Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten "kaikki" saa isoja vauvoja? Olen ainoa,

Vierailija
01.06.2011 |

jolla on kaikki kolme lasta olleet alle 3,5-kiloisia (3,4 & 3,2 ja 3,0-kiloiset) tuttavapiiristä. Suurin osa saa noin nelikiloisia. Jännä. Olen perusterve ja lähtöpaino ollut hoikka, en tupakoi tms.. Mistä johtuu, että "iso" vauva tuntuu olevan nykyisin yleisempi kuin pieni?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen (38+6) oli 2,4kg ja toka (41+1) oli 3,2kg. Kolmas on kuulemma tokan kanssa samaa kaliiperia. Esikoisen kanssa oli istukkaongelma.

Vierailija
42/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pienillä äideillä on isot vauvat ja läskeillä pienet. Ehkä ne isot äidit syö niin paljon, ettei vauvoille riitä:((

LUKEA ASIASTA! Tuo väittämä kuuluu kategoriiaan "Maan täyty olla litteä, kun kerran täällä pysymme putoamatta avaruuteen".

Liikalihavan, siis sellaisen sairaalloisen raskaus, on melkoinen riskiraskaus kaikin tavoin. Ylipainoiset saavat usein pieniä vauvoja. Ylipainoisen aineenvaihdunta ja elimistö ei muutenkaan toimi kunnolla, koska sisäelimien ympärillä runsaasti rasvaa.

Reilusti ylipainoiset äidit synnyttävät usein ennenaikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 4 kg syntyy siitä,

että vanhemmat ovat teitä normikansaa päätä pitempiä.

Ja ilman sokereita.

Ilman sohvaperunointia.

Erittäin hyvillä virtauksilla. Napero saa hyvin ravinteita.

Näin meillä.

Meillä ensimmäinen olis niin iso luustoltaan eli pitkä ja harteikas, että oli hankalaa. Seuraavat sitten käynnistettiin ennen aikojaan, koska olivat myös pitkiä. Sillä että ensimmäinen oli yli 4kg ei ollut mitään tekemistä sen mahtumisen kanssa (eikä painolla muutenkaan ole ollut) vaan sillä kuinka pitkiksi luut ovat kasvaneet.

Vierailija
44/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on kaikki kolme lasta olleet alle 3,5-kiloisia (3,4 & 3,2 ja 3,0-kiloiset) tuttavapiiristä. Suurin osa saa noin nelikiloisia. Jännä. Olen perusterve ja lähtöpaino ollut hoikka, en tupakoi tms.. Mistä johtuu, että "iso" vauva tuntuu olevan nykyisin yleisempi kuin pieni?

Tai sanotaanko sitten vaikka, että täydellisen keskikokoiset viikkoihin nähden. Olen todi lihava, ja mätystin sokeria vaikka kuinka raskaana ollessani. Ei ollut MITÄÄN vaivoja yhdessäkään raskaudessa, ei diabetesta tai vernpainetta tms.

Vauvat syntyneet rv 42: 3715g, rv39 3415g ja rv 37 2865g

Vierailija
45/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 viikoilla molemmat syntyivät.

Herkuttelin reippahasti varsinkin ekassa raskaudessa.

Itse olen ollut 3000g syntyessäni ja mies on hoikka ruumiinrakenteeltaan.

Eiköhän se iso koko ole geeneissä?

Vierailija
46/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korreloivat voimakkaimmin äidin pituus ja raskauden aikainen painon nousu. Suomalaiset ovat pitkiä ja saavat aika paljon painoa raskausaikana.

Vierailija
47/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieniä vauvoja jotenkin 'rääpäleinä'? Ilmeisen negatiiviseen sävyyn. En minäkään toitota, että isot vauvat ois 'tankkeja' tai muuta vastaavaa. :/

Itse sain 2600g lapsen, ihan täysillä viikoilla. Mitään vikaa ei ollut istukassa eikä missään muussakaan. Olen aina pitänyt (ja pidänkin) häntä ihan normaalikokoisena vauvana minulle syntyneeksi. Ei hän mikään rääpäle ollut, hyvin jäntevä ja tiitterä tapaus, söi hyvin ja virkeä kuin mikä! :D

Oli vain vähän kai pienempi kuin vauvat yleensä, nyt tosin nelivuotiaana ihan normaalikokoinen.

Voisko myös perintötekijät tehdä tähän jotain.. meinaan jos on pitkät ja isot vanhemmat, voi lapsestakin tulla iso (ei tietty aina näin mutta no..). Mekin miehen kanssa vaan 163cm ja 172cm pitkiä, joten eipä meistä kai kovin isoa vauvaa aikaiseksi saanut!!

Itse pidän kaikkia vauvoja ihanina, oli ne isoja tai pieniä. Kukaan ei ole rääpäle eikä kukaan pullero, oli koko mikä hyvnsä.

Vierailija
48/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoja oli 40+1 kun lapsi syntyi, joten hyvin on aikansa kasvanut.

Vierailija
49/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 4 kg syntyy siitä,

että vanhemmat ovat teitä normikansaa päätä pitempiä.

Ja ilman sokereita.

Ilman sohvaperunointia.

Erittäin hyvillä virtauksilla. Napero saa hyvin ravinteita.

Näin meillä.

Vierailija
50/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisäni syntyi 20-luvulla laihalle ja keuhkotautiselle, köyhälle naiselle ja painoi "karkeesti" 5kg. (todellisuudessa varmaan alle, mutta iso kuitenkin). Äitini ja sisaruksensa olivat pula-aikana isoja vauvoja, kun isältä tuli isot geenit. Minä ja veli oltiin isoja syntyissämme, vaikka äiti oli laiha ja ei niitä herkkuja 70-luvulla mätetty. Sitten pariuduin miehen kanssa, jonka suvussa myös isoja vauvoja...

Joten minä pieni, 161cm, nainen olen saanut kaksi 4,5 kiloista vauvaa. No, sittemmin lapset ovat tasaantuneet ja ovat pienehköjä. Ei olla kuitenkaan muuten isokoista sukua.

Vierailija
51/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tupakoinut raskauden aikaan muuten siis kyllä. Söin todellakin sen kahden edestä ja paisuin kuin pullataikina! Olin mitä kauheimman näköinen ilmestys viimeisilläni, mutta poika oli 2,8kg syntyessään.

Vierailija
52/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat syntyi vajaan viikon ennen laskettua. Esikoinen 3200g ja toinen 2900g. Perusterve olen itse ja raskaudet menivät ongelmitta.

Vierailija
53/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 1987-2008 yli nelikiloisten vastasyntyneiden määrä on vähentynyt

http://www.stakes.fi/FI/tilastot/aiheittain/Lisaantyminen/vastasyntynee…

Mun kolmesta lapsesta kukaan ei ole painanut syntyessään yli kolmea kiloa. Itse olen normaalipainoinen, elän terveellisesti ja paino on raskauksissa noussut ihan suositusten mukaan.

Vierailija
54/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva oli 3330 g ja syntyi rv 39+4. Siro oli, vaikka minä keräsin raskauskiloja 23 kg ja ruoka maittoi. Itsekin olen kyllä melko pieni ja hoikanpuoleinen.

Vierailija
55/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottaessani. Äitini on lyhyt, mutta isä pitkä. Äidin syntymäpainoa ei ole tiedossa, mutta on sellainen romuluinen, mutta hoikka. Minua odottaessani oli syömishäiriöinen anorektikko.

Koko odotusajan vauvan kasvukäyrä oli yli viivojen ja aloin syömään hiiren annoksia, vaikka muutenkin söin vain hedelmiä jne. Kävin pelkopolilla itkemässä, että pelkään tehdä tuon lapsen alakautta.

Vauva oli 4300, ponnistusvaihe kesti kaksi tuntia ja repesin todella pahasti.

En tee enää lapsia!

Vierailija
56/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteydessä äidin painoon. Minusta monet hyväkuntoiset ja isot ihmiset saa niitä isoja vauvoja.

Vierailija
57/57 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari esimerkkiä lähipiiristä:

-oma äiti ja hyvä ystävä, molemmat n. 160cm ja hyvin laihoja, lapset yli 4kg

-minä ja mun sisko pitkiä ja hoikkia, lapset myöskin yli 4kg

-selkeästi ylipainoinen, todellakin lihava ystäväni, lapsi 3,2kg

Eli eipä näissä taida mitään kaavaa olla :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi