Tehkää lastensuojeluilmoitus kaikista lapsista jotka ovat koko kesän päiväkodissa.
Oikeastaan sanoisin jopa että kaikista joilla on alle neljän viikon loma päiväkodista, jos tilanteeseen ei ole jotain aivan erityistä syytä. Jos nyt vanhemmmilla on rakennus tai muutto tms niin siinä tapauksessa lapsen voi olla ihan hyvä olla osa lomasta päiväkodissa, tai jos vanhemmilla ei jostain syystä olisi yhtään lomaa.
Muussa tapauksessa lapsen pitäminen päiväkodissa kertoo niin suuuresta välinpitämättömyydestä, ettei lapsi varmasti voi hyvin missään suhteessa.
Ruoka ja vaatteet eivät riitä, lapsi tarvitsee myös rakkautta ja lämpöä.
Kommentit (28)
eikä ainakaan tänä kesänä kuulemma ole yhtään täysin "lomatonta" lasta! Tämän olen kuullut päivähoidon ohjaajalta itseltään (on sukulainen), enkä kyllä koskaan ole omien lasten päiväkotiaikoinakaan kuullut, että kukaan lapsi olisi ollut koko kesää pvk:ssa. Ehkä täällä sitten asuu poikkeuksellisen fiksua väkeä, omakotivaltainen alue kyseessä.
ja kyllä, päivähoidossa on paljon myös niitä lapsia koko kesän hoidossa jolla esim. äiti vauvan kanssa kotona. Yksikin äiti sanoi että poika on hoidossa koko kesän vain siksi kun heillä on siihen oikeus ja että poijalla on kavereita. Yritimme sanoa että tuttuja kavereita ei ole hoidossa mutta se ei auttanut...
Muutamissa perheissä se tilanne että hoito alkanut kesken kauden joten niiltä ei voi edes vaatia tiettyä lomamäärää mikä lapsilla pitää olla :( Surullista lasten kannalta...
tosiaan ns. parempi, "sosiaalitapauksia" on täällä päin hyvin vähän.
Pirkanmaalla
eikä ainakaan tänä kesänä kuulemma ole yhtään täysin "lomatonta" lasta! Tämän olen kuullut päivähoidon ohjaajalta itseltään (on sukulainen), enkä kyllä koskaan ole omien lasten päiväkotiaikoinakaan kuullut, että kukaan lapsi olisi ollut koko kesää pvk:ssa. Ehkä täällä sitten asuu poikkeuksellisen fiksua väkeä, omakotivaltainen alue kyseessä.
ja kyllä, päivähoidossa on paljon myös niitä lapsia koko kesän hoidossa jolla esim. äiti vauvan kanssa kotona. Yksikin äiti sanoi että poika on hoidossa koko kesän vain siksi kun heillä on siihen oikeus ja että poijalla on kavereita. Yritimme sanoa että tuttuja kavereita ei ole hoidossa mutta se ei auttanut...
Muutamissa perheissä se tilanne että hoito alkanut kesken kauden joten niiltä ei voi edes vaatia tiettyä lomamäärää mikä lapsilla pitää olla :( Surullista lasten kannalta...
Muun ajan lapset ovat päiväkodissa. Olen vasta aloittanut työt, joten tuon enempää ei ole lomia kertynyt.
Ensi kesänä on sitten enemmän.
Tottakai minua harmittaa, että lapset joutuvat olemaan päiväkodissa koko kesän. Mutta lohduttaudun sillä, että ensi kesänä jo on tosiaan mahdollisuus olla 4 viikkoa kotona.
Ainiin.. Lasten isällä ei ole ainuttakaan lomaviikkoa kesällä.
on kolme ryhmää ja noita lapsia jotka koko kesän hoidossa on muistaakseni 8 ja mun mielestä se on paljon! Varsinkin kun vain yhdellä lapsella se tilanne että vanhemmat ovat töissä.
"virikelapsilla" on yhtälailla subjektiivinen hoitooikeus, myös kesällä!
Olen aloittanut työt helmikuussa joten lomaa ei ole kertynyt kuin viikko, ja se on laitettu syyskuulle. Miehellä ei ole lomaa ollenkaan, ehkä jotain satunnaisia yksittäisiä päiviä pystyy pitämään. En minäkään ymmärrä niitä ketkä lomallaan vievät lapset vapaaehtoisesti päiväkotiin mutta kurjalta tuntuu kun syyllistetään asiasta mille ei itse voi mitään :(
Vain harva lapsi on koko kesän hoidossa, joten paskaa ei kannata puhua.
Olen aloittanut työt helmikuussa joten lomaa ei ole kertynyt kuin viikko, ja se on laitettu syyskuulle. Miehellä ei ole lomaa ollenkaan, ehkä jotain satunnaisia yksittäisiä päiviä pystyy pitämään. En minäkään ymmärrä niitä ketkä lomallaan vievät lapset vapaaehtoisesti päiväkotiin mutta kurjalta tuntuu kun syyllistetään asiasta mille ei itse voi mitään :(
Sä kuulut just noihin tarkoittamiini poikkeustapauksiin. Ei se sun loman puute kerro mitään siitä rakastatko sä lapsiasi vai et.
ap
ansaitsee loman! (ellei asiaan ole poikkeuksellisen hyvää syytä). Piste.