Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaahas, ope oli ostanut viimeisenä koulupäivänä jätskit vain kahdelle suosikkioppilaalleen.

Vierailija
03.06.2011 |

Kaikkia käskettiin siis ottamaan jätskiraha, mutta ope oli rajonnut vaan näille suosikeilleen ja muut oli saaneet ostaa itse. Samainen ope antoi ystävävänpäivänä vain näille oppilaille kortin. Ja lukuisia muita vastaavia tapauksia. Onneksi ope vaihtuu. Arvatkaa viekö lapsi huomenna kukkasen opelle??

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajan omia lapsia? Kai nyt äiti maksaa muksujensa jätskit.

Vierailija
2/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ole tehneet valitusta epätasapuolisesta kohtelusta? Vai eikö ole mennyt viesti perille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä vain ostaisi, siitä tulisi mun oppilasmäärällä aika iso summa.

Vierailija
4/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei noilla oppilailla ollut rahaa mukana?

Kyllähän joka ammattikuntaan mahtuu kaikenlaisia persoonia, mutta en ihan purematta nielisi noin räikeän käytöksen totuudenmukaisuutta. Voisiko tuohon kuitenkin olla jokin selitys?

Vierailija
5/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin kympin oppilas ja sain kerran opettajalta pikkuleipiä tunnilla, kukaan muu ei saanut. Arvatkaa vain sainko tuntea sen niskoissani...

Vierailija
6/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ope.

Ei tullut mieleenkään syrjiä ketään, vaikka 3 lasta ovatkin mulle hyvin läheisiä.

Vierailija
7/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama:

- Oppilaat ovat unohtaneet rahat kotiin.

- Oppilaat ovat erityislapsia ja kyvyttömiä huolehtimaan itse rahoistaan, jolloin heidän vanhempansa ovat aamulla antaneet rahat opelle ja pyytäneet huolehtimaan ostamisesta.

- Luokassa on ollut pieni kilpailu jostain asiasta (esim. kotiläksyistä huolehtiminen vuoden aikana, pulpetin siistinä pitäminen yms yms.) ja ope on palkinnut parhaat jätskeillä.

En ikimaailmassa usko, että ope ihan muuten vaan osti "suosikkioppilailleen" jätskit. Haloo!

Vierailija
8/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sanonut, että tulee katsomaan uuten kouluun "Sannaa" ja "Jaakkoa". Ei tietenkään ope tarvi tarjota koko luokalle mitään, mutta ei noinkaan saisi tehdä että tarjoaa kahdelle. ap

Vierailija
9/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse omin silmin todennut suosimisen koko lukuvuoden aikana? Vai onko opettajan toiminta lapsen suusta kuultua? Siinä tapauksessa suhtautuisin kuulemaani aika varauksella...

Vierailija
10/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole erityislapsia? Eihän sitä muiden lasten vanhemmille tai muille lapsille kerrota.

Tai mistä tiedät, etteivät rahat olleet kuitenkin peräisin noiden lasten vanhemmilta? Lapsesihan ei voi sitä tietää.

12: ei ollut kyse mistään noista, eivät ole erityisoppilaita eikä ollut mitään kilpailua. ap

Vierailija
11/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sannalle ja Jaakolle". Tämän tarinan kertoivta lapseni lisäksi 2 muuta kaveria ja miksi he valehtelisivat minulle??? Pitääkö aina epäillä lapsia valehtelijoiksi. Ja tosiaan olen eräästä tapauksesta soittanutkin rehtorille ja ope joutui pyytämään ko. asiaa anteeksi. Myönsi siis asian, joten tiedänpä siis hyvinkin että tätä suosimista/syrjintää on tapahtunut. Mutta vielä siis viimeisenä päivänä; kivat muistot jää lapsille opesta.... ap

Vierailija
12/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäillyt lastasi (tai kenenkään muunkaan lasta) valehtelijaksi.

Lapsilla tai muiden lasten vanhemmilla ei vaan aina ole kaikkea tietoa muista luokan lapsista. Esim. tuota erityislapsijuttua ei välttämättä muut oppilaat tai heidän vanhempansa tietää.

16: tiedän kun opettaja oli sanonut, että hän TARJOAA jätskit"Sannalle ja Jaakolle". Tämän tarinan kertoivta lapseni lisäksi 2 muuta kaveria ja miksi he valehtelisivat minulle??? Pitääkö aina epäillä lapsia valehtelijoiksi. Ja tosiaan olen eräästä tapauksesta soittanutkin rehtorille ja ope joutui pyytämään ko. asiaa anteeksi. Myönsi siis asian, joten tiedänpä siis hyvinkin että tätä suosimista/syrjintää on tapahtunut. Mutta vielä siis viimeisenä päivänä; kivat muistot jää lapsille opesta.... ap

Vierailija
13/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope on voinut käyttää sanaa tarjoaa, mutta joku muu selitys asialle varmasti on... ope ei esimerkiksi saa sanoa, että joillakin ei ole rahaa, se koetaan loukkaavana

Vierailija
14/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näillä open lellikeillä olisi unohtnut rahat kotiin. Joillakin on kai vaikea uskoa, että kansankynntilämme käuttytvät noin uskomattomasti...

Vierailija
15/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehto on myös se, että lapset ovat köyhistä perheistä (tai sellaisista, että vanhemmat käyttävät rahat mieluummin itseensä ja hokevat että peruskoulun pitää olla ilmaista) eivätkä saaneet kotoa rahaa jätskiä varten. Ope sitten päätti tarjota näille lapsille jätskit, jotta eivät olisi jääneet ilman. Itsekin voisin tehdä niin. T. ope

ps. Tämä voisi selittää myös jotain muita "suosimisia" joskaan et tarkemmin kertonut minkä tyyppisiä ne olivat.

Vierailija
16/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisia opettajia löytyvän...valitettavasti.

Vierailija
17/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama:

- Oppilaat ovat unohtaneet rahat kotiin.

- Oppilaat ovat erityislapsia ja kyvyttömiä huolehtimaan itse rahoistaan, jolloin heidän vanhempansa ovat aamulla antaneet rahat opelle ja pyytäneet huolehtimaan ostamisesta.

- Luokassa on ollut pieni kilpailu jostain asiasta (esim. kotiläksyistä huolehtiminen vuoden aikana, pulpetin siistinä pitäminen yms yms.) ja ope on palkinnut parhaat jätskeillä.

En ikimaailmassa usko, että ope ihan muuten vaan osti "suosikkioppilailleen" jätskit. Haloo!

Muitakin mahdollisia selityksiä löytyy. Missä järki ap?

Vierailija
18/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sannalle ja Jaakolle". Tämän tarinan kertoivta lapseni lisäksi 2 muuta kaveria ja miksi he valehtelisivat minulle??? Pitääkö aina epäillä lapsia valehtelijoiksi. Ja tosiaan olen eräästä tapauksesta soittanutkin rehtorille ja ope joutui pyytämään ko. asiaa anteeksi. Myönsi siis asian, joten tiedänpä siis hyvinkin että tätä suosimista/syrjintää on tapahtunut. Mutta vielä siis viimeisenä päivänä; kivat muistot jää lapsille opesta.... ap

Olen siis itse ope ja tiedän, että tulee tilanteita, jotka oppilaat kokevat tosi epäreiluiksi, koska en voi vaitiolovelvollisuuden tms. syyn takia selittää aina toimintaani oppilaille. Onneksi minun luokkani oppilaiden vanhemmat ovat järkeviä, eivätkä mene niihin lasten "kotkotuksiin" mukaan. Ei mene minulekaan läpi, että kukaan ope toimisi noin vain suosikkiasetelmasta.

Vierailija
19/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo "suosiminen" vuoden mittaan voi liittyä siihen samaan asiaan. Itse olin töissä apu-ohjaajana eräässä kerhossa, ja siellä _tiedettiin_ muutaman lapsen ongelmista. Olivat itse asiassa sosiaalitoimen kautta tulleet tuohon kerhoon mukaan, heitä "suosittiin" myös (tosin se tehtiin vaivihkaa) esim. eivät maksaneet kerhosta mitään, ja kun kerho teki retkiä 2-3 vuodessa niin pääsivät ilmaiseksi mukaan, ja kun kerhossa leivottiin toisinaan, niin "ylimääräiset" annettiin heille mukaan.

Vierailija
20/36 |
03.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka uskoo kritiikittä kaiken, mitä muksu kertoo!

Mun veikkaus on, että opettaja kohtelee näitä kahta eri tavalla kuin muita juuri siksi, että on olemassa jotain mitä ei vaan voi kaikille kertoa. Ihan kuten edellisissä viesteissäkin arvailtiin. No joku niistä tenavista on kiinnittänyt asiaan huomiota ja alkanut keksiä näitä juttuja open lellikeistä, ja muut penskat sitten toitottaa samaa perässä. Ikävä juttu, mut varsin tavallinen ilmiö.

Nyt ap nielet lapsellisen kateutesi ja olet vähän helvetin tyytyväinen siitä, että sun lapset saa mutsiltaan jätskirahaa retkellä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi