Mitä normaaliin meikkiisi kuuluu?
Kauanko meikin tekemiseen menee? Kuinka usein meikkaat? Ikä? Töissä vai kotona?
Minulla ensin tietenkin ihonpuhdistus (puhdistusmaito ja kasvovesi, sitten:
päivävoide
meikinpohjustusvoide
meikkivoide
valokynä
silmämeikinpohjustusvoide
irtopuuteri
aurinkopuuteri
kulmaväri
eye liner
luomivärit
ripsiväri
huultenrajauskynä
huulipuna tai -kiilto
Töissä,38v. Meikkaan päivittäin ja meikin tekemiseen puhdistuksineen menee noin 20 minuuttia.
Kommentit (37)
Tosin nyt kotiäitinä en meikkaa, ellen ole lähdössä jonnekin. Lähiruokakauppaan en meikkaa enkä esim. lenkille.
Olen aika hidas, joten meikissäkin kestää vähintään 10-15 minuuttia.
Puhdistusmaito (kesäisin huuhtelen pois vedellä, talvisin pyyhin paperilla/vanulapulla)
Kasvovesi
Kosteusvoide ja silmänympärysvoide
BareMinerals mineraalimeikkipohja
Ripsiväri
Kulmakarvaväri
Välillä laitan myös luomiväriä, rajauksen, poskipunaa ja huulipunaa.
ripsari
kulmakynä
rajaus silloin tällöin
luomiväri silloin kun käytän rajausta
Minulta menee aamuisin kolme minuuttia tähän settiin. Iho muuten on kirkas ja hyvä, siihen en läträä mitään. Olen 32-v ja työssäkäyvä.
päivävoide ja huulirasva.
menee ehkä minuutti :)
eli en siis meikkaa
aamulla suihkun jälkeen kasvojen rasvaamiseen ja meikkaamiseen menee noin 5 minuuttia:
- kosteusvoide (Bepanthen)
- valokynä
- puuteri
- ripsiväri
Jos hiukset ovat niin, etteivät kulmat jää otsatukan alle piiloon, korostan kulmia kulmakynällä ja/tai kulmakarvageelillä.
Joskus taputtelen sormenpäällä huulille kirkkaan punaista huulipunaa, tulee söpön luonnollinen väri.
Ammattilaisena kiinnostaisi nähdä miltä nämä lopputulokset näyttää. :) Itse törmään jostain syystä paljon suomalaisiin naisiin jotka ei meikkaa ollenkaan.
mutta kävin tuossa isossa ASS-marketissa ja siellä myyjillä näytti olevan joku kulmakarvakilpailu menossa.
Heviosastolla tuli vastaan n. 35-vuotias myyjätär, joka oli piirtänyt mustalla erittäin äreät lokisiivet keskelle otsaansa (siis korkeussuunnassa, toki ne oli kumpikin omalla puolellaan otsaa).
Lihatiskillä oli piirretyt puoliympyrät, muutenkin naama oli pakkeloitu tasaisen keltaiseksi ja posket helotti punaisina.
Kassalla oli sitten vastassa tasaisen ruskeat, sentin korkeat paksut maalatut viivat. Ja taas luonnottoman värinen meikkipohja ja naamiomainen maski muutenkin.
Onko niillä jotain kotikutsuja, joilla noita opetetaan?
Olen ihan työssäkäyvä akateeminen nainen ja en meikkaa ollenkaan. Aamun rutiineihin kuuluu suihkussa käynti, kasvot pesen samalla saippualla kuin muunkin vartalon, pesen hampaat ja harjaan hiukset = valmis.
Laitan ripsiväriä ja teen yläluomelle rajauksen, jonka pehmennän pumpulipuikolla. Joskus laitan luomiväriä. Juhliin laitan ripsarin, rajauksen, paria eri luomiväriä ja huuliunaa tai -kiiltoa.
Mulla on etenkin nyt kun on aurinkoa nähnyt aika tasainen ja ruskea iho, joten pakkeleita en siihen tarvitse. Ainoa, mitä voisi käyttää, on jokin väri tummiin silmänalusiin (sukurasite), mutta en ole onnistunut löytämään budjettiin sopivaa väriä.
Olisiko jollakulla täällä vinkkejä merkeistä, joilla olisi meikkejä myös melko tummalle iholle? Viimeksi kun yritin löytää tarpeeksi tummaa (ja silloin vielä kalpealle talvi-iholle), Sokos ja Make up Store myivät ei ooota, kun asetin hintakatksi 40e.
Nyt kotona ennen töissä. 38v.
Värivoide tms.
Puuteri.
Silmienrajauskynä.
Luomiväri.
Huulirasva.
Aikaa n. 3min.
Meikkiin menee aikaa 5-7 min.
- puhdistus ja päivävoide
- valokynä ja foundation
- rajaus, ripset, kulmat
- aurinkopuuteri
Aamupalan ja HeSan jälkeen huulipuna.
Kotona ollessakin meikkasin muutaman kerran viikossa omaksi ilokseni. Töihin meikkaan aina. Töissämme kaikki ovat huoliteltuja, yksikään ei ole ilman meikkiä ja asiallisia vaatteita. Kukaan ei myöskään meikkaa räikeästi.
aamuisin. Meikkiin kuuluu meikkivoide, irtopuuteri, aurinkopuuteri, kulmakynä, kajalkynä, 2 luomiväriä, ripsiväri ja huulikiilto.
Ikä 35v. ja töissä
paljon pakkelia naamaani. Tulisi inhottava olokin iholle.
Mun normaali päivämeikki on siinä, että meikkivoiteella korjailen joitain kohtia ja sipaisen sipaisen poskipunaa. Jos lähden kaupungille, lisään ripsivärin ja huulipunan. Juhliin vielä luomiväri.
Minulla on muutenkin vahvat omat värit ja kohtuullisen hyväkuntoinen iho.
olen siis kotiäiti
laitan
-meikkivoide
-valokynä
-puuteri
-kulmakynä
-luomiväri
-rajaus
-ripsiväri
-niin ja aurinkopuuteri
Minulla ensin tietenkin ihonpuhdistus (puhdistusmaito ja kasvovesi, sitten: päivävoide meikinpohjustusvoide meikkivoide valokynä silmämeikinpohjustusvoide irtopuuteri aurinkopuuteri kulmaväri eye liner luomivärit ripsiväri huultenrajauskynä huulipuna tai -kiilto Töissä,38v. Meikkaan päivittäin ja meikin tekemiseen puhdistuksineen menee noin 20 minuuttia.
samat, paitsi ei valokynaa, ja huulipunaa, vain kiilto. Aurinkopuuterin sijaan yleensa poskipunaa, ja lisana silmanympariyvoide (ei pohjustusvoide).
n31, ja meikkaan joka paiva, saanen parhaimmillaan vartissa aikaan.
Tarvittaessa teen tosi nopeaan enkä niin kunnianhimoisesti, mutta jos aikaa on niin sitä saan kulumaan.
Normaalin puistopäivämeikkiin kuuluu nämä:
meikkivoide
puuteri
silmärajauskynä tai kaksi
kolmea sävyä luomiväriä
ripsiväri
kahta sävyä poskipunaa
joskus kulmakynää ja huulipunaa, yleensä ei.
Yleensä aikaa kuluu 15min. Puhdistus hoituu suihkussa, sitä en laske.
meikkaan töihin ja "ihmisten ilmoille". Etäpäivinä en jaksa meikata, ja saatan lähteä myös meikkaamattomana liikenteeseen, eli tuo "ihmisten ilmoille" meikkaaminen ei ole täysin ehdotonta.
Meikkivoide, puuteri ja (ripsien taivutus sekä) ripsari. Muutama minuutti menee. Juhliin panostan enemmän.
Minäkin olen onnekas, kun iho on hyvä ja värit vahvat. Voin liikkua ihmisten ilmoilla ilman meikkiäkin, enkä meikkaa joka päivä. En ole asiakaspalvelutyössä.
Päivittäinen ihonhoito ja kulmien pitäminen siistinä vie meikkausta enemmän aikaa, mutta helpottaa hommaa.
Ikää 28.
Rajaus ja ripsiväriä.
0-5x viikossa
39v
Kotona olen (muttei se töissäkään erilaiselta näyttäisi...)