Seksi ja uskonto ja väkivalta?
Tänneki kirjottelee tai ainaki tätä lukee moni uskonpiireissä mukana olleita. oletteko kokeneet seksuaalisuuteen liittyvää hengellistä väkivaltaa? Millaista?
Kommentit (5)
Kesäjuhlat on melkoisia kutupaikkoja, kyllä siellä asuntovaunut natisee liitoksissaan. Naiset ja miehet käyvät vieraissa vaunuissa, ihan normaalia.
onko ketään, jotka harrastaneet seksiä helluntailaisten kesäjuhlilla. Vissiin melkoiset puolisonhakusessiot, jos oon oikein ymmärtänyt... Vaan voihan silti olla, ettei siellä mennä pussailua pidemmälle.
Itse tapasin kyllä aviomiehen helluntailaisten kesäjuhlilla. Ihan heti siellä emme käyneet hommiin. Seksiin en ole muutenkaan törmännyt kyseisillä juhlilla.
Mutta jos palataan ihan alkuperäiseen.. Toki joka paikassa on kieroutuneita, oli kyse mistä lahkosta/järjestöstä/tms tahansa, seksiä käytetään vallankäytön välineenä ja väärin, ilmenee väkivaltaa jne. Uskonnollisissa piireissä vaan usein lakaistaan maton alle ongelmia. Mutta korostan edelleen että itse en ole 30vuoden aikana törmännyt vastaavaan! Lehdistähän sitä saanut lukea aika paljon nyt näistä lestadiolais-jutuista. Kurjaa että sellainen leimaa koko suuntauksen. :(
Yksi suurimmista ongelmista minkä tämä "uskonnollisuus" on seksin saralle aiheuttanut on häpeäminen ja salailu että meillä oli miehen kanssa esiaviollista seksiä! Ok, nyt naurattaa koko asia. Mutta silloin reilu 20veenä se oli mukamas iso juttu. Omille lapsille en tule aiheuttamaan tuollaista ahdistusta asialla. Parempi että menevät 18 vuotiaina sänkyyn seurustelukumppanin kanssa, kuin että pamauttavat naimisiin ihan vaan sen takia että saa harrastaa seksiä. :D Kunhan eivät loukkaa ketään, eivätkä satuta itseään.
Itse tapasin kyllä aviomiehen helluntailaisten kesäjuhlilla. Ihan heti siellä emme käyneet hommiin. Seksiin en ole muutenkaan törmännyt kyseisillä juhlilla. Mutta jos palataan ihan alkuperäiseen.. Toki joka paikassa on kieroutuneita, oli kyse mistä lahkosta/järjestöstä/tms tahansa, seksiä käytetään vallankäytön välineenä ja väärin, ilmenee väkivaltaa jne. Uskonnollisissa piireissä vaan usein lakaistaan maton alle ongelmia. Mutta korostan edelleen että itse en ole 30vuoden aikana törmännyt vastaavaan! Lehdistähän sitä saanut lukea aika paljon nyt näistä lestadiolais-jutuista. Kurjaa että sellainen leimaa koko suuntauksen. :( Yksi suurimmista ongelmista minkä tämä "uskonnollisuus" on seksin saralle aiheuttanut on häpeäminen ja salailu että meillä oli miehen kanssa esiaviollista seksiä! Ok, nyt naurattaa koko asia. Mutta silloin reilu 20veenä se oli mukamas iso juttu. Omille lapsille en tule aiheuttamaan tuollaista ahdistusta asialla. Parempi että menevät 18 vuotiaina sänkyyn seurustelukumppanin kanssa, kuin että pamauttavat naimisiin ihan vaan sen takia että saa harrastaa seksiä. :D Kunhan eivät loukkaa ketään, eivätkä satuta itseään.
en kannata minäkään naimisiinmenoa ekan uskispojan kanssa,mutta en myöskään tollasta vapaamielisyyttä.Kyllä irtoseksin aikaansaannokset on nähtävillä,se näkyy myös veroeuroissa..
Tänä pv on niin paljon sp-tauteja,että kannattaa pidättäytyä irtosuhteista.Olen tullut vasta aikuisiällä uskoon,joten tiedän valitettavasti mistä puhun.
Ja itse kysymykseen,en ole kohdannut mitään tällaista,moni on valitettavasti.Sellasta ei tule sietää millään muotoa!
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta en tarkoittanutkaan että lapsistani tulisi jakorasioita. Vaan lähinnä tarkoitin sitä että elämästäsi ei katoa siunaus vaikka rakastelisitkin ennen naimisiinmenoa. Koimme pitkään näin ja voisi jopa sanoa että tämä ahdasmielisyys johti yhtenä tekijänä meidät suuriin ongelmiin.
Eikä tarvitse olla edes uskossa että osaa opettaa lapsilleen mm.kondomin käytön. Vitsi vitsi. ;) Toivon että omat lapseni tajuavat itse mitä mikä on oikein, en ahdista heitä tällä asialla. Esiaviollinenseksi on kuitenkin pieni asia kun miettii lopullista määränpäätä.
onko ketään, jotka harrastaneet seksiä helluntailaisten kesäjuhlilla. Vissiin melkoiset puolisonhakusessiot, jos oon oikein ymmärtänyt... Vaan voihan silti olla, ettei siellä mennä pussailua pidemmälle.