Onko teidän taloudelle lapsilisillä merkitystä?
Meillä lapsilisät ovat tarpeen. Yhteensä bruttopalkat noin 5000e.
Kommentit (84)
olen opiskelija, joten lapsilisät muodostavat suuren osan tuloistani.
Meillä ei syötäis ollenkaan ilman lapsilisiä. Myös jotai muuta jäis puuttumaan.
nettot (yksi palkka ja khtuki) n2600 + asumistuki ja lapsilisät 1860 yht. + muutama vammaistuki 270
3 lapsesta saa yli 60 000 e, jolla saa maalaiskaupungista kaksion, jonka voi vuokrata opiskelijalle.
meidän perheessä vaikuttaa merkittävästi se reilu 500€, mitä sitä neljästä lapsesta saa.
Mies tekee pätkätöitä ja rahat on tiukassa. Lapsilisät menee elämiseen. Joskus käydään poikien kanssa mäkissä juustohampparilla, se on luksusta.
Pieneltä se yhden lapsen kanssa tuntui, nyt kun kohta saa kolmesta, summa alkaa tosiaan NÄKYÄ tilillä.
"Tulot" 300e/kk miinus verot eli opintotuki. Välillä tulee miettineeksi, miksi pariskunta jonka yhteiset bruttotulot/kk on esim. 10 000e, saa lapselleen saman verran lapsilisää kuin minä yh-opiskelijana...
Elämä on.
Nettotulot 5500 € / kk, mutta lisänä rikka rokassa.
Viemme joka vuosi lapset niillä ulkomaille. Se on vähän niiku kansainvälisyyskasvatusta ja yhteistä perheaikaa.
vanhemmat, joille asialla ei ole väliä ( aina kun asiasta keskustellaan, noudee esiin, ettei sillä SATASELLA niin väliä) voivat mun puolestani luopua omastaan, minä en luovu omastani.
Molemmista lapsista rahat tulee käyttötililleni ja kaikki menee ....
Ei oo velkaa enää, mutta lapsiläisän käytän käytännössä kaiken.
Mitään ei jää säästöön, olen ope, mutta teen pätkätöitä.
meidän nettotulot yht. 2800 kk ja kahdesta lapsesta lisäksi 210 eur. Muita tuloja ei ole. Asuntolainaa 160000.
kovin mullistava lisä ole. Onhan se kuitenkin viikon ruokalasku, joten en sille rahalle nenääni nyrpistele. Useampilapsisessa perheessä alkaa tosiaan jo tuntumaan nuo lisät.
Lapsilisät on nettotuloista lähes 10%. Ja mun tuloista kolmannes.
Ollaan hyvätuloinen perhe. Vuositulot bruttona n. 200 000 euroa. Rahat käytetään kerran vuodessa lasten arvo-osuustileille hankittaviin osakkeisiin.
eikä lapsilisiä voi laskea suoraan 17 vuoden ajalta tälle päivälle koska inflaatio nakertaa edelleenkin hyvin todennäköisesti erittäin ison osan rahan arvosta
Tapan itseni jos niitä aletaan verottaa, mä olen niin kyllästynyt tähän paskaan mitä meille tyrkytetään ja uhraudun esimerkiksi siitä kuinka loppuun meidät pienituloiset ajetaan. Otetaan kaikki pois, lapsiltakin jo.
bruttopalkka kk 2000e