Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 30 € viikkorahaa liikaa 16-vuotiaalle?

Vierailija
29.05.2011 |

Ei se nyt oikeestaan kotitöitä tee, pitää huoneensa puhtaana. Ja raha siis omiin menoihin, ostamme vaatteet ja maksamme harrastukset yms.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tuossa iässä 50mk viikossa ja sitäkin kaverit piti paljona.

Vierailija
2/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla yli nelikymppisellä työssäkäyvällä aikuisella ei ole varaa tärvätä itseeni 120 euroa kuukaudessa omiin menoihin. Opettaa lasta siihen, että raha kasvaa puussa. Meillä tuon ikäinen saa kymmenen euroa, ja joutuu sen eteen tekemään kotitöitäkin. Korotettiin viikkorahaa, kun se vielä ennen joulua oli 15e kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt oikeestaan kotitöitä tee, pitää huoneensa puhtaana. Ja raha siis omiin menoihin, ostamme vaatteet ja maksamme harrastukset yms.

Tai sitten osa siitä saisi mennä teinin vaatehankintoihin.

Vierailija
4/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen kyllä yhden perheen, jossa tuon ikäiset saavat satasen kuukaudessa. Mutta siitä rahasta pitää maksaa kokonaan oma kännykkälasku, ostaa meikit, shampoot sun muut ja vielä osa vaatteistakin.

Vierailija
5/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kasvatetaan taas uutta kermaprsettä, joka oppii että kaiken saa valmiina eikä minkään eteen tarvitse nähdä vaivaa..huhhuh. Tuo olisi liikaa VAIKKA hän maksaisi vaattensa ym. itse! Pientä realismia kehiin nyt, niin lapsenne ei ehkä ole seuraava pikavippikierteessä ulosoton kautta varariikkoon päätyvä 20-v nuori..

Vierailija
6/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 17 v saa 5 - 10 €/vko.

Vierailija
7/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan kun mietin itseäni tuon ikäisenä. Kävin töissä lukion ohessa ja ansaitsin normaalia palkkaa.

Vierailija
8/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä se ymmärtää rahan arvon päälle, jos saa 120 e/kk käteen tekemättä mitään. Sitäpaitsi tuon ikäisellä noin iso määrä rahaa hulahtaa helposti kaikkeen täysin turhaan ja jopa huolestuttavaan (kuten alkoholi), tai sitten rahoitetaan kavereiden huonoja tapoja, kun itsellä pyörii liikaa rahaa taskussa.

Vierailija
9/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähtee opiskelemaan ja asuu itse esim. opiskelija-asunnossa. Miettikää sitten sen pohjalta, että mikä nyt olisi hyvä summa käyttörahaa

Vierailija
10/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain tuossa iässä 50mk viikossa ja sitäkin kaverit piti paljona.

markka-aika oli n. 10 vuotta sitten, ota inflaatio huomioon

Vierailija
11/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee jo kahvilassa käymiseen

Vierailija
12/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahallahan saa viinat ja tupakat kavereillekin :( Tai vastaavasti leffat ja safkat tms. 5 e korkeintaan.

Vierailija
13/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä piti maksaa meikit, leffaliput jne. Opetti ainakin säästämään.

Vierailija
14/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilee vapaa-ajat ja suhtautuu itsekkin negatiivisesti päihteisiin ylipäätään.

Vierailija
15/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediän saman ikäinen jakaa lehtiä, että saa omaa rahaa. Maksaan hänen vaatteet, ruuat ja harrastukset (= mopon vakuutukset ja lätkä), mutta omat menonsa mm bensat, mopon osat, leffat yms saa maksaa itse. Kotitöitä joutuu lisäksi tekemään ja vahtimaan pikkusisarusta. Silloin tällöin annan hieman extraa, max 20€/kk.

Vierailija
16/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkaan kun mietin itseäni tuon ikäisenä. Kävin töissä lukion ohessa ja ansaitsin normaalia palkkaa.

itse tienatuissa ja vanhemmilta kupatuissa rahoissa????

Vierailija
17/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on!

meillä ei ole viikko tai kuukausirahoja,vaan raha pitää ansaita tekemällä kotihommia.

Vierailija
18/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 e on just sopiva summa.

Ohis, mutta miksi se ei niitä kotitöitä tee?

Terve ja urheileva neiti.

Vierailija
19/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 17v saa n 20-40 e/vko.

Osan tuhlaa ja osan säästää. Saa tehdä rahoillaan muuten mitä haluaa, mutta skootterinsa täytyy pitää öljyssä ja pensoissa.

On hyvin alko kielteinen, ei polta eikä käytä huumeita. Rahat kuluvat pääasiassa bensaan ja juna ja bussilippuihi poikaystävän luo

Vierailija
20/30 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ihan sopiva summa. Ei ainakaan tartte olla aamuisin äitiltä pummaamassa femmaa :)

meillä saa rahaa töistä, vessanpesu, tiskit jne saa siitä euron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi