Laihtuuko näin??????
Aamulla kahvi makeutusaineella.
Töissä kahvikaakao.
Päivällä salaatti jossa lihaa. Ei mikään valtavan iso annos.
Banaani.
Iltapäivällä kaksi palaa ruisleipää päällä suolalihaa ja salaatin lehdet.
Illala iso kuppi marjoja (n. 4dl) ja rasvaton jogurtti.
Kourallinen pähkinöitä.
Kommentit (19)
keskimäärin 1500 (riippuen millainen "salaatti jossa lihaa", pähkinässä paljon kaloreita mutta hyvää rasvaa). Riippuun täysin nykyisestä painostasi, keskimääräisestä kulutuksestasi sekä harrastamastasi liikunnasta.
laihtuu. Muuten kroppa pihistelee energiaa,j os ei saa aamulla mitään, ja tuo kahvikaakao on ihan tyhmä veto. SYö kunnolla aamulla.
Jps syö hyvin aamulla laihtuu. Muuten kroppa pihistelee energiaa,j os ei saa aamulla mitään, ja tuo kahvikaakao on ihan tyhmä veto. SYö kunnolla aamulla.
Ei se maha kelloa tiedä. Ap:n sapuskointi näyttää olevan enemmän iltapäivä-iltapainotteista ja jos se on ap:lle parempi niin, niin on vain hyvä että pitää omasta ruokarytmistään kiinni.
että aamusyömiset nopeuttavat energiankulutusta ja kroppa tajuaa jos e iole moniin tunteihin syönyt, niin siten pihistelee energiaa.
Älä huutele höpöhöpöä jos et ole asiaan perehtynyt.
Jps syö hyvin aamulla laihtuu. Muuten kroppa pihistelee energiaa,j os ei saa aamulla mitään, ja tuo kahvikaakao on ihan tyhmä veto. SYö kunnolla aamulla.
Ei se maha kelloa tiedä. Ap:n sapuskointi näyttää olevan enemmän iltapäivä-iltapainotteista ja jos se on ap:lle parempi niin, niin on vain hyvä että pitää omasta ruokarytmistään kiinni.
pitkän levon (yleensä yön) jälkeen kroppa on valmis aktiiviseen toimintaan eli päivään. Kroppa odottaa polttoainetta, jolloin hyvä laadukas polttoaine eli aamupala määrää päivän suunnan polttoaineen täydelliseen hyödyntämiseen.
Vrt. sulla on ollut auto seisonnassa talven. Kesän kynnyksellä alat ajaa täysilla ilman, että tsekkaat öljyjä, jäähdytysnestettä ja pissapoikaa etkä bensaa. Voi tulla ongelmia.
toisaalta monet revittää autosta "karstat pois", tää on verrattavissa aamuaerobiseen tyhjällä vatsalla.
tajuskohan kukaan..
vettä käynnistää aineenvaihdunnan ja paasto katkeaa yli 30kcal:lla.
Mitenhän ihmeessä itse laihduin pienellä kalorivajeella vaikka en ole koskaan syönyt aamulla juuri mitään ja syöminen on iltapainotteista?
vettä käynnistää aineenvaihdunnan ja paasto katkeaa yli 30kcal:lla. Mitenhän ihmeessä itse laihduin pienellä kalorivajeella vaikka en ole koskaan syönyt aamulla juuri mitään ja syöminen on iltapainotteista?
mutta jos syö ammulla proteiineja ja rasvaa ensisijassa, niin laihtuu vieläkin enemmän.
Ei tarvi itseään näännyttää että laihtuis.
vettä käynnistää aineenvaihdunnan ja paasto katkeaa yli 30kcal:lla. Mitenhän ihmeessä itse laihduin pienellä kalorivajeella vaikka en ole koskaan syönyt aamulla juuri mitään ja syöminen on iltapainotteista?
mutta jos syö ammulla proteiineja ja rasvaa ensisijassa, niin laihtuu vieläkin enemmän.
olin -300kcal:n vajeella ja pätkäpaastosin. Söin ensimmäisen kerran klo12 ja viimeisen kerran klo20. Hyvin lähti painoa, 500g/vk. En näännyttänyt itseäni. Ihmettelin vain, että laihduin, ja vielä noinkin hyvin, jos se aamusyöminen on niiiin tärkeää(en voi itse syödä aamulla mitään kuin max.vanukkaan, alkaa oksettamaan).
Kropalle on aivan sama milloin kalorit tulee. Itse laihdutin aikanaan siten, että ensimmäisen ruoan söin vasta klo 11. Paino tippui 68kg -> 51kg ja pituutta mulla on 170cm.
Minusta toi laihtuminen riippuu täysin siitä mikä on vertailu ennen tällästä päivää?
Jos energiassa tapahtuu muutos niin sitten laihtuu mutta jos vaikka syönyt enempi ja jättää ruokaa syömättä mutta nauttii tollasia kaakaoviritelmiä niin sitten energiamäärä ei välttämättä ole pienentynyt jos se ravinto ennen laihduttamista ollut ns. parempaa.
Banaanikin on energioiltaan huono. Se nostaa eniten sokereita ja vähän kuituja jne jos vertaa vaikka omenaan.
Rasvattoman tuotteen energiamäärätkin kannattaa tarkastaa. Joskus rasvattomuus korvataan sitten vaikka sokerilla/suolalla.
Ja mitä tarkoittaa "ei mikään valtavan iso annos"?
Siis nokare vai lautasellinen? Tämä on ihmiskohtasta mitä tarkoittaa.
Jos päivän ravinto on (kahveja lukuunottamatta) pieni salaatti, banaani, 2 leipää päälisillä ja kuppi marjoja niin laihtuuhan tuollasella varsinkin jos tuppaa syömään reilusti enempi.
Jos ruokavalioon on kuulunut pizzaa yms niin pelkästään niiden jättäminen ruokavaliosta ja korvaamalla kilolla marjoja laihduttaa.
Pitää muistaa että ne vanhan ravinon energiamäärät voisi korvata jollain muulla ja jos korvaa viikottaisen pizzaperjantain niin marjoja saa syödä hyvän määrän että saa niin paljon energiaa kuin pizzasta.. ;) 
Kropalle on aivan sama milloin kalorit tulee. Itse laihdutin aikanaan siten, että ensimmäisen ruoan söin vasta klo 11. Paino tippui 68kg -> 51kg ja pituutta mulla on 170cm.
Kyllä, aivan sama. Minä olen aina ollut iltapainotteinen syöjä (iltapalakin tulee syötyä siinä 22.00-00.00 -välisenä aikana myös nyt laihduttaessa ja silti noita kiloja näyttää karisseen tähän mennessä 26-27. ;P
Ja mitä tulee aloitukseen...jotenkin veikkaisin, että ap ei tuolla ruokavaliolla pitkälle pötki repsahtelematta. Kaloreitahan tuossa on kohtalaiset määrät, kun on tota kaloripitoista evästäkin (kahvikaakao, pähkinät, banaani) mutta ei oikein sitten kuitenkaan mitään, mikä pitäisi sen nälän poissa.
Kourallisessa pähkinöitä voi olla satoja kaloreita ja rasvaa hirveästi.
Täysnutraa vaik 4 viikkoo niillä pusseilla.Elimistö menee nopeasti ketoosiin etkä tunne nälkää etkä heikotusta.Saat myös varmuudella tarpeeksi vitamiineja yms.mitä et tollasesta "laihdutus" ruokavaliosta saa.
Makeutusaineet nostavat insuliinin eritystä, ja makeanhimoa. Jättäisin pois, jo ihan syöpäriskinkin vuoksi.
Kahvikaakaon kalorit korvaisin rahkalla ja marjoilla, tulisi sokerien sijasta proteiineja ja vitamiineja.
ja joskus iltapäivälläkin.
Syön yleensä tuon salaatin jo klo 10.30 joten sekin menee aamupalasta.
ap.
kroppa muovaa energian kulutusta siihen suuntaan mikä on ruokavalio...
jos syö tosi vähän esim. 100kcal/vrk.. niin kehon perus energian kulutus laskee... joten sitten kun lopettaa vähän syömisen niin lihoo.. siitä johtuu monen ikilaihduttajan jojo-ilmiö..
keho tulkitsee liian vähät kalorit nälänhädäksi jolloin puolustus mekanismi menee päälle ja keho alkaa varastoida rasvaa siltä varalta eli toi edellä mainittu.. sen takia kaikki paastoaminen ym, on ihan turhan päivästä jollei tykkää jojoilusta.
Liikunta hillitsee kehon tulehdustilaa mikä monilla liikalihavilla on. mutta sitten jos lopettaa yhtäkkiä päivittäiset lenkit niin keho on taas tottunut siihen ja lihoo..
yleensä ihmisillä on joku peruspaino mihin keho pyrkii takasin hinnalla millä hyvänsä.. se kulkee geeneissä, joten laiheliinien on turha mussuttaa lihaville, että esim "älä käy mäkkärissä" jne... monet laihat saattaa käydä mäkkärissä paljon useammin.. ja moni iki-lihava on luovuttanut turhat yritykset laihduttaa koska pysyvää se ei ainakaan ole. ja saattaa siksi syödä enemmän herkkuja kun muut.. miksipä ei jos on lihava niin on lihava.. söi mitä vaan.
sen kahvikaakaon asemasta. Turhia kaloreita. ota vaikka pelkkä kahvi ja syö aamulla enemmän proteiineja sekä rasvaa. Esim. munakas, jaksat paremmin ja energiankulutus lisäntyy. Muuten tuolla kyllä laihtuu, aivan älyn vähän.