Onko kuppikoko 75 C/D poikkeuksellisen iso vai miksi en meinaa löytää uimapukua? :(
Olen sovittanut bikinejä, 2-osaisia uikkareita ja kokouikkareita. Ihan järjestään kaikki ovat liian pieniä rintojen kohdalta - tai sitten liian isoja muualta.
Ongelma on usein se, etät uikkarit on mitoitettu S/M/L- tai 38/40-jne. kokoihin, joiden mittasuhteet ovat minulle väärät.
Missä myydään rintaliivien tapaan mitoitettuja uikkareita, joissa saisi vapaasti valita ylä- ja alaosat erikseen? Ei ole tullut vastaan!
Kommentit (15)
Itse viime kesänä etsin myös uikkareita ja voi hitto kun olikin pieniä kuppikokoja suurin osa peitti vain nännit:D
Ihme ja kumma kyllä löysin prismasta sopivat.-80E
Itse kärsin samasta ongelmasta. Itsestä tuntuu että on ihan normaalikokoinen, mutta tissiliivien ja bikini-yläosien löytäminen on ihan tuskaa.
Jos ympärysmitta ei ole 80 niin turha etsiä sopivaa vaatekappaletta.
Palstallahan kaikilla on tietysti vähintään 65/E-tissit ja kaikki muu pientä ja epänormaalia/läskiä...
ostin ala- ja yläosan "eriparia". Eli, ostin toisesta kaupasta mustan bikinin alaosan kokoa "X" ja toisesta kaupasta yläosan kokoa "X". Nyt minulla on täydelliset biksut, vaikka ovatkin eriparia (jota tuskin kukaan edes huomaa).
ostin viime viikolla bikinit liiviliikkeestä. Kokoni on 70F ja löytyi heti sopivat ja mieluisat. Maksoi yht. 35 euroa eli halvat oli ja hyvät.
Kokeile kokoa 80 B tai C
niillä voi löytyä
Myös etelästä olen vastaavan kokoisena löytänyt useammat uikkarit. H&M:ltäkin vasta ostin ala- ja yläosan erikseen.
80B tai 80C on auttamatta väärän kokoinen kysyjille mainitakseni. Ympärys on vaan liian väljä.
Mun rinnakkaiskoko on pikemmin 70D tai jopa 70E, mallista riippuen.
Jos minä menisin rintojen pienennysleikkaukseen, pyrkisin luultavasti c- tai d-kuppiin. Liivikaupoista löytää uimapukuja ja bikinejä rintaliivi-mitoituksella. Jopa tällainen g-kuppi :)
Niissä on tosiaan liian iso ympärysmitta ja B-kupissa se kuppikin on pieni.
Mutta uikkareissa ei usein ole edes tätä valinnanvaraa, koska ne on mitoitettu vain esim. M tai 38.
ap
Ja sokkarilta ja stokkalta.
Kalliitahan nuo rintaliivimerkkien bikinit on lindexin malleihin verrattuna, mutta onpa sitten kunnolliset. Suosittelen.
XL kokoon mahtuu hyvin nämä mun D:t, alaosan joutuu tosin ostaan toisen, mutta ei ne perusmustat paljoa maksa.
Tai sitten jos todella sijoittaa haluaa niin rintaliiviliikkeeseen, yhdet ostin joskus, maksoin 70e (pelkkä yläosa) ja se oli vielä halvimmasta päästä.
Kaverilla kans vaikea koko 70D ja alaosa saa olla ihan S
löytyy G-kupin omaavalle bikinejä. Niitä harvemmassa paikkaa on..
seuraavista kaupoista:
-Lindexiltä saa tuota kokoa aika hyvin, ja eivät maksa paljoa.
-Stockmannilla ja Sokoksella on myös, eri hintaisia edullisempia ja kalliipia.
-Liiviliikkeissä yleensä myös uimapukuja, hinnat aika korkeat.
Ja varsinkaan bikineissä EI SAA olla liian löysä ympärysmitta, sillä uimapuvut yleensä hieman "kimmoistuvat" kun menee uimaan --> valmiiksi liian iso uimapuku on uinnin jälkeen entistäkin isompi. Toki jos vaan aurinkoa ottaa ei niin väliä.
Itse viime kesänä etsin myös uikkareita ja voi hitto kun olikin pieniä kuppikokoja suurin osa peitti vain nännit:D
Ihme ja kumma kyllä löysin prismasta sopivat.
-80E
Uintiin käytettävän uikkarin kuuluu litistää rinta aivan kiinni kehoon ja koko uikkarin tulee tuntua hyvin napakalta.
Jos taas jotain rantakeikistelyvaatetta etsiskelet, niin rintaliiviliikkeissä saa ihan normaalien rintaliivimitoitusten mukaan ostaa erikseen ylä- ja alaosan.