Maksoiko sossu sinun lapsesi syntymän?
Kommentit (8)
ja olen säilyttänyt kaikki tositteet ja päätökset jotta lapsikin saa tulevaisuudessa tietää kuinka säälittävistä oloista on lähtöisin.
Hyvä vastaus typerään kysymykseen! Koskahan av-mammat tajuaa että kun kerran on sellainen hieno systeemi kuin suomalainen sosiaaliturva niin pakkohan sitä on jonkun käyttää :)
kerroilla maksettu toimeentulotukena ja ekan lapsen aikana sain vielä 320€ toimeentulotukea lapsen tarvikkeisiin + äitiyspakkaus, jonka otin rahana.
sain vieläpä sossusta lastenvaunuihin ja pinnasänkyyn pari huisaa satasta!
terv säälittävä opiskelija-yh jonka mies jätti raskausaikana ja siitä minä surkimus vielä sairastuin masennukseenkin
Saatiin toimeentulotukea kuopuksen syntymän aikoihin.
joka lapseni syntymät on maksanut. Yksi normaali synnytys maksaa täällä Suomessa noin 10 000 euroa, eli eipä meidän tarvinnut itse maksaa kuin ne sairaalapäivämaksut, joita en nyt kuollaksenikaan muista, mitä on loppulasku tehnyt yhteensä...
Eli eipä täällä Suomessa kukaan Suomen kansalainen sitä synnytystää itse maksa!
Käytännössä siis meillä täällä Suomessa on niin hyvä sosiaaliturva, ettemme joudu loppupeleissä maksamaan paljoakaan mm. sairaudenhoitokuluistamme.
Ja koska esim. äitiyspäiväraha on sosiaalinen etuus/tuki, niin jos nyt vaikka sairaalalaskuni maksoin äitiyspäivärahoista, niin kyllä, sossuhan se on minun koko synnytykseni maksanut.
;P
veronmaksajien pussista. Omavastuu kyllä itseltä.
Omavastuuttakaan ei tuolloin meidän kunnassa tarvinnut maksaa eli en ole kateellinen niille, joilla sossu maksaa sen omavastuuosuudenkin.
ja olen säilyttänyt kaikki tositteet ja päätökset jotta lapsikin saa tulevaisuudessa tietää kuinka säälittävistä oloista on lähtöisin.