Roaccutan 6kk -kuurin syöneet, kysyttävää! :)
- Kuinka pian auttoi? Kuinka paha tilanteesi oli?
- Onko finnit pysyneet pois?
- Kärsikö ottaa alkoholia ollenkaan kuurin aikana?
- Mitä sivuvaikutuksia tuli?
Kiitos!
Kommentit (14)
minulla finnit palaavat aina parin kuukauden jälkeen takaisin, kun olen lopettanut kuurin. Kuurin aikana finnit pysyvät aika hyvin poissa.
lähes 8kk
- auttoi nopeasti, parissa viikossa alkoi helpottamaan, ja pian sen jälkeen ei ollut näpyn näppyä
- keskipaha, paljon pieniä pinnallisia näppyjä kasvoissa, rinnassa ja selässä, hirveästi mustapäitä ja jonkin verran syviä kipeitä paiseita
- eivät ole, melkein heti kuurin jälkeen alkoivat näpyt palailla. Selästä ovat pysyneet poissa ja iho on hieman parempi kuin ennen kuuria, mutta näppyjä on kasvoissa ja rinnassa silti runsaasti
- juon muutenkin vähän, joten saunajuoma silloin tällöin ei haitannut mitään
- iho kuivui mutta tämä ei itse asiassa haitannut, sillä iho oli aivan loistava kuurin aikana kuivuudesta huolimatta. Ainut ikävä oire oli silmien kuivuminen, aamuisen en melkein saanut silmiä auki kun luomet oli kuivuneet silmämuniin kiinni
että olette kaikki syöneet noin 0.5mg/kg-annosta. Suuremmilla annoksilla sivuvaikutukset yleisiä ja voimakkaita mutta myös vaikutukset pidemmät tai pysyvät. Siis 1mg/kilo tai jopa 2mg/kilo.
Roaccutanin on A-vitamiinijohdannainen ja sen sivuvaikutukset ovat samat kuin A-hypervitaminoosilla.
tosin arvet jäi ja joitakin hormonifinnejä tulee edelleen. Iho myös palaa nykyään herkemmin kuin ennen kuuria.
Kuurin aikana join alkoholia ihan normaaliin tapaan (reippaasti) Huulet ja silmät kuivui aika pahasti mutta Bepanthenillä ja silmätipoillahan noista selviää.
Tsemppiä! Kyllä se siitä.
Söin lähes 5 kuukautta, tosin välissä minulla oli yli kuukauden tauko, koska sähläsin reseptin uusimisen kanssa.
Alkoholia join harvakseltaan, tosin aika paljon silloin kun join. En muuttanut juomistottumuksia kuurin ajaksi. Darrapäivänä saatoin tuntea kipua jossain maksan lähettyvillä, mutta se voi olla placeboakin, koska tiedostin lääkkeen ja alkoholin maksaa rasittavat vaikutukset. Maksa-arvoni eivät nousseet juuri lainkaan. Ne pysyivät aivan alarajoilla, vaikka söin aika tuhtia annosta tietääkseni(ensimmäisen 100kpl erän ajan 40mg/päivä, sen jälkeen 60mg/päivä). Painan 67kg ja olen mies.
Finnit ovat pysyneet jotakuinkin poissa. Aivan yksittäisiä on tullut silloin tällöin, muttei mitään, mikä olisi ongelma.
Sivuvaikutukset: ihon ja limakalvojen kuivuminen. Osta paksua bepanthenia huulille, korviin jne ja keskipaksua kosteusvoidetta vartalolle. Rasvaa itsesi ainakin suihkun jälkeen ja pidä beba-putkiloa aina mukana, niin rajukin kuivuminen pysyy aisoissa.
Pelkäsin menettäväni hiuksia, mutta niin ei käynyt.
- Mitä sivuvaikutuksia tuli?Kiitos!
2kk syönyt
- finnit ei ole muuttuneet yhtään sama aknenaama edelleen
- pystyy ottaa normaalisti
- maha ihan saatana kuralla kokoajan, ilmeisesti jotain laksatiivisia vaikutuksia aiheuttavaa tuotteessa
- pakko lopettaa kun luin artikkelin, joka koski tuotetta ja maksasyövän yhteyksiä
Onneksi...Epäilytti vahvat lääkkeet sivuvaikutuksineen ja otin selvää vaihtoehdoista. Tämän sivuston http://www.nujerraakne.fi/ kautta pääsin alkuun :)
- Kuinka pian auttoi? Kuinka paha tilanteesi oli? Tilanne oli paha, mutta korjaantui tuolla lääkkeellä. 1-2 kuukautta oli vielä finnejä, sitten lähtivät pois.
- Onko finnit pysyneet pois? Kyllä, jo lähes 10 vuotta. Toki joskus tulee näppy sinne, toinen tänne.
- Kärsikö ottaa alkoholia ollenkaan kuurin aikana? Otin ihan normaalisti ( eli nuorena ja bailaavana aika paljon), maksa-arvot olivat vähän koholla.
- Mitä sivuvaikutuksia tuli? Lähinnä suupielten ja huulien tolkuton kuivuminen, välillä myös silmäkulmien ja korvien kuivuminen niin, että halkeilivat verille. Koko ajan piti olla Bepanthen-putkilo mukana.
Tulin raskaaksikin alle kuukausi kuurin loppumisesta, mutta ihan terve 9-vuotias lapsi mulla on.
Kiitos!
- Mitä sivuvaikutuksia tuli?Kiitos!
- en muista kuinka pian auttoi ekalla kerralla, mutta sillon lähti arvetkin. tilanne varmaan keskitasoa.
- vuoden pysyi poissa. sain kuurin uudestaan: ei tehonnut. annostusta nostettiin: ei tehonnut. lopetin ja aloitin e-pillereillä hoidon, auttoi.
- en viittiny pelleillä alkoholin kanssa ollenkaan, on ne kuitenki sen verran tujua kamaa.
- hirvittävä ihon kuiviminen, kuin käärme loisi nahkaansa, huulissa varmaan enemmän haavoja kuin ehjää ihoa. kuiva iho kutisi. paljon hilsettä, tietty myös kuivuuden takia. mielialan heilahtelut ja jatkuva pahantuulisuus / aurumielisyys. ihon elastisuuden aleneminen pysyvästi: ryppyjä huomattavan nuorena.
tosiaan kuivuminen käsitti myös kaikki limakalvot ja silmät.
Mä olen syönyt kaksi kuuria, yhden 18 vuotiaana ja toisen 24 vuotiaana. Aknetilanne ei ollut ikinä todella paha, mutta sellainen, että se häiritsi minua kovasti. Ekalla kuurilla pysyi poissa jonkun aikaa (muutama vuosi), kunnes finnit ilmestyvät uudestaan. Toisen kuurin jälkeen, e-pillerit lopetettuani finnejä ilmestyi taas, mutta tämä johtui siis luultavasti siitä hormoinimuutoksesta, mitä pillerit aiheuttivat. Nyt 6 vuotta myöhemmin, iho on hyvä (lukuunottamatta niitä pakollisia hormonifinnejä leuassa kuukautisten tienoilla). Haittavaikutuksista sen verran, että kuurin aikana iho oli todella kuiva ja kesivä, huulet myös ja silmiä kuivasi kovasti. Mielestäni itselleni on jäänyt kuurista myös pysyvästi heikentynyt hämäränäkö, mutta tätä ei ole ikinä tutkittu. Se voi olla ihan omaa kuvitelmaa myös. Kaikenkaikkiaan olen iloinen, että jaksoin syödä sen viimeisen kuurin. Niin hyvä on tilanne kuitenkin nyt :) Ainiin joo, kysyit alkoholista. Sitä en oikeastaan käyttänyt lainkaan, mutta enpä käytä muutenkaan. Jättäisin kuitenkin pois, sillä isotretionoiini on varsinainen maksamyrkky ja maksa on niin arvokas ja tärkeä elin etten ottaisi ikinä riskiä.
Roaccutan 6kk -kuurin syöneet, kysyttävää! :)
keskitasoa. Oli ollut jo ala-asteelta asti. Hieman oli iho rauhottunut, muttei kokonaan. Kuuri alkoi kai auttaa siinä kuukauden parin kuluttua oikein kunnolla, mutta olin niin masentunut ihostani, etten huomannut vaikutusta vaan pidin itseäni rumana niin kauan kun kuuria söin. Sen jälkeen "unohdin" että oli edes huono iho ollut. Nopeaan alkuun (kuvien perusteella) auttoi varmaan myös se kun sillon pitää aina syödä jotain ehkäisypillereitä myös.
Tähän asti tullut muutamia sillon tällön, mutta nyt raskauden aikana iho kamala. Haen uuden kuurin kunhan lapsi ei enää ime :)
Join valehtelematta paljon ja usein...puhutaan nyt useista kerroista viikossa. En suosittele. Maksa ei posatanut, eikä arvoissa näkynyt suuria muutoksia en ymmärrä mikä teräs maksa minulla silloin oli. Juuri 18 täyttäneenä.
- Mitä sivuvaikutuksia tuli?
Iho kuivui, auringossa ei voinut olla. Eipä muuta
Hänellä näin:
- finnit on pysyneet poissa
- otti jonkun verran alkoholia mutta oli aika varovainen
- hankalin sivuvaikutus hänellä oli ihon kuivuminen, muistan erityisesti että valitti huuliaan ja rasvasi aivan tolkuttomasti.
- maksa-arvoissa oli myös vähän häikkää ja lopetti kuurin hieman aikaisemmin kuin piti.