Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennuslääkkeen äkillinen lopetus

Vierailija
30.05.2011 |

Olen käyttänyt Sertralin (Orion) -merkkistä lääkettä ahdistuneisuuteen puoli vuotta. Annostus oli ensin 100mg, sitten pidemmän aikaa 75mg ja reilu viikko sitten pudotin sen 50mg, jota söin pari päivää ennen lääkkeen lopettamista kokonaan. Syynä lopettamiseen on alkanut raskaus: olen voinut hyvin jo kuukausien ajan, joten lääkäri sanoi, että raskauden vuoksi voin lopettaa lääkityksen joko pikkuhiljaa tai äkillisesti oman mieleni mukaan, sillä lääkitys oltaisiin purettu pian kuitenkin (toki paljon hitaammin). Päätin lopettaa lääkkeen heti, sillä haluan välttää raskausaikana lääkkeiden syöntiä.

Nyt en osaa erottaa itsessäni ns. vieroitusoireita ja raskausoireita. Hirveä kuvotus on koko ajan. Muitakin oireita riittää: väsymys, palelu, flunssan kaltaiset oireet, ärtymys, turvotus jne. jne.

Onko kenelläkään kokemusta masennuslääkkeen äkillisestä lopettamisesta? Miten pitkään vieroitusoireet ovat jatkuneet?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sertralinin purkamiseen meni puoli vuotta, söin maksimiannostusta eli 200mg. Näin pitkällä titraamisella en kokenut minkäänlaisia vieroitusoireita, pystyin käymään normaalisti töissä ja tehdä asioita.

Vierailija
22/27 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellielina kirjoitti:

Itse lopetin setraliinin kanssa kun seinään annoksesta 25mg aikasemmin annos oli 50mg, vieroitusoireet tuli parin viikon päästä ja lopputuloksena pysyvä helvetti tunneelämä ei palannut.

Pääsitkö lopetushelvetistä lainkaan eroon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä olette kompensoineet tuota lääkkeen lopettamista? Siis oletteko tehneet jotain muita muutoksia elämään kun lopetitte?

Fyysisitä lopetusoireista selviää kyllä, ne menevät ohi, mutta vaikeinta on se, että ahdistus/masennustuntemukset vahvempia lääkkeen lopettamisen jälkeen, ja en tiedä onko tässä nyt vielä menossa joku aivokemioiden tasausjakso vai mitä..... 3 viikkoa nyt ilman lääkettä

Vierailija
24/27 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn. 

Vierailija
25/27 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole syönyt masenusläkeitä.Ymärtänyt lehdistön kirjoitukset söit mitä vain pitkä aikaista SV läkettä ei saa seinään lopetaa! Keskuteltava läkärin kanssa asiasta. Sinä käy niin kun alkoholisti korkaa viina tai kalja pullon vuosien jälkeen saa viina rapin ja kuolee!

Vierailija
26/27 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhass pienentelee annosta, voi sen pillerin neljäänkin osaan jakaa, itse 20 vuotta 50mg/vrk söin ja lopetin kuukauden aikana - vähensin neljänneksen pilleristä viikottain. Jostain luin että joka päivä pitää kumminkin ottaa kun serotoniinivaje alkaa tuntumaan nupiss ellei ole estäjää saatavissa. Aivot mukautuu pikkuhiljaa muutokseen. Nyt kolmisen viikkoa oltu ilman, iltasella saattaa ennen nukkumaanmenoa tulla lievä säpsähdys muttei muuta. Paniikkihäikkään noita nieleskelin mutta kun ikää on tullut niin paniikkioireiden uusiutuminenkin on epätodennäköistä. Hyvin menee.

Vierailija
27/27 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lääkkeen seinään, varotuksista huolimatta. sain psykoottisia oireita ja ahdistusta ja Erittäin kiusallisia kehon liikkeitä..... pää ei pysy mukana.  En suosittele lopettamaan ilman lääkärin ohjeita. viikko viaroitusoireta takana..... en tiedä kuinka kauan vielä kestää, että olo normaalisoituu..... näyttää kyllä helpottavan päivä päivältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi