Ylemmän sosiaaliluokan VILLITYS!! (Positiivista palautetta " duunareille" )
On tämä " lapsia kaikille" -ajatus.
Ns. alemman sosiaaliluokan ihmiset ainakin ovat yhä (ainakin useimmat) kosketuksissa elämän realiteettien kanssa; he ymmärtävät paremmin sen, mitä äidin rakkaus tarkoittaa - ja kuinka tarpeellista se on.
Tuntuu siltä, että mitä ylemmälle koulutustasossa kivutaan - sen enemmän ihmisillä on ongelmia käytännön elämän ja luonnollisuuden kanssa. Luotetaan tutkimustuloksiin, ja kaikki on muutettavissa kaavioiksi - eihän lapsi äidittömyydestä kärsi, koska " tämä kaavio otannalla 2000 lapsesta vastaavassa tilanteessa todistaa sen" . Uskomatonta yksisilmäisyyttä - ja typeryyttä.
Kuinka ihmisen sielun elämää ja tunnemaailmaa voi kattavasti alistaa tutkimuksille? Niin, eihän sitä voikaan - mutta onhan teillä titteli jonka takaa on niin pirun helppo huudella moisia päättömyyksiä - ja kansa on polvillaan. " Eihän nyt " sivistymättömämmät" ihmiset voi yksinkertaisesti tietää yhtään mistään yhtään mitään" ... niin - katsotaan sitten jokusen vuosikymmenen päästä. Maailma menee rakkaudettomampaan suuntaan, enemmän avioeroja, inhimillistä hätää, lisää mielenterveyden ongelmia (vakavia sellaisia), riittämättömyyden tunteita ja kahtia jakoa kansan keskuudessa.
Kun tekerran olette niin oppineita ja niin viisaita - miksi te ette huomaa tätä kehitystä?
Kommentit (42)
Nyt menen nukkumaan, koska alan jo ikävästi toistaa itseäni (viimeisen viestini loppuosa) ; ).
Se vielä pitää lopuksi sanoa, että suuresti ihmettelen miten se on niin (ihmiset kokevat sen siten), että omatessaan mielipiteitä ja tuodessaan niitä julki / perustellessaan niitä - on olevinaan niin erinomainen. Onko se jotakin kummallista suomalaista perua, jonka mukaan kaikkien täytyy istua hiljaa rivissä - ja hyväksyä aivan kaikki mitä eteen tulee.
Missä kohden olen sanonut olevani erinomainen?!
Päinvastoin olen mielestäni kertoillut omaa (raadollista) taustaani ja painottanut näiden olevan omia mielipiteitäni sekä havaintojani. Te saatte olla eri mieltä, olkaa hyvä - teillä on toki siihen oikeus. Mutta se ei poista sitä mahdollisuutta, että tässä olisi löydettävissä jonkinlaista todellisuuspohjaakin. Jokainen muodostakoot mielipiteensä itse.
Hyvää yötä.
Ap
olet jo selvästi oppinut jotain itsestäsi. Mutta älä yleistä sitä muihin. Tsemppiä!