Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni isä kiristää perättömillä lastensuojeluilmoituksilla, haukkuu ja uhkailee väkivallalla

Vierailija
30.05.2011 |

Mitä voisin tehdä..

Muutimme lapseni kanssa uuden mieheni luokse useamman sadan km päähän, koska meille syntyy loppukesästä vauva.

Lapseni on n.2v ja meillä yhteishuoltajuus, yritin monesti keskustella lapseni isän kanssa muutosta ja miten tapaamiset sen jälkeen (tähän asti lapsi on nähnyt isäänsä joka toinen vkoloppu), mutta ainoa vastaus oli, että kaikki käy kunhan asumme pk-seudulla ja jos emme asu niin hän hankaloittaa elämääni mahdollisimman paljon, tekee lastensuojeluilmoituksia ja hommaa lapsen hinnalla millä hyvänsä pois minulta. Puhelujen yhteydessä hän myös huusi ja haukkui huoraksi, lutkaksi yms.ja lastamme on usein sanonut äpäräksi.

Olen kunnollinen äiti, hoitanut lapseni moitteettomasti, rahoittanut kaiken (lapsen isä ei osallistu mihinkään, vaikka varallisuutta olisi, mutta en ole jaksanut asiasta tapella), en käytä päihteitä, ei mielenterv.ongelmaa tms. Mutta lapseni isä sanoi, että tulee sanomaan ettei luota lastenhoito/kasvatustaitoihini ja epäilee ettei mielenterveyteni ole ihan kohdillaan.

Hän on itse lyönyt minua ollessani viimeisilläni raskaana (olin sairaalassa) ja harjoittanut henkistä väkivaltaa koko 6kk ajan, jonka asuimme yhdessä, normaalielämää meillä ei ollut koskaan.

Nyt hän sanoi toteuttavansa uhkauksiaan, koska "en totellut". Mitä voin tehdä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoisit tilanteenne. Ilmoittaisit myös miehelle että olet ollut jo itse yhteydessä heihin, ja näin olet vienyt mieheltä ässän hihasta. Kyllä ne sinua uskovat siellä, vaikka tekisivätkin kotikäynnin, kerrot ehdottomasti tuosta miehen väkivaltaisuudesta! Tein itse noin kun mies aina uhkaili (muutenkin hyvin samansorttinen kun tuo sinun exäsi) tuolla samalla, mm. kerron sossuntädeille että lyöt lasta ja muuta samanlaista sontaa. Ei ole sen jälkeen uhkaillut soitoilla sossuun. Ja säilytät tietysti kaiken mahdollisen aineiston exmiehesi asiattomista teoista.

Vierailija
2/11 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki miehen tempaukset, uhkailut, teot ja sanomiset muistiin, vihkoon ylös, nauhalle, tekstarit talteen jne. Tarvitset kaikesta todisteet. Toivottavasti on myös silminnäkijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät tietysti kaikki todisteet tallessa ja kerrot niistä sossulle jos asiaa aletaan selvittämään. Miten muuten onnistuu noin kauas toisesta huoltajasta muuttaminen jos isä vastustaa ajatusta? Mäkin kyllä hermostuisin jos lapseni vietäisiin kauas minusta.

Vierailija
5/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit ehdottomasti väärin. Sekä rikoit lakia muuttamalla noin kauas lasten isästä.

Yhteishuoltajuudessa et voi noin vain muutella mielesi mukaan, joten kipinkapin takaisin tai riskeeraat sen, että isä saa halutessaan lapsenne itselleen.

Vierailija
6/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää vain samoja keinoja , mitä naiset ovat käyttäneet vuosikausia.

nielkää samaa sontaa kuin miehet, sekin on tasa-arvoa!

Vierailija
7/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:10"]

Teit ehdottomasti väärin. Sekä rikoit lakia muuttamalla noin kauas lasten isästä. Yhteishuoltajuudessa et voi noin vain muutella mielesi mukaan, joten kipinkapin takaisin tai riskeeraat sen, että isä saa halutessaan lapsenne itselleen.

[/quote]

Älä jauha paskaa. Lähivanhempi saa muuttaa, mitään lakia ei tässä rikottu.

Vierailija
8/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota itse soskuun ny yhteys ja kerro sinne nämä kaikki. Vaikka on yhteishuoltajuus niin sulla on oikeus muuttaa lapsen kanssa. Oli välimatka mikä tahansa. Minulle sossu näin sanonu ku kysyin asiaa. Lasten isä kans uhkaili kun olin muuttamassa 70km päähän. Ei auta sen etävanhemman uhkailut. Vaikka on yhteishuoltajuus.

Vierailija
9/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:11"]

käyttää vain samoja keinoja , mitä naiset ovat käyttäneet vuosikausia.

nielkää samaa sontaa kuin miehet, sekin on tasa-arvoa!

[/quote]

Ja ap:n mies käyttää samaa sontaa kuin miehet ovat aina käyttäneet. Nyrkki heiluu, jos ei tehdä niin kuin pyhä peenis sanoo.

Vierailija
10/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:13"][quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 11:10"]

Teit ehdottomasti väärin. Sekä rikoit lakia muuttamalla noin kauas lasten isästä. Yhteishuoltajuudessa et voi noin vain muutella mielesi mukaan, joten kipinkapin takaisin tai riskeeraat sen, että isä saa halutessaan lapsenne itselleen.

[/quote]

Älä jauha paskaa. Lähivanhempi saa muuttaa, mitään lakia ei tässä rikottu.
[/quote]

Yhteishuoltajuudessa kohtuullinen muuttomatka on noin 100km vanhasta asuinpaikasta......liian pitkälle ei saa muuttaa, koska lapsen tapaamisoikeus hankaloituu merkittävästi.

Oma exäni muutti 500km päähän ilman lupaa ja alunperin ehdotin, että käy mulle kunhan hän kustantaa 250e/kk kulujani lapsemme tapaamiseen.

Aloitti riidat ja vein asian sossuun, josta annettiin kiireellinen päätös lapsemme sijoittamisesta luokseni ja myöhemmin oikeus leimasi päätöksen, jossa sain yksinhuoltajuuden.

Nyt exä käy pikaisesti katsomassa lastamme kerran-pari vuodessa, eipä hyvin mene koska hän on jo vieraantunut äidistään :(

Terv. 7-vuotiaan pojan isä

Vierailija
11/11 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei nelkku, miksi nostit 3 vuotta vanhan ketjun esiin? Tilanne ei ole enää varmasti päällä. Oudot huvit joillakin!