Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen myötähäpeää...

Vierailija
01.06.2011 |

..kun näen suurperheen eli sellaisen, jossa on vähintään 4 mukeloa. Katson tarkkaan vaatetuksen, siisteyden, vuorovaikutuksen ja teen arvioni. Ja ikävä kyllä lopputulos on useimmiten negatiivinen. Kyllä 3 jälkeläistä pitäisi Suomessakin riittää. Mieluummin YKSI.

Komannen jälkeen pakkosterilisaatio, kiitos!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötähäpeää siitä, että joku kehtaa edes ajatella noin, saati siitä, että kirjoittaa sen nettiin.

t. 2 lapsen äiti

Vierailija
2/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myötähäpeää siitä, että joku kehtaa edes ajatella noin, saati siitä, että kirjoittaa sen nettiin. t. 2 lapsen äiti

Edelleen sitä meiltä, että YKSI mukelo riittää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen hämmästystä ja kummastusta, se on ihan erilaista elämää

Vierailija
4/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän puolesta tai häpeää omalta kohdaltanne. Tuo myötähäpeä sana on kiertoilmaisu, että tunnet ylemmyyttä .

Vierailija
5/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin 4 lapsen äiti

Vierailija
6/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan Ap:lle sama asia kuin että hän saa ajatella juuri kuten haluaa, mutta muut eivät. Huoh..

Ei sinun tarvitse ymmärtää sitä, että joku haluaa enemmänkin lapsia. Ja jotkut eivät halua ollenkaan. Sinun vaihtoehtosi ei todella ole ainoa oikea!

Ja ihan kahden lapsen äiti minäkin

Vierailija
7/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vanhempani ovat 4/6 ja 3/6.

Vierailija
8/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 omaa lasta ja 2 lasten kaveria. Ei ihme, että vuorovaikutus ei ihan toimi.

Vierailija
9/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkkailet noissa tilanteissa? Itse liikun toisinaan kovin erikoisen perheen kanssa, en todellakaan jaksa välittää siitä että miellyttääkö pukeutumisemme muita :) Ja vuorovaikutuksesta taas voin kertoa sen, että ihan varmasti nuorimmat koettavat tingata kaikenlaisia erityijuttuja itselleen ja niihin sitten vastailen: ei, ei - ei, ei, ei ja ei.

Mut pelkästään yhden tai kahden lapsen kanssa kulkiessa tilanne on aika eri, aivan sama ketkä on mukana: on helpompi lähteä, tulee pukeuduttua tilanteen mukaan, on rennompaa etc.

Että mistäs sä tiedät kuinka paljon kullakin on lapsia tai muuta perhettä, vaikka vaan yhden tai kahden lapsen kanssa kulkeekin.

Vierailija
10/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun esimiehellä 5, molemmissa perheissä pukeudutaan huomattavasti paremmin ja siistimmin kun meillä. Toisessa perheessä kaikki ovat koulutukseltaan vähintään ammattikorkeakoulutettuja, (kaksi opiskelee vielä yliopistossa), harrastavat monenlaista, urheilua ja kulttuuria, musiikkia.. ja käyttäytyvät tosi mallikkaasti.

Toisessa perheessä lapset vielä alle kouluikäisiä, ihan normaalit vuorovaikutustaidot.

Meillä lapsia kaksi. Ei ainakaan parempia olla yhtään kuin nämä kaksi perhettä.

Tunnen myötähäpeää kun joku kehtaa noin tyhmiä kirjoittaa kun ap.

Vierailija
11/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin 4 lapsen äiti

Yleensä vastaus on aika tyhmä: Kun me haluttiin. Niin. Mä haluan, mä haluan, väliäkö muusta...

Vierailija
12/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ihan hyvissä ammateissa nämä vanhemmat, mutta ihmettelen sitä naukumista moneen eri päiväkotiin kuskaamisesta, järkyttävistä ruokamenoista ja siitä, miten sellainen tila-auto maksaa.

Noh. Mitäs tässä sanoisi.

Vierailija
13/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tehdä edes se yksi jos ajattelee noin?eiks se oo tosi itsekästä,KOSKA MINÄ HALUAN YHDEN LAPSEN MUTTA EN ENEMPÄÄ KOSKA MINÄ EN JAKSA HOITAA ENEMPÄÄ JA MINUN PITÄÄ SAADA SITÄ JA TÄTÄ.tällaset idarit vois jättää ne pennut tekemättä ja poistuu tältä palstalta.

Vierailija
14/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi muutetaan pois : ) Lapset ovat 0-4/5 vuotiaita.

Isommat vahtii pienempiä. Seisottavat autoaan pihatien tukkeena montatuntia usein eikä kukaan pääse ohi. Lapset juoksee miten sattuu ja meno näyttää kertakaikkiaan kaaottiselta. Pelottaa aina ajaessa parkkipaikalla tai poistuessa, että hitto jos auton takana on se yksi vuotias ja se isompi sisarus ei vahdi. kun ei noita metrin mittasia näe mitenkään!! Kyllä kannattaa tehdä tota vauhtia lapsia!!

Huomio ei ole vain minun vaan heidän menoaan paheksutaan täällä ihan yleisesti. En tiedä ovatko näitä, jotka vaan lisääntyvät jokavuosi ja yhtään välitetä muista kun onhan heillä nyt oikeus tukkia pihatie vaikka koko päiväksi kun on 4 niin pientä lasta. Jätetään muut sitten autot tienvarteen kun ei parkkiksille pääse! Turha pimputtaa ovea, kun ei sitä avata.

Kaiken lisäksi pitävät yhtä autoa pelastusreitin tukkeena, mutta mitäpä siitä kun heidän kämppänsä on ennen sitä mistä tykkivat reitin eteenpäin.. palakoot perkele naapurien kämpät kunhan heillä on hyvä olla ja omat sääntönsä, kun on onhaan niillä nyt niin monta pikku kersaa.

Sori vaan, mutta useimmilla yli kaksi lapsisilla perheillä meno on aivan törkeetä kun ikäerot on pienet. Harmi kun sitten huonon maineen saa nekin, jotka hoitaa asiat mallikelpoisesti. Itselläni on muutama tai OLI kaveri jolla nykyään yli kolme lasta. Ei olla enään tekemisissä, mun arvoni eivät kestä sellaista törkymenoa. Meilläkin sotkivat kaikki paikat, piirtelivät seinille, juoksivat naapurin pihalle heittelemään leluja, rikkoivat meidän lapsen kaikki lego linnat, laivat ja rekat palasiksi (okei saa ne kasattua takaisin, mutta ihmeellistä tuhoamis vimmaa vain ja lapsella tosi pahamieli) Pöydässä tappelivat kaikesta syötävästä tai huusivat miten joku on pahaa, yskittiin ruokia päin ja aivastettiin, räät valui nenistä, vaatteissa viikonruokalista ja aina ihan nukkavierut ja liian pienet vaatteet. Sain niin totaalisen tarpeeksi. Mutta rehellisesti, tuskinpa kukaan jaksaisi tuolalista kotonaan. Joka lapsen jälkeen meno siis pahentui.

Vierailija
15/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sellaisia, joissa ikäero niin iso, että lapiset kasvavat käytännössä ainokaisina.

Kaikki mulle heti ja nyt, isoin ja herkullisin pala minulle, koska ei tule mieleen, että joku muukin ehkä tahtoisi päältä parhaimman.

Noh, tai vaikka joku tahtoisikin samaa kun minä, niin olen ainokaisena tottunut siihen, että iskä ja äiti luovuttavat aina minulle parhaat palat kaikesta ja heti ekaksi.

Ruokaan/herkkuihin saa iskeä heti kinni, koska kun olen ainokainen niin ei ole muita joita pitäisi odotella...

ainokaisia ei pitäisi saada olla, koska ovat niin sisäistäneet sen etuilun aivan kaikessa. kaksi lasta pakolliseksi joka perheeseen!!!

Vierailija
16/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän parkkiksella se on kyllä yksilapsisen perheen isä joka tukkii tien, koska on niin raskasta ettei jaksa kävellä/kantaa jne

t. yksilapsisen perheen äiti, josta tulee loppu kesästä kolmilapsisen perheen äiti, jos kaikki menee hyvin

onneksi muutetaan pois : ) Lapset ovat 0-4/5 vuotiaita. Isommat vahtii pienempiä. Seisottavat autoaan pihatien tukkeena montatuntia usein eikä kukaan pääse ohi. Lapset juoksee miten sattuu ja meno näyttää kertakaikkiaan kaaottiselta. Pelottaa aina ajaessa parkkipaikalla tai poistuessa, että hitto jos auton takana on se yksi vuotias ja se isompi sisarus ei vahdi. kun ei noita metrin mittasia näe mitenkään!! Kyllä kannattaa tehdä tota vauhtia lapsia!! Huomio ei ole vain minun vaan heidän menoaan paheksutaan täällä ihan yleisesti. En tiedä ovatko näitä, jotka vaan lisääntyvät jokavuosi ja yhtään välitetä muista kun onhan heillä nyt oikeus tukkia pihatie vaikka koko päiväksi kun on 4 niin pientä lasta. Jätetään muut sitten autot tienvarteen kun ei parkkiksille pääse! Turha pimputtaa ovea, kun ei sitä avata. Kaiken lisäksi pitävät yhtä autoa pelastusreitin tukkeena, mutta mitäpä siitä kun heidän kämppänsä on ennen sitä mistä tykkivat reitin eteenpäin.. palakoot perkele naapurien kämpät kunhan heillä on hyvä olla ja omat sääntönsä, kun on onhaan niillä nyt niin monta pikku kersaa. Sori vaan, mutta useimmilla yli kaksi lapsisilla perheillä meno on aivan törkeetä kun ikäerot on pienet. Harmi kun sitten huonon maineen saa nekin, jotka hoitaa asiat mallikelpoisesti. Itselläni on muutama tai OLI kaveri jolla nykyään yli kolme lasta. Ei olla enään tekemisissä, mun arvoni eivät kestä sellaista törkymenoa. Meilläkin sotkivat kaikki paikat, piirtelivät seinille, juoksivat naapurin pihalle heittelemään leluja, rikkoivat meidän lapsen kaikki lego linnat, laivat ja rekat palasiksi (okei saa ne kasattua takaisin, mutta ihmeellistä tuhoamis vimmaa vain ja lapsella tosi pahamieli) Pöydässä tappelivat kaikesta syötävästä tai huusivat miten joku on pahaa, yskittiin ruokia päin ja aivastettiin, räät valui nenistä, vaatteissa viikonruokalista ja aina ihan nukkavierut ja liian pienet vaatteet. Sain niin totaalisen tarpeeksi. Mutta rehellisesti, tuskinpa kukaan jaksaisi tuolalista kotonaan. Joka lapsen jälkeen meno siis pahentui.

Vierailija
17/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi muutetaan pois : ) Lapset ovat 0-4/5 vuotiaita.

Isommat vahtii pienempiä. Seisottavat autoaan pihatien tukkeena montatuntia usein eikä kukaan pääse ohi. Lapset juoksee miten sattuu ja meno näyttää kertakaikkiaan kaaottiselta. Pelottaa aina ajaessa parkkipaikalla tai poistuessa, että hitto jos auton takana on se yksi vuotias ja se isompi sisarus ei vahdi. kun ei noita metrin mittasia näe mitenkään!! Kyllä kannattaa tehdä tota vauhtia lapsia!!

Huomio ei ole vain minun vaan heidän menoaan paheksutaan täällä ihan yleisesti. En tiedä ovatko näitä, jotka vaan lisääntyvät jokavuosi ja yhtään välitetä muista kun onhan heillä nyt oikeus tukkia pihatie vaikka koko päiväksi kun on 4 niin pientä lasta. Jätetään muut sitten autot tienvarteen kun ei parkkiksille pääse! Turha pimputtaa ovea, kun ei sitä avata.

Kaiken lisäksi pitävät yhtä autoa pelastusreitin tukkeena, mutta mitäpä siitä kun heidän kämppänsä on ennen sitä mistä tykkivat reitin eteenpäin.. palakoot perkele naapurien kämpät kunhan heillä on hyvä olla ja omat sääntönsä, kun on onhaan niillä nyt niin monta pikku kersaa.

Sori vaan, mutta useimmilla yli kaksi lapsisilla perheillä meno on aivan törkeetä kun ikäerot on pienet. Harmi kun sitten huonon maineen saa nekin, jotka hoitaa asiat mallikelpoisesti. Itselläni on muutama tai OLI kaveri jolla nykyään yli kolme lasta. Ei olla enään tekemisissä, mun arvoni eivät kestä sellaista törkymenoa. Meilläkin sotkivat kaikki paikat, piirtelivät seinille, juoksivat naapurin pihalle heittelemään leluja, rikkoivat meidän lapsen kaikki lego linnat, laivat ja rekat palasiksi (okei saa ne kasattua takaisin, mutta ihmeellistä tuhoamis vimmaa vain ja lapsella tosi pahamieli) Pöydässä tappelivat kaikesta syötävästä tai huusivat miten joku on pahaa, yskittiin ruokia päin ja aivastettiin, räät valui nenistä, vaatteissa viikonruokalista ja aina ihan nukkavierut ja liian pienet vaatteet. Sain niin totaalisen tarpeeksi. Mutta rehellisesti, tuskinpa kukaan jaksaisi tuolalista kotonaan. Joka lapsen jälkeen meno siis pahentui.

Onko teillä useinkin tulipaloja? Sä ainakin annat huonon maineen kaikille yhden-kahden lapsen vanhemmille kyttääjänä joka mäkättää ja marmattaa tyhjistä ja turhista asioista!

Löysää niitä tikkejä ja ota vaikka lasi viiniä nuija!

Vierailija
18/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheiden lapsista on ihan sama juttu kuin joidenkin kuvitelmat noista suurista perheistä..

Eiköhän ne ole niitä ääripäitä kuitenkin, jos jotain hirviömeininkiä on, tai jos lapsi on todella itsekäs.

Pakko kyllä puolustaa. Meillä yksi lapsi (ja yhteen jää), eikä todellakaan anneta 'kaikki heti mulle nyt'-meiningillä mennä! Ehei! Minulla on aikaa ja kärsivällisyyttä hyvin tässä kasvattaa lapsesta toiset huomioonottava eikä vain oman edun tavoittelija.

Kyllä itsekin olen törmännyt näihin itsekkäisiin ainokaisiin, mutten silti yleistä, että kaikki ainokaiset ovat sellaisia. Saati että kaikki suurperheet olisivat aiemman kuvatun laisia, vaikka sellaisiakin olen tavannut. Ne moitteettomasti käyttäytyvät kun taas ei herätä ollenkaan huomiota.

Vierailija
19/26 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myötähäpeää... ..kun näen suurperheen eli sellaisen, jossa on vähintään 4 mukeloa. Katson tarkkaan vaatetuksen, siisteyden, vuorovaikutuksen ja teen arvioni. Ja ikävä kyllä lopputulos on useimmiten negatiivinen. Kyllä 3 jälkeläistä pitäisi Suomessakin riittää. Mieluummin YKSI.

Komannen jälkeen pakkosterilisaatio, kiitos!

Vierailija
20/26 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallasi väylällä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi