Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

pakko lopettaa imetys, poika 4kk.

Vierailija
30.05.2011 |

Taistelen surua vatsaan, järkyttävä selkäkivun takia olen ollut sänky potilaana lauantaista asti ja tänään sain läjän lääkkeitä, mitkä vaativat lopettamaan imetyksen. :( poika kyllä syö mielellään pullosta, mutta minulle tämä on vaikeaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin lopettamaan imettämisen tytön ollessa vasta 3kk kun sain lääkkeet joiden kanssa ei suositella imettämistä. Kurjalta se aluksi t5untui, mutta hyvin tuo tyttö on kasvanut, on nyt 5kk.

Vierailija
2/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäsi sinun täytyy saada kuntoon! Ja onneksi poikasi syö mielellään pullosta. Halaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

surra asiaa. Ja ymmärrä, ettei tämä ole sinun syysi. Onneksi vauva on suostuvainen pullolle ja hänestä kasvaa varamasti ihana poika. Toivottavasti selkäsi tulee pian kuntoon! Halaus.

Vierailija
4/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä varmaan jo huomenna tuntuu paremmalta.

-Ap

Vierailija
5/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvallesi tärkeintä on tietysti terve äiti, jolta saa sitten läheisyyttä.

Vierailija
6/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lääkityksen myötä piti lopettaa. Taisi olla enemmään kova paikka minulle kuin vauvalle. Ymmärrän hyvin, että kurjalta tuntuu!

Vierailija
7/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanon tän ääneen mut voithan jatkaa lääkityksen loputtua halutessasi. Pumppaat vaan. Jos et halua niin tsemppiä!

Vierailija
8/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla enemmään kova paikka minulle kuin vauvalle.

Vierailija
9/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti olivat täysimetyksellä ja olisin halunnut jatkaa, mutta eka kerralla sain KUUKAUDEN mittaisen lääkekuurin kohtutulehdukseen, toisella kerralla jouduin sairaalaan 3,5 kuukaudeksi. Ei siinä enää ollut mitään järkeä lypsellä... Kahdelta seuraavalta olenkin sitten nauttinut imetyksestä 14kk:n ja 18kk:n ajan, nykyiseltä vauvalta niin pitkään kun tuntuu luontevalta, vaikka kaksivuotiaaksi asti! :)

Tsemppiä sulle AP! Paljon on kohtalotovereita!!!

Vierailija
10/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko lääkekuuri kestää?

Ja onhan siis varma tieto, että lääkitys ei sovi? Nimittäin käytännössä joka lääkkeessä on se yleisvaroitus, että varmistaa lääkäriltä. HUS teratologinen tietopalvelu on sitten se parhain tietolähde jos on epävarmuuksia

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

Jos on pakko lopettaa laakista, niin sitten kannattaa miettiä ottaisi ne maidonnousua estävät lääkkeet. Rintatulehdusriski on tosi iso jos joudut kertalaakista lopettamaan.

Vierailija
11/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tehnyt fiksusti kun olet opettanut poikasi syömään myös pullosta. monet mammat ovat niin ylpeitä kun heidän pikku pirpana tykkää niin hirmuisesti tissistä ettei pullo kelpaa sitten ollenkaan, hihihii..sitten tulee tälläinen vastaan että pitää lopettaa imetys niin siinäpä sitten alkavat yhtäkkiä pakottamaan pullolle. itse lopetin omasta halusta imetyksen pojan ollessa myös 4kk, mutta muistan kyllä ne hyvät hetket mitä meilläkin oli imetyksen yhteydessä, vaikkakin olivat harvassa.. :) poika ei kyllä tuntunut välittävän mistä se maito tuli joten ei ollut hänellekään kova paikka kun imetys loppui.

Vierailija
12/12 |
30.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa maitoa tulemaan, poika on ollu jo kuukauden osa imetyksellä, ku maito ei tuntunut täysin riittävän. Yhessä lääkärin kanssa tuumimme että paras ratkaisu on aloittaa nämä lääkkeet ja lopettaa imetys kokonaan. Minulla on tulehdus selässä, vessaan asti en edes pääse omin voimin. Sanomattakin selvää että tärkeämpää lapselle ja etenkin minulle on nyt päästä kuntoon. :) ihanan kannustavia viestejä kaikilta, kiitos!

-Ap