Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurilla oli niin siiti koti!!! Ei mitään ylimääräistä

Vierailija
03.06.2011 |

pystynköhän samaan? Oli niin karsittu ja pelkistetty kaikki mahdollinen pois... Onnistuuko? Kuinka paljon tarvitsen keittiön tarvikkeita? montako lautasta ja kuppia pitäisi olla? entä kattilaa? mikä on lakanoiden määrä? kuinka monta vaatekappaletta pitäisi omistaa?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestyksen kanssa...Jos perheessä on paljon sairauksia, kiirettä ja stessiä, niin koti näyttää aivan sekasortoiselta.

Kun taas elämä säteilee ja kaikilla on hyvä olla, niin koti pysyy myös paremmin siistinä.

Vierailija
22/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen paikka ei ole koti ainakaan minulle, jossa pitäisi aina pitää kaikki epätoivoisesti järjestyksessä ja siistinä.

Minulle koti on juuri se paikka, jossa saan olla ihan miten tahdon ja niin kun itse viihdyn. Kohtuullinen siisteys riittää, mutta ei se mikään itsetarkoitus tarvitse olla, eikä varsinkaan pakkomielle.

Älä suotta kadesdi ylenpalttista siisteyttä, sillä se saattaa korvata epäjärjestystä pään sisällä, eli on pikemminkin pakkoneuroosi kuin ahkeruutta.

Että meillä on aina siistiä. Kaikille tavaroille on omat paikkansa ja ylimääräisille tavaroille on annettu kenkää.

Siivoaminen on helppoa ja vähäistä, ihanaa :)

Viihdyn todella hyvin kotonani kun ei ylimääräinen roina häiritse eikä leviä sinne tänne, lapsen leluja ei lasketa tähän kastiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestyksen kanssa...Jos perheessä on paljon sairauksia, kiirettä ja stessiä, niin koti näyttää aivan sekasortoiselta.

Kun taas elämä säteilee ja kaikilla on hyvä olla, niin koti pysyy myös paremmin siistinä.

En viihdy sekasotkun keskellä enkä likaisessa asunnossa. Mutta koti on järjestetty niin että se on helppo siivota, päivässä menee perushommiin alle puoli tuntia. Ja tämä johtuu vain laiskuudesta.

Vierailija
24/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen paikka ei ole koti ainakaan minulle, jossa pitäisi aina pitää kaikki epätoivoisesti järjestyksessä ja siistinä.

Minulle koti on juuri se paikka, jossa saan olla ihan miten tahdon ja niin kun itse viihdyn. Kohtuullinen siisteys riittää, mutta ei se mikään itsetarkoitus tarvitse olla, eikä varsinkaan pakkomielle.

Älä suotta kadesdi ylenpalttista siisteyttä, sillä se saattaa korvata epäjärjestystä pään sisällä, eli on pikemminkin pakkoneuroosi kuin ahkeruutta.

En ymmärä näitä arvostelijoita joidenka mielestä pitää olla sairas että koti on siisti.

Mäkin saan olla kotona ihan miten tahdon ja usko pois viihdyn kotona ja niin vihhtyvät moni muukin.

Ja uskon oikeesti että käytän siivoukseen vähemmän aikaa kuin moni muu. Mun siivoaminen on vaan järjestelmällistä.

Sinä, joka tuon kirjoitit, huomasitko että aloituksesssa oli kyse enemmän kuin tavallisesta siisteydestä?

Aloittaja kirjoitti näin: "Oli niin karsittu ja pelkistetty kaikki mahdollinen pois..."

Minusta olisi epämiellyttävää asua kuin laitoksessa, jossa ei saisi olla mitään omaa, ja ympäristön näkökulmasta "ylimääräistä".

Vierailija
25/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisi tavaran määrän minimoitua.

Mua itseäkin inhottaa, että eteisessä on ainakin 20 paria kenkiä.

Vierailija
26/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ikäisiä hänellä on. Helpompi pitää koti siistinä esimerkiksi yhden kouluikäisen tytön kanssa kuin viiden alle kouluikäisen.

Vierailija
27/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ikäisiä hänellä on. Helpompi pitää koti siistinä esimerkiksi yhden kouluikäisen tytön kanssa kuin viiden alle kouluikäisen.

Vierailija
28/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai melko herranpelossa kasvatettu... Normaalikodissa on kyllä tavaraa esillä aina, harva äiti ja vielä harvempi isä on niin tehokas että kaikki jaksaa koko ajan korjata pois näkyviltä... Meillä yrittäjäperheessä moinen on täysin mahdotonta... kunhan puhtaita kuppeja joskus löytyy... ja vaatteita... Pyykkitelineet aina täynnä ja tiskikone ja ruokaa laittaa kuka ehtii...

Vierailija
29/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kurkistitko kaappeihin? Meil on koti kyl järjestyksessä yleensä, mut sit taas kaapit ei...

Vierailija
30/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole erityisen siistiä, mutta tavaroille on paikkansa. Juuri äskenkin ennen nukkumaanmenoa siivottiin kaikki ylimääräinen piiloon.

Lapsilla on paljon laatikoita, kaappeja, koppia jne. joihin tavara kerätään. Kengät ovat kaapeissa. Rojukoreja on myös. Niihin saa kaiken ylimääräisen tilpehöörin helposti. Eteisessä ei enää säilytetä pikkutavaroita pöydällä vaan ylälaatikossa. Vaatehuoneisiin saa piilotettua puolipitoisten vaatteiden röykkiön.

Erittäin nopeasti ennen vieraiden tuloa/nukkumaanmenoa saa kaiken ylimääräisen ovien taakse.

Vierailija
31/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten myös kodin asukkaiden luonne. Itse olen sen tyyppinen, että en vain kertakaikkiaan saa pysymään kotia siistinä. En siis "osaa" laittaa tavaroita paikoilleen vaan lasken ne huomaamattani sinne sun tänne.

Vierailija
32/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koti jaettuna 6 osaan ja käyn läpi aina kerran kuussa tietyn alueen, käytännössä kaikki kaapit 2 krt vuodessa.

Tähän ei mene kerralla paljoakaan aikaa, koska ylimääräistä ei ole.

Kun pesen vaatteita ja ne on silitettynä, laitan vaatteet omille paikoille, kun lapset menevät nukkumaan poikkeuksetta lelut laitetaan omille paikoille. 2 krt vuodessa käydään heidän vaatteet ja lelut läpi ja silloin aina he luopuvat tarpeetomista.

Mä väitän että tavallisena arkipäivänä mulla menee siivoukseen aikaan reippaasti alle 30 min, ehkä n 3 h viikossa, max.

Meillä ei jää vaatteita käyttämättä koska ne on jäänyt muitten taakse piiloon tai ostettuja lahjoja vuosiksi kaappien perälle jne jne.

Meillä on paljon säilytystilaa, tämä myös auttaa asiaa.

Kun ylimääräistä tulee vähintään 10 jotain laitan myyntiin huutikseen isommat ja kalliimmat jutut, pienemmät kirpparille. Poikkeuksena tietty kausivaatteet, esim talvitakit eivät ole myynnissä keväällä vaan syksyllä ennen talvea.

Meidänkin naapurit ihmettelevät samaa asiaa kun meillä on aina niin siistiä.

Tämä myös tarkoittaa sitä kun joku puolituttu haluais saada lähes ilmaiseksi esim pojan vanhan polkupyörän voin kertoa se on jo myyty.

Vierailija
33/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin on tuollainen siisti koti! Tykkään siitä, että tavaraa ei ole paljoa vaan pelkästään sen verran, että pärjää. Mut lasten kanssa tavaramäärä moninkertaistuu, ei sille mahda mitään. Meillä on tällä hetkellä pieni asunto jonne ollaan vasta muutettu, ja samalla karsittiin kovalla kädellä pois kaikki mitä ei tarvita, mut noita lasten romuja meillä on tosi paljon, koska ne on tarpeellisia.

Toki voisi olla jokaisella lapsella vain yksi värityskirja, mutta kun niitä käytetään niin paljon... varsinaista lelulelua meillä on suhteellisen ok määrä, siis ei hirveesti, mutta kaikenlaista askartelumateriaalia ja niitä valmiita juttuja on sitten sitäkin enemmän. Siihen päälle äidin askartelujutut, niin siinä sitä on. Suhteessa vaan liian vähän/ liian epäkäytännöllistä säilytystilaa.

Vierailija
34/35 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustuksen minimalistisena (eli ei turhia härpäkkeitä ja koristeita pöydillä), ja sitä kautta on helppo pitää myös asunto aina siistin näköisenä.

En ikinä ota mitään stressiä siivouksesta, ja minä olen oikeastaan ainoa joka meillä edes siivoaa. Olen luonnostaan sellainen vie mennessäs tuo tullessas-tyyppi, joten kaikki löytää paikkansa.

Kaapit on monesti aika epäjärjestyksessä, mutta kaikelle on paikkansa, eli siltikin sieltä löytää kaiken mitä etsii.

Monet taivastelee sitä kuinka siistiä meillä on, mutta oikeastaan se on aika helppoa, enkä ole mielestäni lainkaan neuroottinen.

Onko tämä siisti koti=neuroottinen emäntä-oletus joku 'synninpäästö' niille sottaisille, jotka tuntee itsensä jotenkin huonommiksi koska eivät ole niin siistejä kuin toiset?! Suotta, sillä ihmisiä on kaikenlaisia. Itse en päättele ihmisestä vielä yhtään mitään, jos siellä on vähän levällään tavarat jne. Ainoa jos on hirveän LIKAISTA, se pistää silmään. Ei niinkään epäjärjestys. Jotkut vaan on toisenlaisia, viihtyy vähän vähempi tiptop-ympäristössä.

Vierailija
35/35 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään kivaa survoa koko perhettä näin pieneen peräreikiöön.

Kämppä on erittäin epäkäytännöllinen ja roinaa on liikaa.

Miehellä on eniten säilytystilaa ja hänen romujaan on eniten täällä ympäriinsä.

Ja tietenkään mitään ei saa hävittää. Aaarghhh!

Tosin nyt on tulossa apua tilanteeseen kun tulee lisää tilaa mutta se säilytystila vielä puuttuu. onneksi mies saa oman huoneen romuilleen. en sano itsekään olevani mikään siisteysintoilija joten meillä on siksikin useasti sotkuista. Meillä minä hoidan siivouksen joten ei mikään ihme ettei aina jaksa...mies ei viitsi auttaa vaikka kuinka pyytäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän