Tunnetko juoppoämmiä?
Yleensä ylipainoinen, polttaa 2 askia röökiä päivässä, työtön tai korkeintaan huonopalkkaisessa työssä (lähihoitaja tms). Niiden lapset, yleensä monta kpl, kulkee räkä poskella.
Juoppoämmälle tärkeintä on baareissa käyminen ja kaljan juominen. Niillä on iso ääni ja kamala röökinauru.
:D
Kommentit (21)
mitä on alkanut ilmestyä juoppoäijien joukkoon Tampereen keskustan katukuvaan.
Heistä toivottavasti ei kenelläkään ole pieniä lapsia, tai yleensäkään kotona asuvia lapsia. He tuskin käyvät töissä, no, sen asunnonkin kanssa voi olla niin ja näin.
Yleensä ylipainoinen, ...no ei oo, ehkä hieman lössähtänyt korkeintaan.
polttaa 2 askia röökiä päivässä, ...polttaa kyllä, mut ainakin töissä pari kolme röökiä päivän aikana.
työtön tai korkeintaan huonopalkkaisessa työssä (lähihoitaja tms)...no ei oo, korkeasti koulutettu (ylempi kk-tutkinto, palkka nykyisessä työssä yli 3000e/kk
Niiden lapset, yleensä monta kpl, kulkee räkä poskella...ei, siististi puettuja, joskin käytöksestä näkyy, että ongelmia on ollut.
Oma hyvä ystäväni. Tai oli ennen, nyt ei enää ole kamalasti yhteistä. Harmittaa hänen puolestaan, mutta kun ei toista voi väkisin pelastaa... Välillä yrittää kuivia kausia, mutta aina retkahtaa.
Lihonut on tosi paljon, ja varsinkin vatsa on hillitön keissi. Naama on pöhö, hampaat sökönä (ei käytä huumeita), käy suihkussa kun jaksaa, vetää röökiä ja dokailee uuden äijänsä (molemmat ovat kyllä mukavia ihmisiä) kanssa, joi perintönsä, ei käy töissä. Lapsi on, mutta asuu isällään.
Ystäväpiiri on vaihtunut, taidan olla ainoita vanhoja ystäviä, muihin ei oikein kehtaa pitää yhteyttä (ovat ns. bättre folk, mä nyt vaan olen ihan köyhä tavis :D ) eivätkä he halua pitää häneen. :( Mullakin on vähän vaikeuksia keksiä puheenaiheita, maailmat ovat sen verran erit nykyään, mutta en halua häntä menettääkään.
Ihan ihana ihminen kyllä, harmittaa että elämä vei noin, mutta ei se hänen ihanuuttaan ja hyväsydämisyyttään ole mihinkään vienyt. :)
Ei lähihoitaja ole huono ammatti, palkassa vaan on vikaa.
Olisin voinut sanoa tohon esimerkiksi vaikka postinjakaja tai kaupan kassa.
Ihan tiedoksi vaan.
Yleensä ylipainoinen, polttaa 2 askia röökiä päivässä, työtön tai korkeintaan huonopalkkaisessa työssä (lähihoitaja tms). Niiden lapset, yleensä monta kpl, kulkee räkä poskella.
Juoppoämmälle tärkeintä on baareissa käyminen ja kaljan juominen. Niillä on iso ääni ja kamala röökinauru.
Että puhut itsestäsi...Ja mitä tulee lähihoitajan huonopalkkaisuuteen niin olen samaa mieltä, sitä pitäisi korottaa ja huomattavasti, koska olisivat k.o työpaikat pulassa ilman lähäreitä =)
:D
Mutta ei minua kyllä kauheasti naurata kuten ap:ta sillä alkoholismissa ei ole mitään hauskaa.
on tuollanen. Ei paljon naurata :( Oikeastaan hävettää ja inhottaa enemmänkin. Mutta minkäs teet, jokainen valitsee itse oman elämänpolkunsa.
Oli nuorena vielä kaunis nainen, fiksukin. Sitten lähti alamäki. Oh, muistan ne kerrat kun odoteltiin pikkuveljen kanssa, milloin se äiti tulee kapakasta...huoh. Ei ollut hauskaa, ei ole vieläkään.
Mun duunissa kaikki juoppoämmät on juoruilevia ja vittumaisia :D
Oli nuorena vielä kaunis nainen, fiksukin. Sitten lähti alamäki. Oh, muistan ne kerrat kun odoteltiin pikkuveljen kanssa, milloin se äiti tulee kapakasta...huoh. Ei ollut hauskaa, ei ole vieläkään.
Niin on äidillä röökinauru, viskibasso ja leuanalus kuin kuningaskaapparilla :) On näitä "viinaämmiä" tullut nähtyä lapsuudessa aika paljonkin. On hauskojakin muistoja näiden ryppy-Riittojen touhuista. Varsinkin kesäloma"matkat" olivat aika säätöä.
Eikä lapset kulje räkäposkella ja en käy baareissa
lähihoitajilla on ihan okei palkka, liki 2000 voi saada. Eikä ihmisten kanssa työtätekevä ammatti ole halveksittava. Mielestäni kouluttamattomat sossupummit tai työtälaistavat ovat oikeata laitapuolen kansaa.
Tuosta aloituksesta paistoi jonkinmoinen sivistymättömyys sekä mm. l-hoitajien halveksunta. Oliko piikki jollekin tutulle, joka sattuu sopimaan joiltain osin kuvaukseen?
Ei lähihoitaja ole huono ammatti, palkassa vaan on vikaa.
Olisin voinut sanoa tohon esimerkiksi vaikka postinjakaja tai kaupan kassa.
:DDDDDDDDDDDDD