Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikä 35, koko 46 - vauvan yritys??

Vierailija
31.05.2011 |

Uskallanko yrittää raskautua, kun ikää on kohta 37 ja vaatekoko on 46 (painoa en tiedä)? Olen siis ylipainoinen. Ennestään 1 lapsi.

Paino on jakautunut tasaisesti koko kehoon, ehkä jalkoihin hiukan enemmän kuin muualle. Kunto on aika hyvä, harrastan liikuntaa 3-4krt/vk ja vapaa-aika kuluu muutenkin pihapuuhissa.

Pelkään raskauden riskejä, mitä niitä nyt onkaan: verenpaine (mulla nyt alhainen), raskausmyrkytys, raskausdiabetes jne... Pitäisikö unohtaa pikkukakkosen yritys vai uskaltaisinko yrittää? Iän vuoksi en voi enää kauan miettiä/odottaa/yrittää laihduttaa: en halua saada lasta "liian vanhana".

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaatekoko 46 oo niin paha vielä. Mullakin oli 44 ja oon 32-v. Nyt rv 39 ja hyvin on mennyt. Tosin kannattaa noudattaa raskausajan diabeteksen ruokavaliota alkuraskaudesta asti, niin pienenee riski sairastua diabetekseen, tai riittää ainakin ruokavaliohoito, jos sairastuu..ja positiivisena lisänä, minä ainakin laihdun loppuraskaudessa, eli raskauskiloja ei montaa jää. Ja sulla on varmasti hyvä kunto kun liikut, itsellä ei ollut kovin hyvä...mutta näillä mennnään.

Vierailija
2/3 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain neljännen poikani 40-vuotiaana ja kokoni oili myös tuo 46.

Ei ongelmia raskaudessa eikä synnytyksessä.

Tosin neuvoloissa on nykyään paaaljon enemmän esim. diabetesriskin seulontaa, ja hyvä niin- eli saat kyllä hypätä siellä ja täällä koko ajan.

TSEMPPIÄ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevista viesteistä! Kohta on ovulaatio, ehkäpä uskallamme miehen kanssa aloittaa vauvayrityksen...

Ap