. Puudutuspiikki (au) ja menoksi. Kipu helpotti välittömästi. Elämänlaatu parani 20% sta 100%...