Kertokaas, MILLOIN taas "aikaa itselle"?Minkä ikäiset lapset?
Niin, mietin tässä kahden alle 3-vuotiaan äitinä, että mikä on sellainen lasten ikä, että äidillä on taas aikaa itselle? Tarkoitan tällä ihan vaan
- rauhallisia saunailtoja ilman että täytyy vahtia, kiirehtiä pois jne..
- liikuntakertoja useasti viikossa
- aikaa vaikka shoppailulle, käydä kosmetologilla jne..
- katsoa RAUHASSA leffoja alusta loppuun
- lukea RAUHASSA kirjaa sohvalla viltin alla
jne. jne..
Ja JOO, kaikkea voi tehdä lapsen kanssa, mutta itse en kyllä raaski viedä pieniä "turhan" takia hoitoon, joten oma aika on vähissä. Ihan mielenkiinnosta siis kysyn, minkä ikäisten lasten vanhemmilla sitä aikaa on jo ihan reilusti (ILMAN että siitä tarttee tuntea huonoa omatuntoa)?
Kommentit (55)
halusin kaksi lasta. Alku oli raskaampaa kuin yksilapsisilla, mutta en todellakaan jaksaisi olla ainokaisen ohjelmatoimistona vuosikaupalla. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että hankitaan kaksi lasta siksi että olisi lapsilla leikkikaveri. Tätä syytä näkee aina palstoilla kritisoitavan, minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä.
leikkikavereitten takia ja kyllähän sitä monet kehuu miten omat lapset "leikkii nätisti keskenään" jne. Itse vaan en pysty terveydellisistä syistä toista saamaan, joten meidän osalta se juna meni jo. Pitää vaan jaksaa.
on ollut omaa aikaa jo kivasti. Aloitinkin golfin peluun ja opiskelen työn ohessa. Muksut kyllä pyörii golfkentällä vielä mukana, kun en halua niitä neljäksi tunniksi kotiin jättää.
Me ollaan miehen kanssa pidetty siitä huolta, että molemmilla on omaa aikaa jonkin verran. Kerran viikossa käyn kaupungilla kavereiden kanssa shoppaamassa tai kahveella tai mitä ny keksinki :) Sitten meillä on kerran kuukaudessa "parisuhteenhoitoilta". muksu mummulaan ja tehdään yhdessä miehen kanssa jotain. Leffoja katsellaan paljon iltaisin, saunassa käydään yleensä koko perhe yhdessä, mutta kerran-pari viikossa käydään miehen kanssa kaksin saunassa sitten ku muksu nukkumassa. Meillä lapsi nukkuu klo 20-9.30 niin hyvin kerkee kaikkee tehä :) se on järjestelykysymys!!
Me ollaan miehen kanssa pidetty siitä huolta, että molemmilla on omaa aikaa jonkin verran. Kerran viikossa käyn kaupungilla kavereiden kanssa shoppaamassa tai kahveella tai mitä ny keksinki :) Sitten meillä on kerran kuukaudessa "parisuhteenhoitoilta". muksu mummulaan ja tehdään yhdessä miehen kanssa jotain. Leffoja katsellaan paljon iltaisin, saunassa käydään yleensä koko perhe yhdessä, mutta kerran-pari viikossa käydään miehen kanssa kaksin saunassa sitten ku muksu nukkumassa. Meillä lapsi nukkuu klo 20-9.30 niin hyvin kerkee kaikkee tehä :) se on järjestelykysymys!!
ottaa lapset yökylään kerran kuussa? Kun ottaisi edes kerran vuodessa.
Meillä lapsi nukkuu klo 20-9.30 niin hyvin kerkee kaikkee tehä :) se on järjestelykysymys!!
Meillä lapsi on päättänyt nukkua viime aikoina 9h/yö joten oman ajan tunnit vähenee kummasti...
Saunomaan en suostu enää lapsen kanssa, mies hoitakoon sen asian jos haluavat. Jaksaa olla saunassa noin kolme minuuttia ja sitten alkaa se pesulle kitiseminen ja vaatteiden tahtominen jne (ei osaa vielä hoitaa noita itse) joten ei kiitos, ei ole minun juttu tuo.
Meillä 12 ja 14v, sekä 1v2kk taapero. Aikaa ei oo ittelle koska vanhempien lasten harrastukset vie kaiken oman ajan...Ja pienin vie sitten muut ajat, eli ei koskaan. Sit ku muuttavat kotoa pois, ehkäpä sitten vaan siinäkin se "vaara" että tuovat omia lapsiaan mummolle hoitoon:)
ottaa lapset yökylään kerran kuussa? Kun ottaisi edes kerran vuodessa.
Kaikissa mahdollisissa yökyläpaikoissa on eläimiä ja meidän lapsella on astma + eläinallergioita... Joten hyvästi yökylät. Kyllä tämän kestää kun tietää että sitä ei ole aikä tule, ei ainakaan pety.
ja tän viimeisen vuoden aikana omaa aikaa on ruvennut olemaan enenevässä määrin.
Sanoisin, että kun viimeinenkin menee kouluun, käänne on tapahtunut.
Toisaalta vähän haikeaakin. Ne on pieniä niin lyhyen ajan kumminkin, joten yritä muistaa nauttiakin arjesta.
Omaa aikaa on sinänsä ihan laillista ottaa, ei hoitoon vieminen silloin tällöin ole "turhaa".
Sitten on aikaa TODELLA paljon. Kannattaa!!
lasta lyhyellä ikäerolla ja sitten kun realiteetit tulee vastaan, että niitä ei hoidakaan kokonaan päiväkoti ja mummit, halutaan erota, että saadaan joka toinen viikko vapaata.
Omaa aikaa on jo aika kivasti. Isommat lapset katsovat joskus nuorimmaisen perään ja mä pääse jumppaan, tai miehen kanssa päästään jo lenkille kahdestaan. Viihtyvät paljon ulkona, etenkin nuorimmainen;) Saan ihan rauhassa lukea lehtiä, surffailla netissä jne. Kyl tää on ihanaa pikkulapsivuosien jälkeen! En jaksais enää;)
joo jos ei jollain mummu ota hoitoon, niin eihän sille mitään sitten voi. Kerroin vaan mun oman tilanteen.. !! huoh.. T: 29
joo jos ei jollain mummu ota hoitoon, niin eihän sille mitään sitten voi. Kerroin vaan mun oman tilanteen.. !! huoh.. T: 29
Meillä ei ole mitään "parisuhdeiltoja" ennenkuin lapsi muuttaa pois kotoa tai on jonkun kaverin luona yötä joskus hamassa tulevaisuudessa, niin tottakai se ärsyttää. Mummo hoitaa niin täysipainoisesti muita lapsenlapsia joten ei meille riitä sitä varttiakaan, kerran on pitänyt lasta sylissä että on kuva otettu.
Meillä ei ole mitään "parisuhdeiltoja" ennenkuin lapsi muuttaa pois kotoa tai on jonkun kaverin luona yötä joskus hamassa tulevaisuudessa, niin tottakai se ärsyttää. Mummo hoitaa niin täysipainoisesti muita lapsenlapsia joten ei meille riitä sitä varttiakaan, kerran on pitänyt lasta sylissä että on kuva otettu.
leikkikavereitten takia ja kyllähän sitä monet kehuu miten omat lapset "leikkii nätisti keskenään" jne. Itse vaan en pysty terveydellisistä syistä toista saamaan, joten meidän osalta se juna meni jo. Pitää vaan jaksaa.
mutta olen suvussani myös nähnyt parivaljakoita, jotrka tappelevat jatkuvasti ja suorastaan raa'asti, kattavat huonekaluja toistensa päälle jne. Ja vanhemmat hymyilevät seesteisesti...
mutta olen suvussani myös nähnyt parivaljakoita, jotrka tappelevat jatkuvasti ja suorastaan raa'asti, kattavat huonekaluja toistensa päälle jne. Ja vanhemmat hymyilevät seesteisesti...
Meillä lapsi nukkuu klo 20-9.30 niin hyvin kerkee kaikkee tehä :) se on järjestelykysymys!!
Meillä lapsi on päättänyt nukkua viime aikoina 9h/yö joten oman ajan tunnit vähenee kummasti...
Just näin. Nää paljon nukkuvien lasten äidit ei todellakaan ymmärrä, miten onnekkaita ovat. Meidänkin naapurin rouva valittaa aina miten on niin rankkaa lasten kanssa, ja sit siellä kuitenkin 4-v nukkuu 13 h/yö. Huoh.
...siis isä on lapsilla, mutta reissutöissä - vähälle jää äidin oma aika. Lapset 2 ja 4. Luotan siihen, että jossain vaiheessa aikaa on enemmän kuin tekemistä keksii, nyt olen tarpeellinen äitinä.
ennen kuin niitä muksuja tekee. Kauheaa tilitystä siitä kuinka on raskasta ja lapset huutaa ja vaatii huomioita eikä ole omaa aikaa. "No shit Sherlock", se on juuri sitä kun tekee lapsia. Jos haluaa hillua iltariennoissa ja harrastuksissa ja shoppailla koko ajan, niin kannattaa pitää ne polvet yhdessä. Niin ja eikös teidän lapsilla ole isiä. Meillä ainakin sumplitaan harrastusten välillä ja vaimo menee ja touhuaa vähintään yhtä paljon kuin minäkin...
ennen kuin niitä muksuja tekee. Kauheaa tilitystä siitä kuinka on raskasta ja lapset huutaa ja vaatii huomioita eikä ole omaa aikaa. "No shit Sherlock", se on juuri sitä kun tekee lapsia.
Usko tai älä niin sellaisiakin ihmisiä on olemassa, jotka eivät ole aktiivisesti hoitaneet lapsia ympäri vuorokauden. Oikeasti harkitsisin kaksi kertaa kun nyt on käytettävissä tämä tietomäärä. Et se sinäkään kauhean onnelliselta vaikuta.
halusin kaksi lasta. Alku oli raskaampaa kuin yksilapsisilla, mutta en todellakaan jaksaisi olla ainokaisen ohjelmatoimistona vuosikaupalla. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä, että hankitaan kaksi lasta siksi että olisi lapsilla leikkikaveri. Tätä syytä näkee aina palstoilla kritisoitavan, minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä.