Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko sinusta hyväksyttävää, että lapsi on päivähoidossa vanhempiensa lomalla?

Vierailija
02.06.2011 |

Jos on, niin millaisissa tilanteissa?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää lasta hoidossa lomallani.

Lomani kestää 6 viikkoa, lapsi kotona 4vk. Toiset 2vk aion olla yksin kotona. Meillä on takana lähes 2v terapia jakso, jossa käydään 4x/vk. Mielestäni olen ansainnut hetken tauon niin työstä, terapiasta kuin lapsestakin.

Vierailija
22/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työt loppuu vasta 4. päivä, niin joudun kuitenkin puolen kuun maksut maksamaan. Saadaan myös talo nopeammin maalattua kun ei tarvitse 3-vuotiasta koko ajan vahtia. MUTTA, en kuitenkaan hoidattaisi lastani koko kesää omien lomien aikana. Nyt vaan tänä vuonna sattuu koulut 4. päivä loppumaan.

hoidosta. Maalauksen vielä jotenkin ymmärrän, mutta että raha...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on pph:lla hoidossa. Pph kotona on tehty ikkuna/vessa ja keittiöremppa vaikka 4 hoitolasta on paikalla. Vai onko perhepäivähoitajat todella yli-ihmisiä ja kykenevät enempään kuin lapsen omat vanhemmat..

Vierailija
24/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska työt loppuu vasta 4. päivä, niin joudun kuitenkin puolen kuun maksut maksamaan. Saadaan myös talo nopeammin maalattua kun ei tarvitse 3-vuotiasta koko ajan vahtia. MUTTA, en kuitenkaan hoidattaisi lastani koko kesää omien lomien aikana. Nyt vaan tänä vuonna sattuu koulut 4. päivä loppumaan.

hoidosta. Maalauksen vielä jotenkin ymmärrän, mutta että raha...

ja tuona aikana on tarkoitus kyllä ihan vastavalmistunutta taloa laittaa loppuun kuntoon, vai luuletteko, että talo on valmis kun seinät ovat pystyssä? Olisin kyllä pyytänyt lapsen tätiä hoitajaksi (on siis lomalla jo), ja tämä olisi suostunut, mutta kun on viimeisillään raskaana, niin ei tänä vuonna onnistu.

Vierailija
25/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitolapset ovat olleet ihan normaalisti hoidossa. t. pph

Vierailija
26/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletko että kaakeloi siinä samalla lasten kanssa? Meillä kun tehtiin remppaa, niin tein mm. vessan valun ja kaakeloin. Mulla kun on siihen koulutus. Siinä ei voinut olla lapsi mukana. ja missä mies oli? Paneloimassa kattoa. Olis varmaan pitänyt ottaa rinkkaan 3-vuotias katonrajaan. Moni nainenkin tekee remppaa kun kotona rempataan ja silloin on vaarallista, että lapset ovat mukana. Mutta sinun super pph varmaan tekee nämä kaikki ja keittää samalla lapsille mannapuuroa.

Vierailija
27/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidossa esim. ekan oman lomaviikkoni. Tosin kesäloma oli muuten kolme täyttä kuukautta, joten ehdittiin siinä yhdessäkin lomailla.

Vierailija
28/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyslomalaisen lapset saavat olla päivähoidossa on mielestäni ihan yhtä ok että vuosiloman aikana lapset ovat hoidossa. Tosin kyllä niille lapsillekin edes vähän lomaa soisi.

Ja itse olen koululaisten äiti.

Vierailija
29/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vissiin jaksa omaa lastaan, kun vievät päiväkotiin. Sellaisessa tapauksessa varmaan lienee järkevääkin viedä lapsi hoitoon. Minusta on kummallista, että arkielämää kodin rakentamisineen ym. ei osata elää lapsen kanssa.

Vierailija
30/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan lapset, autan remontissa, pesen pyykkiä ja ruokin kaikki useamman kerran päivässä.

Vierailija
31/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä ruotsissa lapsi saa olla hoidossa sen 5h päivässä vaikka olet työttömänä.plus että meillä on täällä ilmaista päivähoito =)..Ja toisin kuin täällä tapellaan ja tuomitaan sellaisia jotka vievät tarhaan lapsensa vaikka itse ovat kotona niin minä taas ,vaikka olenkin työtön ja vastasyntyneen kanssa kotona tällä hetkellä,niin vien lapseni tarhaan mutta vain lapseni parasta ajatellen.En ole niin itsekäs että lapseni joutuu mähöttämään kotona kaksin kanssani,kun ystävät ovat tarhassa.Kyllä minun lapsella aika ainakin menee paljon paremmin tarhassa kavereidensa kanssa kuin minun kanssa..Että kyllä minäkin pitäisin mieluummin kotona lastani lähelläni mutten raaski kun hän haluaa tarhaan ja tottakai,kielitaidon takia,ettei ruotsi unohdu kun kotona puhutaan suomea. =).Että näin päin täällä...Ennen minäkin ajattelin että miten kukaan voi ja raaskii viedä lastansa tarhaan mutta nykyään vien vain hänen takiansa,kun hän nauttii siitä ja saa opiskella kieltä,lukemista,kirjoittamista,sosiaalista kanssakäymistä muiden lasten kanssa sillä aikaa kun mamma saa siivottua kotia ja käytyä asioilla hyvillä mielin.Mut tosiaan,helpompaa olis kun laps olis kotosalla,ei tarvis edestakaisin rampata,mut,lapsi määrää ja toki meillä on paljon sellaisia päiviä ja viikkoja ettei mennä tarhaan,mutta sen saa lapsi itse päättää,haluaako mennä =)

Vierailija
32/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä ruotsissa lapsi saa olla hoidossa sen 5h päivässä vaikka olet työttömänä.plus että meillä on täällä ilmaista päivähoito =)..Ja toisin kuin täällä tapellaan ja tuomitaan sellaisia jotka vievät tarhaan lapsensa vaikka itse ovat kotona niin minä taas ,vaikka olenkin työtön ja vastasyntyneen kanssa kotona tällä hetkellä,niin vien lapseni tarhaan mutta vain lapseni parasta ajatellen.En ole niin itsekäs että lapseni joutuu mähöttämään kotona kaksin kanssani,kun ystävät ovat tarhassa.Kyllä minun lapsella aika ainakin menee paljon paremmin tarhassa kavereidensa kanssa kuin minun kanssa..Että kyllä minäkin pitäisin mieluummin kotona lastani lähelläni mutten raaski kun hän haluaa tarhaan ja tottakai,kielitaidon takia,ettei ruotsi unohdu kun kotona puhutaan suomea. =).Että näin päin täällä...Ennen minäkin ajattelin että miten kukaan voi ja raaskii viedä lastansa tarhaan mutta nykyään vien vain hänen takiansa,kun hän nauttii siitä ja saa opiskella kieltä,lukemista,kirjoittamista,sosiaalista kanssakäymistä muiden lasten kanssa sillä aikaa kun mamma saa siivottua kotia ja käytyä asioilla hyvillä mielin.Mut tosiaan,helpompaa olis kun laps olis kotosalla,ei tarvis edestakaisin rampata,mut,lapsi määrää ja toki meillä on paljon sellaisia päiviä ja viikkoja ettei mennä tarhaan,mutta sen saa lapsi itse päättää,haluaako mennä =)

Mutta lapselle on tärkeää saada myös lomaa. Ei se päiväkoti mikään hupikeskus ole, joskus pienenkin pitää saada rentoutua ja ladata akkuja.

Ja miksi sinä mähöttäisit lapsen kanssa kotona? Tehkää jotain.

Vierailija
33/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapselle on tärkeää saada myös lomaa. Ei se päiväkoti mikään hupikeskus ole, joskus pienenkin pitää saada rentoutua ja ladata akkuja.

Ja miksi sinä mähöttäisit lapsen kanssa kotona? Tehkää jotain.

Siis mitä??? Kysyykö joku valopää LAPSELTA tahtooko tarhaan vai ei? Ei lapsi sellaisia päätöksiä tee! =O

Vierailija
34/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomasta niin EI EI ja EI. EI missään olosuhteessa.

Vierailija
35/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ellei yh joka on sairas esim vakavaasti masentunut.

Vierailija
36/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se päiväkoti aika suurta hupia lapselleni on.Miksi sen pitäisi olla pakkopullaa lapselle?Siellähän on ystävät,aktiviteettejä,oppimista..Ja Kuten sanoin,meillä on päiviä/viikkoja kun ei mennä,ja silloin vietetään aikaa pyöräillen ja ulkoilemalla ym.ym,mutta on se kuitenkin pikkuisen eri asia olla kaksin aikuisen kanssa kuin että saa leikkiä muiden lasten kanssa.Ja juu u,minä taidan olla sitten aikamoinen valopää kun kuuntelen lastanikin kun sellainen mahdollisuus nyt on,kun ei pakkoa ole mennä tarhaan kun en ole töissä.Son eri asia sitten kun palaan työelämään. =D Hauskaa kesää =)

Vierailija
37/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vissiin jaksa omaa lastaan, kun vievät päiväkotiin. Sellaisessa tapauksessa varmaan lienee järkevääkin viedä lapsi hoitoon. Minusta on kummallista, että arkielämää kodin rakentamisineen ym. ei osata elää lapsen kanssa.

Raksa ei ole lapselle turvallinen paikka! Jos vanhemmat ovat raksalla täydessä työn touhussa, ovat lapset täysin heitteillä. Yhden talon rakentaneena tiedän tämän. Naapurustossa oli välillä aivan uskomattomia tapauksia, kun tyyliin 2-vuotias haahuili pihatiellä vaipassa ja T-paidassa kun äiti ja isi maalasi tai tapetoi.

Päiväkoti ei todellakaan ole niin saatanasta ettei se olisi tällaisessa tapauksessa parempi paikka. Tosin kaikissa em. perheissäkin oli pääsääntöisesti koko kesäloma (4 viikkoa) lasten kanssa yhteistä aikaa ihan muualla kuin raksalla, mutta yksi ylimääräinen "lomarahat vapaaksi" viikko raksaa varten ja lapset just ideologisista periaatteista pois päiväkodista.

Vierailija
38/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomakin on vähän niin ja näin, riippuu syystä ja pituudesta.

Lapsikin tarvitsee lomaa, päiväkotielämä on rankkaa.

Vierailija
39/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nyt 11 pv lomaa ja poika (6v) oli 3 päivänä hoidossa (8.30-12). Eli hain lounaan jälkeen. Itsekästä tai ei, niin joskus sitä vaan tarvitsee omaakin aikaa. Sitä en ymmärrä, että koko loma pidetään päiväkodissa, aamusta iltapäivään.

Muutenkin toi maksusysteemi on ihan syvältä, miksei makseta niistä päivistä kun lapsi on hoidossa? Esim. meillä lapsi menee kesäkuussa mummolaan 2 viikoksi, niin mitään alennusta ei saa. Maksat täydet maksut vaikka lapsi on puolet kk pois..

Vierailija
40/79 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat lomalla. Siivottiin pihaa rakennusjätteestä koko tuo viikko: naulaisia jätelautoja, kattopellin paloja jne jne. Kun tyttö pääsi lomalle, oli pihakin siinä kunnossa että uskalsi antaa 3-vuotiaan siinä leikkiä.

Tämä on ollut ainoa kerta kun lapsi on ollut hoidossa jos me vanhemmat olemme olleet lomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi