Jos jättää raskausaikana sokerirasitustestin väliin mitä sitten?
Kommentit (15)
koska raskausdiabetes ei oireile. Ja voi hoitamattomana aiheittaa sikiölle hapenpuutetta.
Testi on kieltämättä ärsyttävä, mutta kannattaa tehdä, jos niin suositellaan. Siinä saattaa muuten yhden ihmisen koko elämä olla vaakalaudalla.
sulle mitään.. Mut jos sokerit on koholla, niin se vaikuttaa sikiöön.
mitään.
Ei ollut lääkärinkään mielestä. Kysyi mielipidettäni.
Enkä usko hänen pitäneen minua tyhmänä.
Noudatin jo valmiiksi terveellistä ruokavaliota siltä osin kuin pahoinvoinniltani kykenin.
Se olisi oikein hyvä tietää varsinkin vauvan terveyttä ajatellen, mutta myös sinun myöhempien terveysriskien takia. Raskausaikana todettu diabetes on iso riskitekijä myöhemmin puhkeavalle aikuistyypin diabetekselle. Jos riski on tiedossa, voi terveellisillä elämäntavoilla ja normaalipainoisena pysymällä usein estää koko sairauden puhkeamisen.
Jokainen odottava äiti kuitenkin vastaa omista ratkaisuistaan vain itselleen. Sikiölläsi ei ole ihmisoikeuksia.
terve täysiaikainen 3.5 kg poika syntyi ihan niin kuin piti. Ja minä opin, että ei pidä syödä suklaata ennen kuin käy neuvolassa.
mukaan useimmille liian pitkä aika, koska elimistö alkaa itse tuottaa sokereita rasvasta. Ja pitää herätä aivan saatanan aikaisin, testi pitää aloittaa viimeistään klo 8.
Ja se litku maistuu paskalle.
Siinä selviää kertaheitolla onko mitään taipumusta diabetekseen ollenkaan missään vaiheessa elämää.
niin ne jatkotestit on diabeteshoitajan mukaan täysin turhia, koska se diabetes on ja pysyy raskausajan eikä sokerirasitus mitään uutta tietoa enää myöhemmillä viikoilla anna.
Itse mittailee kotimittarilla.
noita testejä kaikille tehdä. Pitäkää painonne kurissa, niin ette joudu testeihin.
minusta paastoaminen ei ole paha, ei herääminen (menen joka tapauksessa aamuisin töihin) eikä se litkun juominen todellakaan (=hiilihapotonta limua), mutta sen sijaan kolme suonesta otettavaa verikoetta ON paha.
Sen takia yritin laihduttaa ennen raskautta, mutta onnistuin saamaan vain kuusi kiloa pois.
Onneksi arvot olivat kuitenkin kunnossa.
ja narahtaa. Turha yleistää, jos insuliinin tuotanto on huonoa niin se on sitä, myös laihoilla.
Tyhmäähän se vaan olisi.