G: Kuinka pitkä kesäloma päivähoidossa olevalla lapsellasi on?
Omilla (7v syksyllä kouluun menevä) ja 5v on 7 viikkoa.
Kommentit (78)
Siitä eteenpäin lapset (5v. ja 2,5v.) ovat kotona ainakin sinne koulun ja eskarin alkuun. Siinä vaiheessa mietitään jatkaako syksyllä 3v. täyttävä 2pv viikossa virikehoitoa tutussa paikassa tuttujen lasten kanssa vai aletaanko käydä uppo-oudossa seurakunnan päiväkerhossa.
Eli 8 viikkoa lomaa.
on päivähoidossa kesäkuun loppuun. Lomalla siis 1.7. - 11.8. eli koulun alkuun asti.
Eikö lapsilla ole kahta vanhempaa? Sääliksi käy pieniä.
Olemme koko perhe lomalla 3 viikkoa + minä olen lasten kanssa viikon ja mies on lasten kanssa viikon.
mutta vain siksi, että jään lopusyksystä äitiyslomalle ja lapset kotiin.
Viime vuonna pyrimme järjestämään kaikin keinoin vähintään 6 viikkoa ja saimmekin onnistumaan 7.
tai ehkä syyskuussa yksi viikko. Lapset 3, 5 ja 7
Mies on opettaja ja mun vapailla saatin tähän alkuun vielä yksi viikko.
Ja koululainen tietty koko loman....
Pari ekaa viikkoa pitää järjestellä ja sitten alkaa mun loma ja perään iskän loma. Yhteistä ollaan tänä kesä viikko, johtuen koulun aloituksesta.
Aikaisempina kesinä ollaan järjestelty lomat ja vapaat niin, että lapsella on kuuden-seitsemän viikon loma. Yhteistä pidetty pari viikkoa.
3kk. Jäi siis lomalle viime perjantaina ja menee päiväkotiin 1.9.
6vuotias on nyt esikoulussa joka loppuu huomenna ja on lomalla siihen asti kun kolu alka eli 11.8 saakka.
Minimissään neljä viikkoa. Jos vauva syntyy suurin piirtein ajallaan eikä joudu jäämään sairaalahoitoon, niin sitten pidempään. Tarkoitus jatkaa osa-aikaisena syksyllä, mutta koska kyseessä on riskiraskaus ja pelkona ennenaikaisuudet ja muut vakavat komplikaatiot, niin ei olla sitouduttu kuin miehen kesälomaan. Itse saatan joutua nyt sairaalahoitoon.
Poika kohta 2v menee päiväkotiin syyskuun alusta. Ensi vuonna ajattelin ottaa hoitovapaata 3kk ja lomaa 1kk eli poika mun kanssa 4kk kotona. Tämän voimalla jaksan aloittaa taas työelämän.