Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen haluttomuus

30.05.2011 |

Hei! Onko kokemusta miehen haluttomuudesta lapsettomuushoitojen yhteydessä? Tiedän ja ymmärrän hyvin että tämä asia todellakin painaa myös miestä, se tuntuu vaan jotenkin vieläkin tänäpäivänä olevan vaijettu asia. Meilla on tilanne tämä: 4 vuosi lapsettomuushoitoja menossa, eka vuosi yritettiin kotikonstein, vuoden jälkeen tutkimuksiin ja syitä lapsettomuudelle on löytynyt jo muutamia. 2010 lääkäri ilmoitti mulle että 10 kg painosta pitää saada pois, jotta hoidot aloitetaan uudestaan, koko vuoden asian kanssa tuskastellen sain kuin sainkin -7 kg pois ja laskusuunnassa ollaan edelleen, -10 kg tulee lähiaikoina jo täyteen. (En siis ole ihan älyttömän lihava, painoindeksi hiukan yläkanttiin, joten tästä oli lääkäri mieltä että hoidot eivät ota auttaakseen, mikäli painoa on liikaa).

Meillä oli jo mieheni kanssa turhautumista 2010 että:miksi me, miksi hoidot eivä auta, miksi painoa pitää saada pois, kun en järjettömän lihava kuitenkaan ole ym. Tieto siitä että luomuraskautta ei saada aikaiseksi vaan se tarvitsee lääketiedettä avukseen turhautti miestäni, seksi alkoi olla suorittamista kerta toisensa jälkeen. Ja nyt tänä vuonna kun hoidot ovat edenneet vauhdilla eteenpäin, niin miehelläni on tullut totaallinen stoppi seksin suhteen.. Olen neuvoton asiasta olen yrittänyt keskustella, mutta en saa kunnon vastauksia, pelkään tekeväni vielä enemmän, jotain väärin ja saavani asiat kahta kauheampaan solmuun "painostamalla" häntä. Ymmärrrän ja tiedänkin että hänellä on jo usko hiipumassa että, mitään lasta ei koskaan saadakkaan, mutta toisina päivinä kuitenkin puhuu aikamuodossa:"kun meille tulee vauva.."

Onko siis muita jotka lapsettomuushoitojen kohdalla ovat kohdanneet haluttomuutta? Miten te olette asiat saaneet selvitettyä ja homman uudestaan toimimaan? Tuntuu siltä että seksi on pelkkää mekaanista tekemistä, nautinnon kanssa tällä hetkellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, stressaahan minuakin ajatus, piikityksistä pillereistä, ultrassa, verikokeissa raavamisesta ja siitä että kalenterista katsotaann että koska on aika seksille, minkäkin kierron mukaan.. Romantiikkaako, no ei todellakaan... Mä en vaan tiedä enää että, miten saan homma toimimaan taas sillä tavalla kuin seksi pitäisi parisuhteessa toimia... Apua...

Aikaa ja ymmärrysta olen jo antanut, mutta nämä ongelmat seksin suhteen alkoivat jo viime kesänä, oli raha-huolia, talo remonttia ym. stressaavaa ja mieltä pahoittavaa... Ja siihen lisäksi lapsettomuushoidot, ei niin hyvä yhdistelmä, mutta aikaa ja ymmärrystä olen antanut, mulla alkaa vaan kärsivällisyys loppumaan! Kohta vuosi ja tilanne ei ole yhtään helpottunut, en odotakkaan asioiden tapahtuvan hetkessä, musta vaan tuntuu että mieheni ei ole yrittänytkään työstää tuota ongelmaa pois vaan rypee siinä samassa olotilassa kuin jo viime kesänä.. Noh ehkä huonosti kuvailtu, kun asiat eivät kuitenkaan ole enää niin hullusti kuin olivat vuosi sitten... Toivottavasti saatte jotain selvää, tätä kun vois jatkaa loputtomasti että saisin kaikki ajatukset kirjoitettua tänne, mutta antaa olla tältä erää...

*apua kaipaava*

-mirggu

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä! Muutamassa kuukaudessa on tilanne hiukan parantunut vaikka vieläkään ei olla ns. normaalissa tilanteessa. Päivä kerrallaan. Kesätauko hoidoista on tehnyt molemmille hyvää. Mutta luulen että apua tarvitaan silti hoitojen alettua uudestaan... Hoitavalla sairaalalla on kyllä terapeutti "palvelua" tarjolla, joten käännyn tarvittaessa ammattivun puoleen. Kiitos vielä! =)

2/2 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuushoidot ovat usein henkisesti ja fyysisesti rankkaa aikaa. Mielestäni on inhimillisesti ottaen ymmärrettävää, että kun seksistä alkaa tulla suoritus, josta odotetaan "tulosta" lapsen myötä, siitä katoaa onni, ilo ja nautinto.

Onko lapsettomuutta hoitavalla klinikallanne mahdollisuutta terapiaan/keskusteluihin? Jos, suosittelisin teitä menemään sinne! he ovat kuitenkin erikoistuneita myös parisuhdeasioihin lapsettomuuskriisien yhteydessä. Väestöliitolla ainakin on tarjolla perheneuvontaa maksullisesti.

Maksutonta parisuhdeapua saa myös kirkon perheasiain neuvottelukeskuksista, mutta niihin voi olla pitkä jono. Niissä toimii koulutettuja perheterapeutteja, joista osalla on erityisesti seksiterapeutinkin koulutus.

Tässä yhteystiedot

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?Open…

On kuitenkin tärkeää, ihan mahdollisesti syntyvän lapsenkin kannalta, että saatte palautettua suhteeseenne myös ilon!

terv diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme