Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisen kymppiä rahaa, perjantaihin pärjättävä ruokien puolesta.

Vierailija
29.05.2011 |

Kerran päivässä kotona lämmin ruoka, minulle eväät töihin. Kertokaas köyhäilyvinkkejä? Mitä ostaisin kaupasta? Lidliä tms. ei ole lähellä, ei mahdollisuutta mennä kyläilemään, ei Visaa, ei haluta lainata, pakastimessa ei ihmeitä. Näin ei usein onneksi tapahdu, mutta nyt tarvittaisiin ruokaehdotuksia näille päiville. Teen itse sämpylät, juuri nyt kohoamassa.

Kiitos vinkeistä!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on 3 ja rahaa on 35e, seuraavaksi tulee 10.6.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita, kananmunakastiketta, jauhelihaa kerran, sipulia, jne. Kananmunat on halpoja ja tosi ravitsevia.

Vierailija
4/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teet kanamunakastikkeen?

Meillä myös rahar vähissä, palkkapäivään aikaa ja kananmunia kenno kaapissa...

Vierailija
5/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis syntyy kananmunakastike.

Vierailija
6/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tomaattikeitto esim. paseeratusta tomaatista. Käytä paljon sipulia. Lisää sinne leipomaasi leipää, niin tulee ruokaisaa. Ei välttämättä tarvitse mitään tuorejuustoja tai kermoja.

Käsittämättömän maukasta!

Vierailija
7/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaapista löytyy kuiva-aineita ja mausteita, ne pelastavat paljon.

Tähän aikaan saa jo halvalla kaalta, perunoista ja pastasta saa myös hyvää. Jos löydät päiväystuotteita, saat lihaa samalla rahalla enemmän eikä se haittaa, kun valmistat ostoksesi ruuaksi samana päivänä.

Tekisin ruuaksi jotain keittoa, kaalilaatikkoa, makkararuokaa, vaikkapa perinteistä makkarakastiketta+perunamuusia. Herkut täytyy sitten tulevalla viikolla unohtaa ja jos makeannälkä iskee, niin valmista vaikka suklaakiisseliä.

Vierailija
8/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa ja hyvää.

Vierailija
9/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nakkikeitto, nakit maksaa reilun euron, siihen keittojuurespussi, niin oko ruoka maksaa alle 2 euroa.

-makaroonivelli, ei vois ruoka paljoa halvempaa olla.

-munakkaat. voi laittaa mitä vaan kaapista löytyy.

-makaroori-jauhelihamössö. siihen lisäks herne-maissi-paprika, niin johan riittää toisellekki päivälle kun laittaa koko pussin makaroonia.

ja nyt alkaa kasvikset olla halpoja..! varsinkin kesäkurpitsa. ja siitähän saa tehtyä vaikka ja mitä. :)

Vierailija
10/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihamureke, johon sotkin sekaan

-kuivunut vaalea leipäpala (liotin ruokakermaan)

-vähän aamulta jäänyttä kaurapuuroa

-pari eilistä keitettyä perunaa muussattuna

-runsaasti sipulia (leikkurilla pieniksi ajettuna)

Jos olisi ollut, niin olisin lisännyt vielä soijarouhetta.

Näin saa yhdestä jauhelihapaketista jatkettua kahden päivän aterian nelihenkiselle perheelle. Eikä kukaan valittanut mausta!

Vierailija
11/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ihmiset päästävät itsensä tuohon tilanteeseen?

Ja kyllä, olen itse saanut joskus sossusta puolenvuoden ajan rahaa enkä ikinä joutunut tilaanteeseen, että rahat olisi loppuneet tai tyylin apua 10 euroa lompakossa ja viikko pitää pärjätä.. Minä sain rahaa jopa säästöön!

en vain tajua!!

Onko se talouden suunnittelu niin vaikeaa? Ensin lasketaan tulot sitten vähennetään menot eli pakolliset laskut ja loppu summa budjetoidaan paljonko tarvitsee ruokaan ( suunnittelu etukäteen) xx summa vaatteisiin esim. per viikko xx euroa kirpputorille jne. ei tule yllätyksenä sitten kun rahat on loppu.. voi jestas

Vierailija
12/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä pussista tekee jo lähes viikon pöperöt.

Vierailija
13/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä lapset ei ainakaan vielä ole niin tottuneet sen makuun (eli mauttomuuteen), että söisivät ruokaa jossa on käytetty pelkkää soijarouhetta.

Jauhelihan jatkeena uppoaa hyvin.

Vierailija
14/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halpis:

tavallista perunaa, porkkanaa, sipulia kiehumaan. sekaan pari pussia pakastejuuresta. ruokakermaa tai ranskankermaa tai smetanaa sekaan.

kalliimpaan: sekaan koskenlaskijaa.

yrtit suolat ja mausteen maun mukaan

kallis:

kilo pari bataattia kiehumaan ja jokunen porkkana. curry persilja liemikuutio ja maun mukaan mausteita. sekaan pari punaisen lapun smetanaa. taivaasta!

ja aina voit tehdä sen mukaan mitä on kaapissa!

Vierailija
15/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos itse joudun samanlaiseen tilanteeseen, meille tulisi ongelmaksi se, että nirsot lapset eivät syö mitään kasvissosekeittoja sun muuta. Ja kun sanon, etteivät syö, niin eivät todellakaan syö! Pakkoruokkia ei voi, joten mitä sitten tehdään? Tekisin varmaan lapsille makaronilaatikkoa ja me vanhemmat eläisimme sitten vähemmällä.

Vierailija
16/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ihmiset päästävät itsensä tuohon tilanteeseen? Ja kyllä, olen itse saanut joskus sossusta puolenvuoden ajan rahaa enkä ikinä joutunut tilaanteeseen, että rahat olisi loppuneet tai tyylin apua 10 euroa lompakossa ja viikko pitää pärjätä.. Minä sain rahaa jopa säästöön! en vain tajua!! Onko se talouden suunnittelu niin vaikeaa? Ensin lasketaan tulot sitten vähennetään menot eli pakolliset laskut ja loppu summa budjetoidaan paljonko tarvitsee ruokaan ( suunnittelu etukäteen) xx summa vaatteisiin esim. per viikko xx euroa kirpputorille jne. ei tule yllätyksenä sitten kun rahat on loppu.. voi jestas

Ei tässä sun säästöistä ole kukaan mitään kysynyt eikä ketään kiinnostakaa.

Vierailija
17/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten ihmiset päästävät itsensä tuohon tilanteeseen?

Ja kyllä, olen itse saanut joskus sossusta puolenvuoden ajan rahaa enkä ikinä joutunut tilaanteeseen, että rahat olisi loppuneet tai tyylin apua 10 euroa lompakossa ja viikko pitää pärjätä.. Minä sain rahaa jopa säästöön!

en vain tajua!!

Onko se talouden suunnittelu niin vaikeaa? Ensin lasketaan tulot sitten vähennetään menot eli pakolliset laskut ja loppu summa budjetoidaan paljonko tarvitsee ruokaan ( suunnittelu etukäteen) xx summa vaatteisiin esim. per viikko xx euroa kirpputorille jne. ei tule yllätyksenä sitten kun rahat on loppu.. voi jestas

On monta tapaa päätyä tuohon tilanteeseen, vaikka olisi säännölliset tulotkin.

Esimerkiksi: tulee joku yllättävä meno, joka on jokseenkin pakollinen. Minulla sairaalalasku n. 300 euroa, ja vaikka siihen saa maksuaikaa, niin ylimääräinen meno se silti on. Kotona olisi ruokaan mennyt siinä ajassa noin kymmenesosa tuosta. Tai kutsu työhaastatteluun toiselle paikkakunnalle. Jälkikäteen siitä voi saada matkakorvauksen, mutta se tulee vasta sitten joskus.

Toinen mahdollisuus on se, että odotettu raha ei jostain syystä tule. Ei ole mitenkään ennennäkemätön ihme, että palkka tai joku muu raha ei olekaan tilillä juuri sinä päivänä kun sen piti olla.

Vierailija
18/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perustetaan omat ketjut ihmetyksille ja jeesusteluille:)

Vierailija
19/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI KYYNEL nyyh

Vierailija
20/24 |
29.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI KYYNEL nyyh

tiedäthän;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän