G: Kuinka pitkä kesäloma päivähoidossa olevalla lapsellasi on?
Omilla (7v syksyllä kouluun menevä) ja 5v on 7 viikkoa.
Kommentit (78)
3,5 viikkoa. Tosin viime viikko oli vapaata ja marraskuussa on edessä.
lapset 2v ja 5v. Viime kesänä ei ollut yhtään(tai isompi oli viikon isänsä kanssa ja pienempi 5pvää kun otin muutaman palkattoman)nyt lomaoikeuteni 21pvä kun en ehtinyt 12kk oleen vielä töissä joten pidämme 3vkoa nyt kesällä ja 6pvää jätin talveksi
Koulun syksyllä alottavalla on ensin juhannuksesta 2 vk isänsä kanssa lomalla ja sit 3 vk ennen koulun alkua mun kanssa, mä olen lomalla vielä sen ekan kouluviikon. Yritän saada vielä tässä kesäkuussa järjestettyä viikon mummolaloman.
Missään päin Suomea ei kait kuitenkaan ole 2,5kk kouluissa lomaa?
Ja jotenkin muiden aiheiden ketjuista muistelen, että ei se 9 viikkoa SUINKAAN ole palkallista lomaa vaan kaikenmaailman suunnitteluaikaa, luokan siivousta jne. ;-)
Lapsemme ovat kotona 11 viikkoa, 12 voisivat olla, mutta menen itse viikoksi valmistelemaan ensi lukuvuotta.
t. opeäiti
Missään päin Suomea ei kait kuitenkaan ole 2,5kk kouluissa lomaa?
Ja jotenkin muiden aiheiden ketjuista muistelen, että ei se 9 viikkoa SUINKAAN ole palkallista lomaa vaan kaikenmaailman suunnitteluaikaa, luokan siivousta jne. ;-)
Lapsemme ovat kotona 11 viikkoa, 12 voisivat olla, mutta menen itse viikoksi valmistelemaan ensi lukuvuotta.t. opeäiti
Korjaan 10 viikkoa lomaa..pää näköjään jo lomalla :)
minä olen töissä koko kesän, mies pitää lomaa 2 vkoa,jonka lapsen kanssa.
Toivottavasti saadaan mummo vähäksi aikaa avuksi.
viikko äidin kanssa, ja parikolme viikkoa isovanhempien kanssa. Lomarahavapaat pidetään syksyllä/talvella.
Meidän kohta 5v:lla on 7vkoa putkeen ja luultavasti vielä viikko sitä ennen. Koululaisilla normaali loma.
Olen yh, lomia ei siis isänsä kanssa ollenkaan.
Lapsi oli kuitenkin 3 ekaa kesäänsä (0, 1, 2 v) kokonaan kotona ja ekankin hoitovuoden jälkeen sain 3 viikkoa lomaa järkättyä kesäksi ja muutaman talveksi.
Lisäksi mummo on luvannut hoitaa iltapäiviä ja satunnaisia kokonaisia päiviä jäljellejäävillä viikoilla. Yritimme 7 vkoa, mutta miehen ja mun työpaikoilla ei käynyt ehdottamamme ajankohdat.
5 v aloittaa päiväkodin kun isoveljen koulu alkaa eli 15.8.
Ollaan kyllä miehen kanssa kummatkin kesäkuussa töissä, mies päivät ja minä illat. Vaihto tehdään ns lennosta.
Ei ole tarvinnut lasten olla kesällä päiväkodissa tähän mennessä, ensi kesästä en sitten tiedä. Sen jälkeen meillä onkin jo kaksi koululaista.
Meille pk:sta sanottiin, että lapsen pitäisi saada olla lomalla 2 viikkoa minimissään. Ne, jotka ovat vasta aloittaneet työt, niin miksi ette heti kärkeen sopineet edes viikon palkattomasta tai miksi ei onnistu jonkun muun sukulaisen tulla avuksi/lapset mummolaan edes pariksi päiväksi?
minun kanssani. Koko porukalla vietämme lomaa kuutisen viikkoa isän kesäloman ajan.
Jos mummola on kaukana, lapset eivät sinä aikana näe vanhempia ollenkaan. Päiväkotipäivänkin jälkeen voi käydä omien vanhempien kanssa vaikka uimassa tai muuta kesäistä.
(tarkkaa päivää ei ole vielä päätetty). Palailevat hoitoon sitten kun kerkiivät, joskus eskarin alkamisen tienoilla. Tätäkään ei ole vielä tarkkaan päätetty. Väh. 7 viikkoa siis.
Lapset 4 ja 6.
Mutta on hoidossa muutenkin vain 2-3 päivänä viikossa, 4-6 tuntia.