Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensivierailu anoppilassa

Vierailija
29.05.2011 |

Minulla on 2v poika, miehellä ei ole lapsia. Käytiin viikonloppukylässä anoppilassa eikä kovin pian uudestaan mennä.

Miehen lapsuudenkoti on iso, tilaa vaikka miten. Kuitenkin suurin osa uoneista oli lukittu ! ja meille varattu vierashuone, jossa ei ollut lapselle sänkyä. Miehen siskoilla on lapsia, joten luulisi, että olisivat edes jonkun vuoteen hommanneet.

Talossa ei ollut telkkaria tai tietokonetta. Tai siis oli, kun mieheltä jälkikäteen kysyin, mutta ne ovat kuulemma makuuhuoneissa. Anopilla ja apella omat huoneet, mutta ei sen vertaa voitu olla vieraskoreita, että lapsi olisi voinut katsoa piirrettyjä.

Mies oli paljo isänsä kanssa ulkotöissä ja anoppi ihan OK, aika hiljainen. Ei erityisemmin huomioinut lasta vaan teki koko ajan lähtöä johonkin, piti laittaa ruokaa tai pihaa tai pyykkejä. Leluja ei ollut. Kun mies niitä kysyi, sanoi anoppi, että siskoillaan on aina omat lelut mukana. Jotain miehen vanhoja oli, mutta ne ei kauaa kiinnostaneet. Anoppi ei ehdottanut, että menisin vaikka lepäämään, hän hoitaisi poikaa.

Illalla mentiin miehen kaverille saunomaan, poika jäi anopille. Tämä soitti 10 min välein ja kysyi itsestäänselvyyksiä, eli saako tehdä sitä tai tätä. Lopulta laitettiin puhelimet kiinni ja sitten tuli appi autolla hakemaan, kun eivät saaneet poikaa rauhoittumaan. Eli siihen meni se vapaailta.

Miehen mielestä kaikki meni hienosti, minun mielestäni ei. Jotenkin oletti, että miehen äiti olisi kuin edellinen anoppi. Tämä otti vastaan kuin vieraan, ymmärsi väsynyttä äitiä. Uusi anoppi kuvitteli, että minä halusiaisin koko aja tehdä jotain niin kuin hänkin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidatat edellisen liiton lapset anopilla ja valitat kaikesta.

Vierailija
2/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun oma aloituksesi ja mieti, millainen vieras itse olit. Joo, appivanhempasi eivät kuulosta mitenkään äärettömän vieraanvaraisilta, mutta miksi oletat, että lapselle olisi leluja valmiiksi tai että anopin pitäisi tarjoutua hoitamaan sinun lastasi jotta voisit levätä? Mä en huom. edusta sitä mielipidettä, että "kun on tehnyt lapset, turha odottaa apua niiden hoidossa", mutta musta on vähän kohtuutonta, että sä heti ajattelet, että anopin pitäisi jotenkin ensisijaisesti huomioida sun toiveet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole sinun tutustuttaminen miehen vanhempiin? Ja toisinpäin?

Ensivierailun tarkoitus EI ole pojan tyttöystävän lapsen hoitaminen.

Siis ihan pakko olla provo, mä en kestä.

Vierailija
4/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks hitos sen pitäisi olla kiinnotunut sun lapsesta ja hoitaa sitä??

Vierailija
5/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun miniäkokelaalla olikin lapsi valmiina.

Vierailija
6/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää totta? Mä kun luulen, että provoilet.

Vierailija
7/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna asioille aikaa. Lapsesi ei ole samalla tavalla mielenkiintoinen uudelle anopille kuin omalle mummolleen, eikä hän välttämättä ole mummotyyppiä, mutta voi silti olla kiva ihminen. Tiesikö hän varmasti, että lapsikin on tulossa kylään, kun sänkyasiaa ei ollut miettinyt? Tai ehkä vain oletti lapsen nukkuvan vieressäsi.

Vierailija
8/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla ei todellakaan ole velvollisuus vahtia lastasi. Ensi kerralla otatte omat viihdykkeet mukaan, etka edes oleta etta lastasi hoidetaan. Jos miehesi vanhemmat olivat sinulle ystavallisia ja tarjosivat kotinsa & ruokaa, niin hyvinhan tuo vierailu meni.

Vierailija
9/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kohta paljastaa, että 2-vuotiaalle pitäisi piirrettyjä näyttää.

Vierailija
10/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksiä yksityiskohtia, mutta ei mene läpi silti. Yritäs jotain muuta provoa, jos vaikka onnistuisi paremmin.

Vierailija
11/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ensivierailulla uudessa anoppilassa. Ja poikaasi varten olisi pitänyt olla hommattuna sänky ja leluja. Lapsesikin olisit hoidattanut tällä anopilla, yhden vapaa illan teille soi ja kerroit kuinka pilasi sen soittelemalla ja kyselemällä lupia ja kun sammutitte puhelimet tulivat hakemaan teitä apuun. Siis kamoon, jätät 2v lapsesi hänelle vieraiden ihmisten hoiviin ja suutut kun pyytävät apuun rauhoittelemaan lastasi. Ja ne soitot, mistä anoppi voi tuntea teidän tapoja jos ei olisi soitellut olisit vuodattanut täällä että kun uusi anoppi antoi pojan tehdä sitä ja tätä kiellettyä.

Vierailija
12/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta hoitamisesta oli sovittu etukäteen, ei ollut mikään yllätys. Vierailun tarkoitus oli se miehen kavereitten tapaaminen, ei erityisesti miehen vanhempien tapaaminen. Ollaan oltu miehen kanssa jo melkein 5 kk ja miehen sukulaiset käyneet meillä kylässä. Anoppi on sanonut suoraan, että ei ole seuraihmisiä, mutta aika tylsää se on istua keittiössä seurana paikallinen sanomalehti, kun toinen menee perse pystyssä kukkapenkiltä toiselle. Ei osattu ottaa leluja mukaan, koska miehen siskoilla yhteensä 3 lasta, jotka ovat mummolassa aika usein, luulisi että olisi lelujakin.

Kyllä minusta eläkkeellä olevat ihmiset voisivat vähän ajatella nuorempia ja jakaa lapsenhoitoa. Kun olimme valvoneet pitkään, niin olisivat voineet ottaa lapsen aamulla katsomaan vaikka piirrettyjä, niin me olisimme saaneet nukkua. Kuitenkin kolistelivat keittiössä jo melkein kuudelta.

Vierailija
13/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei ehdottanut, että menisin vaikka lepäämään, hän hoitaisi poikaa.

Vierailija
14/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmennyksesi ei yhtään nostanut sun pisteitä.

Vierailija
15/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta eläkkeellä olevat ihmiset voisivat vähän ajatella nuorempia ja jakaa lapsenhoitoa. Kun olimme valvoneet pitkään, niin olisivat voineet ottaa lapsen aamulla katsomaan vaikka piirrettyjä, niin me olisimme saaneet nukkua

Vierailija
16/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olet sen väsännyt...

teevee anoppisi

Vierailija
17/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,jos noin pieni mukelo olisi jo valmiina ja heti uutta ukkoa putkeen..

Vierailija
18/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ole anopillesi mitään sukua. Sinäkin ilmeisen vieras ihminen anopille ja apelle. Mihin kumman täydenpalvelun hotelliin kuvittelit pääseväsi?

Mun anoppilassa on leluja lapsille ja pinnasänky vauvalle. Mutta silti joka kerta otetaan omat lelut mukaan ja jos nyt jostain syystä pinnis olisikin myyty tai laitettu sellaiseen paikkaan mistä sitä ei esille saisi, on meillä aina mukana vaunut, joihin voidaan myös vauva nukuttaa.

Otetaan omat lakanat ja omat pyyhkeet mukaan. Ei oleteta että vierailun aikana päästään näkemään meidän katsomia ohjelmia vaan boxitetaan suosikkiohjelmat ennen kotoalähtöä.

Ei tulisi mieleenkään jättää lasta anopille ja apelle hoitoon jos eivät olisi lapsille vielä tuttuja. Vanhempi lapsi tuntee mummun ja papan tietty niin hyvin että hänet voi jättää joksikin aikaa heidän kanssaan. Vauva ei tunne, joten hänet jätetään vain nukkuvana mummulaan. Pyrimme palaamaan ennen kuin vauva herää.

Jos mä ite olisin ollut sun sijassasi, niin olisin etukäteen vähän udellut mieheltä millaista anoppilassa on. Onko esim lapselle dvd- soitinta mistä voisi katsella lastenohjelmia tms. Jos ei, niin olisin ottanut läppärin mukaan ja laittanut sitä kautta lapselle piirrettyjä.

Minulla on 2v poika, miehellä ei ole lapsia. Käytiin viikonloppukylässä anoppilassa eikä kovin pian uudestaan mennä.

Miehen lapsuudenkoti on iso, tilaa vaikka miten. Kuitenkin suurin osa uoneista oli lukittu ! ja meille varattu vierashuone, jossa ei ollut lapselle sänkyä. Miehen siskoilla on lapsia, joten luulisi, että olisivat edes jonkun vuoteen hommanneet.

Talossa ei ollut telkkaria tai tietokonetta. Tai siis oli, kun mieheltä jälkikäteen kysyin, mutta ne ovat kuulemma makuuhuoneissa. Anopilla ja apella omat huoneet, mutta ei sen vertaa voitu olla vieraskoreita, että lapsi olisi voinut katsoa piirrettyjä.

Mies oli paljo isänsä kanssa ulkotöissä ja anoppi ihan OK, aika hiljainen. Ei erityisemmin huomioinut lasta vaan teki koko ajan lähtöä johonkin, piti laittaa ruokaa tai pihaa tai pyykkejä. Leluja ei ollut. Kun mies niitä kysyi, sanoi anoppi, että siskoillaan on aina omat lelut mukana. Jotain miehen vanhoja oli, mutta ne ei kauaa kiinnostaneet. Anoppi ei ehdottanut, että menisin vaikka lepäämään, hän hoitaisi poikaa.

Illalla mentiin miehen kaverille saunomaan, poika jäi anopille. Tämä soitti 10 min välein ja kysyi itsestäänselvyyksiä, eli saako tehdä sitä tai tätä. Lopulta laitettiin puhelimet kiinni ja sitten tuli appi autolla hakemaan, kun eivät saaneet poikaa rauhoittumaan. Eli siihen meni se vapaailta.

Miehen mielestä kaikki meni hienosti, minun mielestäni ei. Jotenkin oletti, että miehen äiti olisi kuin edellinen anoppi. Tämä otti vastaan kuin vieraan, ymmärsi väsynyttä äitiä. Uusi anoppi kuvitteli, että minä halusiaisin koko aja tehdä jotain niin kuin hänkin.

Vierailija
19/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen anoppisi oli ilmeisesti lapsesi isoäiti? Siinä on aika ratkaiseva ero suhtautumisessa, jos on pienestä pitäen tuntenut lapsen.

Miehesi ei sitten millään tavalla valmistellut käyntiänne kertomalla, millainen hänen kotina on?

Olisi voinut kertoa sinulle, että otetaan mukaan leluja lapselle ja sehkä peräti tv.

Useimmat ihmiset kuvittelevat, että kaikki muut ovat samanlaisia ja toimivat samalla tavalla kuin itse.

Vierailija
20/21 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVOPROVOPROVOPROVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!