Mikä minua vaivaa?
Olen 15-vuotias ja en ole ihan varma mistä nämä oireet voivat oikein johtua. Olen aina tiennyt etten ole ihan normaali mutten ole tiennyt miten.
Keskittyminen on välillä tosi vaikeeta, mutta taaa joskus voin hurahtaa moneksi tunniksi itseäni kiinnostavaan aiheeseen. Erityisesti vaikeuksia tuottaa matikka koulussa sekä englannin kieli. Kaverini valittavat aina kuinka puhelias ja sählääjä olen. Opettajat taas valittavat ja syyllistävät minua häiriköksi. En usko tämän johtuvan vain vaikeasta teiniiästä koska jo alaasteella ollut ongelmia.
Myöskin huomaan vanhoissa kokeissa kun olen katsonut on ollut paljon huolimattomuusvirheitä.
Unohtelen usein asioita, kuten penaalit,avaimet, mihin olen jättänyt jotain, juomapullot yms
Kommentit (12)
Adhd ei ole oikea sairaus, pelkkä muotidiagnoosi joka haetaan tekosyyksi saamattomuudelle
Vierailija kirjoitti:
Adhd ei ole oikea sairaus, pelkkä muotidiagnoosi joka haetaan tekosyyksi saamattomuudelle
Niin juuri siksi en olekkaan halunnuat hakea mitää diagnooseja ja muista koska en koe että otetaan vakavasti...
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sairaus olekaan, vaan jotain keskiverrosta poikkeavia ominaisuuksia. Se, että aika usein se on juurikin pelkkä tekosyy saamattomuudelle tai huonolle käytökselle, ärsyttää eniten heitä, joilla on ihan oikea ADHD.
Minun tuntemani ADHD henkilö ei todellakaan ole saamaton, päinvastoin.
Kuulostaa normaalilta. On muillakin noita ongelmia nuorempana, osalla on jotain aikuisenakin. Matikan opetuksessa on vikaa, se on tehty liian vaikeaksi. Opettajat ovat liian syyllistäviä mahdollisesti. Englantia osa oppii aikuisena ihan hyvin, nuorena luulee ettei mikään jää mieleen, ehkä se menee alitajuntaan. On normaalia keskittyä nuorena johonkin kivaan asiaan pitkäksi aikaa, vaikka voi pitää taukoja. 15v keskittyminen on hankalaa joskus, ellei mahdotonta, on tunteita myös.
Sinä taidat olla HT. Se tarkoittaa sitä, että sinun pitää tehdä keskivertoa enemmän töitä sen eteen, että opit niitä asioita.
Ja siis kivaan aiheeseen on helpompi keskittyä, kuin väkisin työnnettyyn ei-kiinnostavaan, teini-iässä esimerkiksi. Aikuisena tutkii vähän sitä sun tätä.
Kaverini jolla on todettu adhd on sitä mieltä että tunnistaa itsetään samoja piirteitä paljon.
En ole kuitnekaan uskonut että voisi olla vaikka vaikeuksia ollut tarkkaavuuden ja keskittymisen kanssa. Ärsyttää ihmiset jotka luulevat adhd olevan vai vilkaiden poikien sairaus. Lisäksi luokan valvoja on jutellut asiasta kanssani mutta olen kieltänyt asian ja sanonut ett kaikki ok sen takia etten halua diagnoosia.
Voihan toki olla, että itse vain kuvittelen ongelmat suuremmiksi mitä olen teidän antanut ymmärtää?
15-vuotiaat EIVÄT kysele neuvoja täältä hei tädit
Vierailija kirjoitti:
15-vuotiaat EIVÄT kysele neuvoja täältä hei tädit
Jaa miksei? Täällähän on suurimmaksi osaksi aikuisia jotka tietävät adiaoista enemmän kuin minä?
Ei mulla muuta
Ei ole todettu mitään ja en usko että haluan välttämättä gakeakkaan itselleni diagnoosia mihinkään.