Hyvä ystävä synnytti juuri, ideoita ruokakoriin? :)
Hän on kasvissyöjä. Mitähän kaikkea ihanaa veisin tuliaisiksi kun menen käymään?
Kommentit (14)
Pähkinöitä, mausteita, tuoreita yrttejä, balsamicoa, oliiviöljyä, tofua... :)
juustoja varmaan laitan myös. vois kanssa jotain pasteijoita ja piirakoita, suklaata.. mitähän vielä..?
ap
mikä edesauttaa vatsan toimintaa ;D
Ja sellaista, mistä saa nopeasti energiaa.
Hedelmiä, pähkinöitä, halvaa, suklaata, imetysteetä..
Itse juuri pähkäilen, että mitä veisin perheeseen, jonne juuri on syntynyt esikoinen. Vaatetta kuulemma on tarpeeksi jo,
Pähkinöitä en laittas, vastasyntynyt vauva voi olla allerginen ja saa heti sellaista maitoa...
kaikkein ihaninta on juuri synnyttäneenä saada ruokaa. Siis ihan tavallista koti ruokaa, jota sitten voi lämmittää. Esimerkiksi lasagne toimii hyvin, kasvisyöjälle voi laittaa vaikka tofua, sieniä, paprikaa ja pinaattia lihan sijasta.
ole mitään syyttä välttää tiettyjä allergisoivia ruokia imettäessä. Itse asiassa välttäminen saattaa altistaa allergialle. Todetut ja epäilly allergiat sitten asia erikseen.
Kasvispyörykät, kasvispiirakka, ruokaisa salaatti, suklaata, kotitekoisia sämpylöitä tai karjalanpiirakoita.
Itse ilahduin kovasti karjalanpiirakoista ja kotona tehdyistä pikkuleivistä ja rotinarinkelistä, joka on tapana täällä Itä-Suomessa tuoda vauvaperheen tuliaiseksi.
On tuntunut niin ihanalta saada ruokatuliaisia. Itse on kuitenkin aika väsynyt ja energia menee vauvaan ja imettämiseen ja vanhempien lasten hoitoon.
Haen ainakin nämä:
-luumuja
-imetysteetä
-lakua
-suklaata
-pasteijoita
-karkkia
-pähkinöitä
-pakkaspullia, heille pakastimeen, vaikka suolaisiakin
-keksiä, suolaisiakin
-juustoja
mietin pistäisikö mukan myös lansinohia? Mitähän muuta voisi vielä?
ap
mutta pitääkin miettiä mitä. Itsellä on kaksi pientä lasta ja menen avuiksi. Otan ainakin oman pienemmän mukaan, ja siellä on sitten ystävän esikoinen myös. Eli en ehkä kovin vaikeaa saa tehtyä.. jos en sitten tekisi kotona aiempana päivänä niin mies saisi katsoa meidän lapsia. Ehkä teen niin.
Joku vuokaruoka voisi olla hyvä, niin voivat omaan tahtiin syödä. Ehkä kesäkurpitsalasagne..? Vai tulisiko mieleen joku muu?
ap
Kuivattuja ja tuoreita luumuja, lakritsia, mansikoita, melonia, rypäleitä, oliiveja.