Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät verolle MUTTA samalla lapsivähennykset

Vierailija
31.05.2011 |

kokonaisverotukseen. Alkais olla jotain järkeä tässä touhussa.

Meillä on sellainen tilanne, että miehen ei kannattaisi taloudellisesti ottaa vastaan töitä alle 4000e kuukausipalkalla, koska verotus ei huomioi mitenkään lapsilukua.

Meillä on 8 lasta ja minä hoidan nuorimpia kotihoidontuella, isommat ovat koulussa.

Saisimme rahaa toimeentulotukena saman verran kuin nyt kun miehen palkka on reilu 3000£ (tosin meillä on isot lääkekulut) vaikka mies olisi kotona sylkemässä kattoon...

Joten perheverotusta kiitos, että suurenkin perheen vanhemman työnteko kannattaisi...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen vaihtoehto

Vierailija
2/23 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisverotukseen. Alkais olla jotain järkeä tässä touhussa. Meillä on sellainen tilanne, että miehen ei kannattaisi taloudellisesti ottaa vastaan töitä alle 4000e kuukausipalkalla, koska verotus ei huomioi mitenkään lapsilukua. Meillä on 8 lasta ja minä hoidan nuorimpia kotihoidontuella, isommat ovat koulussa. Saisimme rahaa toimeentulotukena saman verran kuin nyt kun miehen palkka on reilu 3000£ (tosin meillä on isot lääkekulut) vaikka mies olisi kotona sylkemässä kattoon... Joten perheverotusta kiitos, että suurenkin perheen vanhemman työnteko kannattaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kirjoitusvirhe =)

Vierailija
4/23 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kirjoitusvirhe =)

meilläkin on iso perhe, tosin vain 6 hlöä. Siinä olisi todella järkeä, miksei sitä edes harkita?

Vierailija
5/23 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en 2 lapsen vanhempana pidä tuota reiluna.

jokainen kustantakoon elantonsa ja perheensä itse.

millä perusteella sinä olet jotenkin muihin verrattuna etuoikeutettu?

Vierailija
6/23 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintä olisi, että pariskunta saisi itse valita haluaako erillisen vai yhteisverotuksen.

Yhteisverotus olisi ilman muuta parempi perheille, joissa on monta lasta ja jompikumpi puolisoista tienaa huomattavasti enemmän kuin toinen.

Vierailija
7/23 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei enää nykyisin kasvateta vanhempien vanhuudenturvaksi vaan yhteiskunnan pyörittäjiksi.

Siksi yhteiskunnan tulisi tukea tuntuvasti niitä, jotka uhraavat aikaansa, työtänsä ja rahojaan uusien työntekijöiden/veronmaksajien kasvattamiseen.

Lapset ovat taloudellisessa mielessä yhteiskunnan etu, eivät vanhempiensa.

Vai kuka maksaa äidilleen eläkettä hyvästä hoidosta lapsuudessa?

Vierailija
8/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtävän tuota edellistä pointtia?

Vierailija
9/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhd- ym hörhöjä, joista ei yhteiskuntakelpoisia tule millään. niistä on vain kuluja.

Vierailija
10/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsivähennys verotukseen.

Suomeen tarvitaan lapsia. Väestö uusiutuu, kun syntyy vähintään 2,1 lasta naista kohden. Suomessa syntyy 1,89 lasta naista kohden. Tarvitsemme lisää lapsia tähän maahan, joten lasten hankkimista on tuettava aktiivisemmin.

Vierailija
11/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluja yhteiskunnalle, ei tule kunnon veronmaksajia monista. On niin paljon työttömia ja ikuisia opiskelijoita nuorissa. Eli ei ole hyvä argumentti tuo tulevien veronmaksajien tuottaminen. Enemmän tulee rasitusta vaan useinkin. Sinkuthan nytkin on raivoissaan kuinka perheellisiä suositaan esim työpaikkojen lomien jaossa, millainen raivo tulisikaan yhteisverotuksesta jolloin sinkku maksaisi samasta palkasta paljon enemmän veroja.

Vierailija
12/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaatikoista todennäköisesti tulee ihan työntekijöitä aikanaan. Lisäksi lääkekuluja on myös meillä vanhemmilla, silti ollaan ihan työkykyisiä.

Uskoisin että meidän perheen työpanos tämän yhteiskunnan hyväksi on moninkertainen vaikka kuinka rikkaaseen veronmaksajaan verrattuna jos tällä on 1-2 lasta

ap

Vierailija
13/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva haluaa oikeasti palata siihen aikaan...

Samaan aikaan kehitettiin kunnallinen päivähoito ja naisen oikeudet muutenkin laajenivat. Itse en todellakaan kannata yhteisverotusta, asuin maassa jossa sellainen oli, ja eihän siinä ole mitään mieltä koulutetun naisen kannalta.

Vierailija
14/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva haluaa oikeasti palata siihen aikaan...

Samaan aikaan kehitettiin kunnallinen päivähoito ja naisen oikeudet muutenkin laajenivat. Itse en todellakaan kannata yhteisverotusta, asuin maassa jossa sellainen oli, ja eihän siinä ole mitään mieltä koulutetun naisen kannalta.

Niin kauan yhteisverotuksessa siis on mielestäsi järkeä, kun mies saa enemmän palkkaa ja yhteisverotus nostaa naisen tuloja? Sitten kun nainen ansaitsee enemmän kuin mies, yhteisverotus ei olekaan hyvä juttu?

Mä kerron sulle nyt salaisuuden. Täällä meidän kotimaassammekin asuu sellaisia ihmsiä jotka elävät oman perheensä hyväksi, eivät vain itsensä.

Rahat tulevat yhteiseen käyttöön ja jos verotus kevenee niin se on MOLEMPIEN vanhempien, ja ennenkaikkea lasten, etu.

Vierailija
15/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

adhd- ym hörhöjä, joista ei yhteiskuntakelpoisia tule millään. niistä on vain kuluja.

Minä olen nuori yhden lapsen äiti ja minulla on adhd. Käyn normaalisti töissä, enkä ole mitenkään hörhö, vaan tavallinen sosiaalinen ja mukava ihminen, tosin vähän ylivilkas vaan :)

Vierailija
16/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen tilanne, että miehen ei kannattaisi taloudellisesti ottaa vastaan töitä alle 4000e kuukausipalkalla, koska verotus ei huomioi mitenkään lapsilukua.

Meillä on 8 lasta ja minä hoidan nuorimpia kotihoidontuella, isommat ovat koulussa.

Saisimme rahaa toimeentulotukena saman verran kuin nyt kun miehen palkka on reilu 3000£ (tosin meillä on isot lääkekulut) vaikka mies olisi kotona sylkemässä kattoon...

Joten perheverotusta kiitos, että suurenkin perheen vanhemman työnteko kannattaisi...

Voi vittu! Kyllä se pitää lähteä suurperheen vanhemman omasta vastuun- ja kunniantunnosta että elättää perheensä työllään eikä siitä että yhteiskunta jotenkin erityisesti tukee työnteon kannattavuutta! Mielestäni lusmusta luonteesta kertoo jo se että yleensä vertaa työtuloa ja sosiaalietuuksia, terveen pitää aina tehdä työtä, "kannatti" se tai ei. Jos sen jälkeen on vielä oikeutettu toimeentulotukeen, sillä voidaan täydentää tuloja. Miksi tehdä noin paljon lapsia jos niitä ei ole varaa omalla työllään elättää!

Vierailija
17/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä veronmaksajia ei saa enää syntyä? Sitähän sinä tunnut jo tarvitsevan nyt, kai käyt yksityisellä etkä nosta kelakorvauksia niistä? Vai ajattelitko että maan täyttävät somalit hoitavat sinua?

Vierailija
18/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu! Kyllä se pitää lähteä suurperheen vanhemman omasta vastuun- ja kunniantunnosta että elättää perheensä työllään eikä siitä että yhteiskunta jotenkin erityisesti tukee työnteon kannattavuutta! Mielestäni lusmusta luonteesta kertoo jo se että yleensä vertaa työtuloa ja sosiaalietuuksia, terveen pitää aina tehdä työtä, "kannatti" se tai ei. Jos sen jälkeen on vielä oikeutettu toimeentulotukeen, sillä voidaan täydentää tuloja. Miksi tehdä noin paljon lapsia jos niitä ei ole varaa omalla työllään elättää!

Varsinkaan jos niitä ei ole varaa ja HALUJA omalla työllään elättää!!!!!

Vierailija
19/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeessä YHTEISVEROTUS parantaisi meidän asemaamma, kun meistä molemmat tienaavat nytkin 3800e/kk. Siis alenisiko meilläkin kokonaisverotus? Mistä ne rahat säästetään?

Aika harva haluaa oikeasti palata siihen aikaan... Samaan aikaan kehitettiin kunnallinen päivähoito ja naisen oikeudet muutenkin laajenivat. Itse en todellakaan kannata yhteisverotusta, asuin maassa jossa sellainen oli, ja eihän siinä ole mitään mieltä koulutetun naisen kannalta.

Niin kauan yhteisverotuksessa siis on mielestäsi järkeä, kun mies saa enemmän palkkaa ja yhteisverotus nostaa naisen tuloja? Sitten kun nainen ansaitsee enemmän kuin mies, yhteisverotus ei olekaan hyvä juttu? Mä kerron sulle nyt salaisuuden. Täällä meidän kotimaassammekin asuu sellaisia ihmsiä jotka elävät oman perheensä hyväksi, eivät vain itsensä. Rahat tulevat yhteiseen käyttöön ja jos verotus kevenee niin se on MOLEMPIEN vanhempien, ja ennenkaikkea lasten, etu.

Vierailija
20/23 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea ainakin niihin lääkäri menoihin jos on kohtuuttomat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä