USA on ihmemaa, koska...
Olen asunut täällä 578 päivää. Siitä ajasta olen ollut työttömänä 153 päivää.
Suomessa säästöjä yms omaisuutta minulla kertyi neljän vuoden aikana n. 12 t€. Täällä asuessani omaisuuteni on kasvanut siitä yli 84% vaikka palkka on laskenut Suomen palkasta yli 41%.
Minulla on täällä mm. terveysvakuutus (menee palkasta), henkivakuutus, eläkerahasto sekä työnantajan kautta sekä oma eläkesijoitusrahasto, lisäksi sijoitan osakkeisiin. Suomessa ei ollut mitään näistä edellisistä. Laskut on määrällisesti samat kuin Suomessa, vaikkakin joku asia kallimpi tai toisinpäin.
Te jotka aina valitatte kuinka asit on täällä huonosti, selittäkää miksi ja miten näin on käynyt??? Elintasoni ja kulutus ei ole laskenut, korkeintaan noussut entisestä.
Kommentit (29)
"Mista on luonnonvarat ryostetty viimeaikoina?" Kesäkuussa 2010 Yhdysvaltojen armeijan uutisoitiin löytäneen Afganistanista yli biljoonan dollarin mineraaliesiintymän. Löydetyt mineraalit olivat rautaa, kuparia, kobolttia, kultaa ja litiumia. Yhdysvaltojen puolustusminiteriön raportti nimitti maan "litiumin Saudi-Arabiaksi". Afganistanista löydetyt litium-varannot tekisivät hyötykäytössä maasta maailman suurimman litiumin tuottajan.[15] Litiumia tarvitaan erityisesti hybridi- ja sähköautojen akkuihin, tietokoneisiin ja matkapuhelimiin. Vaikka Yhdysvaltojen hallituksen edustajat ilmoittivat yllättyneensä Afganistanin luonnonvaroista, tosiasiassa mineraalivarannot olivat hallituksen tiedossa jo 1970-luvulla. Neuvostoliiton, Yhdysvaltojen, Maailman pankin ja YK:n edustajat keskustelivat jo tuolloin Afganistanin luonnonvaroja hyödyntämisestä.[16] Afganistan, merkittävimmät luonnovarat: rauta (420,09 Mrd $) kupari (274,0 Mrd $) koboltti (50,8 Mrd $) niobium (81,2 Mrd $) kulta (25,0 Mrd $) molybdeeni (23,9 Mrd $) asbesti (6,3 Mrd $) hopea (5,3 Mrd $) potaska (5,1 Mrd $) alumiini (4,4 Mrd $)[18] Muut luonnonvarat litium kivihiili jalokivet maakaasu rubiinit Iranin energiapolitiikassa keskeistä suuret öljyvarat. Saudi-Arabia, Iran, Irak, Kuwait ja Arabiemiraatit tuottivat neljäsosan maailman öljystä vuonna 2005.
tulee Kanadasta. Seuraavana on Venezuela, Mexico, Saudi Arabia ja Nigeria. Iraqista tulee vaivainen 4.7%.
on pääosin amerikkalaisia ja sotavoimat ajaa yritysten etuja.
Kanada toimittaa noin 16 prosenttia Yhdysvaltain öljyn tuonnista. Irakista tulee n. 10%.
Olen asunut täällä 578 päivää. Siitä ajasta olen ollut työttömänä 153 päivää. Suomessa säästöjä yms omaisuutta minulla kertyi neljän vuoden aikana n. 12 t€. Täällä asuessani omaisuuteni on kasvanut siitä yli 84% vaikka palkka on laskenut Suomen palkasta yli 41%. Minulla on täällä mm. terveysvakuutus (menee palkasta), henkivakuutus, eläkerahasto sekä työnantajan kautta sekä oma eläkesijoitusrahasto, lisäksi sijoitan osakkeisiin. Suomessa ei ollut mitään näistä edellisistä. Laskut on määrällisesti samat kuin Suomessa, vaikkakin joku asia kallimpi tai toisinpäin. Te jotka aina valitatte kuinka asit on täällä huonosti, selittäkää miksi ja miten näin on käynyt??? Elintasoni ja kulutus ei ole laskenut, korkeintaan noussut entisestä.
pysy vaan sielä kehitysmaassa,parempi niin!!
pysy vaan sielä kehitysmaassa,parempi niin!!
taalta. Suomessa eletaan viela 1900-lukua monessa asiassa ja kynsin, hampain vastustetaan kaikkea uutta.
jota on tosiaan tapahtunut huomattavasti nopeammin ja tehokaammin kuin ennen
etta suomalaiset pelkaavat kuivausrumpuja ja vaittavat etta ne kutistavat vaatteita. Tai etta automaattisvaihteinen auto on bensasyoppo ja siksi on parempi vaan sahlata kummallakin jalalla ja vaihteilla vaikka ei paase valoista lahtemaan kun moottori sammuu ja sentakia on parempi vaan etta mies ajaa. Ja jos nainen uskaltautuu ajamaan niin mies huutaa kurkku suorana vieressa.
Unbelievable.
Kertoo paljon sinun yleissivistyksestäsi kun väität tuollaista.