Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko, jos menee joka ilta nälkäisenä nukkumaan?

Vierailija
31.05.2011 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä jos menen nälkäisenä nukkumaan, niin

a) en saa unta ennen kuin olen syönyt

b) herään keskellä yötä niin nälkäisenä, että on pakko mennä syömään.

Vierailija
2/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tyylillä minä olen laihtunut puolessatoista vuodessa 10 kiloa.

Eli jätin vain iltasyömiset vallan pois. Ei ole vaikeuksia nukahtaa (olen kärsinyt joskus nukahtamisvaikeuksista, mutta tämä ei ole vaikuttanut koskaan nukahtamiseen). Enkä ole myöskään herännyt yöllä nälkäisenä. (En ole ennenkään harrastanut yösyömistä).

Mun painoni on noussut aikoinaan sen vuoksi kun söin iltasella tv:n ääressä kaikkea hyvää. Kun sen jätin, alkoi paino tasaisen hitaasti laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nälkäinen ja milloin- merkitystä on vain sillä, paljonko energiaa VUOROKAUDEN aikana saat ja paljonko sitä kulutat. Jos olet syönyt 3000 kcal aamun/päivän aikana, mutta olet jo nälkäinen nukkumaan mennessä, et tietenkään laihdu (norm. aktiivisen naisen kulutus n. 2000kcal/vrk)

Itse asiassa merkitystä on sillä, paljon syöt esimerkiksi VIIKON aikana- eli kokonaisukulutus. Jos syöt tiistaina enemmmän ja esim torstaina vähemmän, kui normaalisti, painosi pysyy kurissa. Jos taas syöt joka päivä yli kulutuksesi, lihot.

Perusperiaate on, ettei nälkä näkemällä laihdu koskaan. Keho ottaa takaisin sen, mitä se ei sillä hetkellä saa. Parasta on siis syödä tasaisesti pitkin päivää, ETTEI nälkä pääse yllättämään.

Vierailija
4/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko nälkäinen ja milloin- merkitystä on vain sillä, paljonko energiaa VUOROKAUDEN aikana saat ja paljonko sitä kulutat. Jos olet syönyt 3000 kcal aamun/päivän aikana, mutta olet jo nälkäinen nukkumaan mennessä, et tietenkään laihdu (norm. aktiivisen naisen kulutus n. 2000kcal/vrk)

Vaan normaalisti ja kohtuudella. Olisin varmasti tajuttomassä ähkyssä jos söisin yhdeltä istumalta 3000 kalorin edestä normiruokaa. ap

Vierailija
5/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kalorit, mitä olet päivän aikana syönyt, ikään kuin kumoutuvat, kunhan ehdit kehittää itsellesi nälän ennen kuin ummistat silmäsi. Tästähän on julkaistu juuri uusi KNCH:n tutkimuskin.

Vierailija
6/12 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo aiemmin on kommentoitu, kokonaiskalorit ratkaisee, ei kellonaika.

Tottakai laihtuu jos jättää jonkun iltamässäämisen pois (jos sellaista on harrastanut) mutta esim minä syön ihan kunnon iltapalan jo pelkästään siksi että liikun monena iltana ja kehohan tarvitsee ravintoa palautuakseen ja mulla on oikeesti nälkä. Syön ihan tasaisesti päivän aikana, en harrasta varsinaista iltamässyttelyä.

Vierailija
7/12 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kalorit, mitä olet päivän aikana syönyt, ikään kuin kumoutuvat, kunhan ehdit kehittää itsellesi nälän ennen kuin ummistat silmäsi. Tästähän on julkaistu juuri uusi KNCH:n tutkimuskin.

Älä puhu paskaa.

Vierailija
8/12 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa merkitystä on sillä, paljon syöt esimerkiksi VIIKON aikana- eli kokonaisukulutus. Jos syöt tiistaina enemmmän ja esim torstaina vähemmän, kui normaalisti, painosi pysyy kurissa. Jos taas syöt joka päivä yli kulutuksesi, lihot.

Perusperiaate on, ettei nälkä näkemällä laihdu koskaan. Keho ottaa takaisin sen, mitä se ei sillä hetkellä saa. Parasta on siis syödä tasaisesti pitkin päivää, ETTEI nälkä pääse yllättämään.

Mitä höpöhöpä taas, nälkää näkemällä ei laihdu? Varmaankin söivät keski tysleireillä ja nykyään afrikassa tasaisesti kolmen tunnin välein proteiinipitoista ruokaa kun ovat niinkin hoikassa kunnossa?

Vierailija
9/12 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sillä on merkitystä että syöt kaloreita vähemmän kuin kulutat.

Nälkä yleensä romuttaa laihiksen. Kun nälkä kasvaa, niin se johtaa ruokakontrollin menettämiseen.

Kannattaa syödä tietoisesti hieman liian vähän, niin että ei tule nälkä.

Vierailija
10/12 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkun täällä jo sanottiinkin. Silloin laituu kun syö vähemmän kun mitä kuluttaa. Sillä ei sitten enää olekaan väliä syötkö illalla, vai aamulla vai tasaisesti pitkin päivää. Määrä ratkaisee.

Mutta ihmiselle, jolle laskeminen on ylivoimasita, nälkäkin voi olla hyvä mittari. Kun pitää huolen, että on jatkuva nälkä, niin laihtuminen on ainakin todennäköisempää. Itse olen diettikautena huomannut, että jos ei ole viikon mittaan ollut kunnon nälkää, ei ole ollut vaa'allakaan tuloksia.

Vierailija
11/12 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle on luontaisesti parasta olla aamu ja päivä niukalla ruoalla, vesi ja hedelmät riittää. Sitten illalla, noin tunti-kaksi ennen nukkumaanmenoa iso ja monipuolinen ateria. Siihen ihmiskroppa on luonnollisesti tottunut kymmenien tuhansien vuosien aikana. On aivan luonnotonta tää nykyhomma, kun pitäisi syödä esim. 5 kertaa päivässä. Ei se oo ihmiselle luonnollista.

Masu täyteen ja nukkumaan. Itseasiassa kroppakin sen tietää ja tukevan illallisen jälkeen alkaa nukuttaa automaattisesti.

Vierailija
12/12 |
09.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi koko laihtua tai olla laihtumatta. Ainakin nukkuu huonommin.