Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks täällä ketään, joka lukenut viestintää yliopistossa?

Vierailija
31.05.2011 |

Onko se oikea paikka, jos haluaa journalistiksi? Jos ei, niin missä saa koulutuksen journalistiksi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radion ja tv:n puolelle voisi opiskella puheviestintää/ viestintää. Kaikkiin medioihin sopii toki opiskeluaineeksi journalistiikka tai viestintä.

Toimittajan ammattiin ei tarvitse mitään muodollista koulutusta mutta jokin viestintäaine on hyvä pääaineeksi ja sitten sivuaineet sen mukaan minkä alan journalistiikka kiinnostaa: kaupalliset aineet, valtio-oppi, yhteiskuntapolitiikka, kielet, sosiologia, jne.

Vierailija
2/7 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Journalistiikka

Tiedotusoppi

Viestintä

Journalistik

Informationskunskap

Kommunikation(slära)

Siis mitä mun tarttee lukea jos tähtään journalistiksi? Olen ihan sekaisin. Tossa "monia mahdollisuuksia" luetelluista jutuista mulla on jo monia...ja sellaisia hyviä lisäksi, jotka tosta listasta puuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylässä taitaa olla journalistiikka, ite oon lukenu tiedotusoppia Tampereella. Noi kaks suomenkielisistä taitaa olla ne, jotka selkeimmin tähtää toimittajan työhön. Opetuksessa on siis paljon käytännön työtä. Viestintää voi lukea ainakin Helsingissä ja olikohan Vaasassakin. Se on vissiin vähän enemmän sellaista teoreettisempaa, mutta hyvät pohjat siitäkin saa.

Ja kukaan ei estä hakeutumasta alalle ilman varsinaisia journalistisia opintoja. Sillon pitää vaan olla tosi aktiivinen itse. Alan opiskelija pääsee ohjattuun harjoitteluun ja sitä kautta varmasti helpommin kesätöihin yms.

Ja sivuainevalinnoilla pystyy ohjailemaan sitä, mihin suuntaan haluaa erikoistua. Ei kaikkien tarvitse lukea sitä kansainvälistä politiikkaa...

Vierailija
4/7 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ekonomi

- Aikuiskouluttaja (ruotsalainen tutkinto, lukio ja aikuislukiokouluttaja, siis aineenopettaja)

- Luokanopettaja (aineenopettajasta luokanopettajaksi, Turun yliopisto)

- Maahanmuuttajaopettajakoulutus (Helsingin yliopisto)

- Taidetiedettä

- Sociologiaa

- Kääntäjäkoulutus (ruotsi-suomi-ruotsi, ruotsalainen tutkinto)

- 2-vuotinen taidekoulu (piirustus- ja maalauslinja)

- London School of Journalism (kirjekurssi)

Mitä kannattaisi opiskella, jotta saisi edes jotain hommia? Tämä on kaikki pelkkää vessapaperia!

Vierailija
5/7 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ns. toimittajakoulu, medianomin tutkinto, jossa toimittajan työ tavoitteena. Mielenkiintoinen sisältö.

Vierailija
6/7 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alalle kouluttautuu liikaa väkeä.

Minä opiskelin Helsingin yliopistossa viestintää ja kieliä, ja kääntäjänä tienaan paljon paremmin kuin mitä naiset viestinnän parissa tienaa. Sukupuolten välillä on tosi räikeät palkkaerot mm. tiedottajapuolella. Plus että on ihan koiran virka noin työolollisesti yms.

Vierailija
7/7 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän