Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kauan esiteini-ikäisesi olisi suihkussa, jos hän saisi olla niin kauan kuin huvittaa

Vierailija
30.05.2011 |

ja vesi ei maksaisi mitään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini ihmetteli, että nytkö jo?

Ja tiedän, epäekologista on, mutta..

Vierailija
22/27 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en tiedä, kauanko se olisi jos vettä riittäisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka antaa tuhlata vettä ja lämpöä puoli tuntia? Meillä ainakin saa kuuman syötön katkaistua sulkuventtiili sulkemalla ja tekisin sen jo vartin jälkeen, jos ei itse ymmärrä.

30 min suihkussa on n. 15 kWh lämpöä, eli jos joka toinen/kolmas päivä, se olisi jo vuositasolla 1500 kWh. Lämpöpumpuölakin se kuuma käyttövesi on noin sähkön hintaista, eli 300 euroa yhden henkilön osalta, kun alle viidenkympin pääsisi vähänkin miettimällä.

Vierailija
24/27 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kerrostalossa, joten ei tarvitse lämpimän veden loppumisen vuoksi käydä lapselle valittamassa kesken suihkun. Itse sain kuunnella tuota valitusta lapsena ja nuorena ihan riittävästi.

Jos on muillakin tarve päästä tiettynä aikana suihkuun, niin muistuttelen asiasta jo ennen kuin poika menee suihkuun ja sitten tarvittaessa kesken suihkunkin, jos kestää yli 15 minuuttia. Pääosin saa olla siellä niin kauan kuin haluaa, eli jotain viiden ja kahdenkymmenen viiden minuutin väliltä. Olen huomannut, että kaveri näyttää laittavan suihkun pois päältä saippuoinnin ajaksi, mikä on ihan järkevästi ajateltu, kun en muista tuosta koskaan itse hänelle huomauttaneeni. :)

Vierailija
25/27 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vesimaksua, joten lapsille ei ole tarvinnut opettaa suihku"tapoja". Tyttö muutti pois kotoa ja asunnossa on vesimittari. Vähän jännitin, miten iso lasku hänelle on tulossa ja hämmästyin: 10 e/kk. Käy suihkussa päivittäin, joskus kahdesti.

Vierailija
26/27 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vesimaksua, joten lapsille ei ole tarvinnut opettaa suihku"tapoja". Tyttö muutti pois kotoa ja asunnossa on vesimittari. Vähän jännitin, miten iso lasku hänelle on tulossa ja hämmästyin: 10 e/kk. Käy suihkussa päivittäin, joskus kahdesti.

Mutta paljonko maksaa lisäksi lämmöstä?

Tuo 10 e on noin kolme kuutiota. Sen määrän lämmittäminen vie 170 kWh, eli jaa lisäksi 170 kWh lämmityksen hinnalla, 0,2 e/ kWh... Tulee 34 e kuukaudelle...

No ehkä hän ei käytä vain kuumaa vettä, mutta lämmitykseen menee kuitenkin paljon.

Vierailija
27/27 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teini ja esiteini ja molemmat on suihkussa mitenkauan haluaa. emme asu vuokralla vaan itse vedestä maksamme, mutta en ole katsonut kauanko suihkussa ovat. ei ole mitään rajoituksia, kuten ei meidän vanhempienkaan suihkussä ololle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi