Miksi et tulisi uskoon?
Kommentit (56)
Mielen täytyisi tosi pahasti järkkyä, että uskonasiat tulisivat ykköseksi.
Mielen täytyisi tosi pahasti järkkyä, että uskonasiat tulisivat ykköseksi.
Sulla toki voi olla noin.
Vapaaseurakunnat, helluntaiseurakunnat ja kristilliset herätysliikkeet (SLEY, viidesläisyys) ovat parhaita. Tavan luterilaisissa seurakunnissa ei mitään taida tapahtua, muuta kuin tasa-arvoasioita kyttäilevät ja vanhoillisia jahtaavat, joten sinne tuskin kantsii mennä jos Jeesus kiinnostaa. Missäpäin Suomea asut?
Rakkaudella haluan rohkaista sinua pitämään jokaista Jeesuksen omaa sisarenasi ja veljenäsi, riippumatta siitä, mihin seurakuntaan hän kuuluu. On vain yksi Kristuksen ruumis ja siihen kuuluvat kaikki Jeesukseen uskovat täällä maan päällä. Itse olen luterilaisen kirkon jäsen ja tunnen kymmeniä ja satoja Jeesukseen uskovia ihan tavallisia luterilaisia. Haluan siunata jokaista uskovaa ja kaikkia kristillisiä seurakuntia ja kirkkokuntia. Kun Jeesus Kristus on seurakunnan pää, se on kaikki mitä tarvitaan.
että voit ihan rauhassa jättää rukoilematta. Minä en ainakaan tee mitään pahaa kenellekään, eli taivaassa nähdään!
Jokainen ihminen tekee syntiä, sinäkin. Ihminen saattaa olla ns. siivosyntinen ja tehdä paljon hyviä tekoja, mutta se ei tee häntä synnittömäksi. Jo se, että kerran elämässään on ajatellut pahaa toisesta ihmisestä, tarkoittaa sitä että on rikkonut kaikkia käskyjä vastaan. Jeesus sanoi, että kun rikkoo yhtä käskyä vastaan, on rikkonut niitä kaikkia vastaan. Ihminen ei pääse taivaaseen muuten kuin ottamalla Jeesuksen Vapahtajakseen ja antamalla Jeesuksen pestä pois synnit. Toivon, että sinäkin tunnustaisit syntisi ja pyytäisit Jeesusta Vapahtajaksesi.
ei pidä tuotteistaa uskoa minkään etiketin alle eli seurakuntiin. Jeesus kävi näyttämässä, mitä se oikesti on ja uskon siihen, että hän olis Jumalan poika.Olen elänyt aina tieden nämä asiat, vaikka perheeni ei ollut uskossa. Itse olen aina ollut, tietämättäni jopa suurimman osan elämästäni ja siksi olinkin aika hukassa, kunnes tajusin tämän aikuisena.
En käy missään seurakunnassa, enkä tunne kuin muutaman uskossa olevan, jotka ovat samanlaisia. Emme tee uskosta tuotetta, vaan elämme niinkuin uskovan kuuluu.
Kuulun ev.lut. kirkkoon, olen katsonut paljopn tv/:n ohjelmia, mutta palvomiseen en lähde, seuraamiseen omalla käytökselläni ja toimimisellani kyllä.
Eiköhän siinä ole syytä kerrakseen.
Jumala nimittäin on olemassa, Raamatun Jumala.
mulla sen verran maalaisjärkeä että tajuan kaiken jumalhöpinän olevan ihmismielen tekosia...tarvetta hakea kaikelle selitystä ja apua jostain yliluonnollisesta voimasta.
Vaan miksi et uskoisi? Jumala nimittäin on olemassa, Raamatun Jumala.
En ole keksinyt, mitä virkaa niillä jumalilla mahtais olla.
eipä oo vielä koskaan tullu vastaan mitään konkreettista näyttöä Herrasta...samalla voisin uskoa vaikka hammaskeijuun ja joulupukkiinkin!
Ihan samoin kuin se, että jollekin sanottaisiin, että miksi et uskoisi hammaskeijuun.
joilla osaan ajatella itse. En tarvitse valmiiksi ajateltuja sääntöjä ja höpöhöpö-juttuja elämäni suunnannäyttäjäksi. En ole mikään lammas.
mutta vihaan hihhulointia. Olen uskovaisesta suvusta ja uskosta on ollut enemmän haittaa, kuin hyötyä. Monet sukulaisistani ovat ahdistuneita ja tuskaisia jatkuvasta syyllisyydestä syntisyydestään. Ja vielä pahempaa, että sekaantuvat muidekin "synteihin", jotka eivät tekijälleen edes ole syntejä. Ahdistava lapsuus hihhuleiden seurassa saa uskovaisuuden kuulostamaan helvetiltä minulle.
en palvoisi häntä. En tahtoisi palvoa sadistia joka uhkaa lähettää kaikki joille ei (itse) ole antanut mielikuvitusta uskoa häneen ikuiseen kadotukseen.
En ymmärrä miten te kristityt kestätte elää itsenne kanssa.
Todistaisitko Raamatulla missä sanotaan että nämä kolme on YKSI? Ihan aluksi ota Jes 43:11-13 Eikö tässä puhuta yksikön ensimmäisestä persoonasta MINÄ! Tämä MINÄ on kaikivaltias Jumala, joka ei muutu.
Sitäpaitsi vedellä on neljä eri muotoa!! Eikä tämä sinun sovellus ole Raamatusta vaan lahkolaisuutta!
Elämäni on hyvää, mielekästä ja merkityksellistä ilman uskomuksiakin. En usko mihinkään yliluonnolliseen, vaan luotan tieteen todistamaan ja järjen avulla saatavaan tietoon maailmasta. En usko, että on olemassa absoluuttista totuutta, vaan tieto ja todellisuus ovat muuttuvia.
mutta vihaan hihhulointia. Olen uskovaisesta suvusta ja uskosta on ollut enemmän haittaa, kuin hyötyä. Monet sukulaisistani ovat ahdistuneita ja tuskaisia jatkuvasta syyllisyydestä syntisyydestään. Ja vielä pahempaa, että sekaantuvat muidekin "synteihin", jotka eivät tekijälleen edes ole syntejä. Ahdistava lapsuus hihhuleiden seurassa saa uskovaisuuden kuulostamaan helvetiltä minulle.
Tuollainen synnissä rypeminen ja ahdistuminen on, jos ei nyt synti, niin ainakin sielunvihollisen mieleen ja täysin tarpeetonta rypemistä Jumalan näkökulmasta! Jumala tarjoaa ihmiselle Jeesuksen sovitustyön kautta rauhaa, iloa ja vapautta, EI mitään syntisyysitseruoskintaharjoituksia läpi elämän.
Riittää, että synnit tajuaa ja tunnustaa, ei niihin pidä piehtaroimaan jäädä.
Ei ihminen muita välikäsiä tarvitsekaan Jumalasta kertomaan, paitsi Raamatun, joka on Jumalan Sanaa.