Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi niskoista johtuviin migreeneihin?

Vierailija
27.05.2011 |

Päätä särkee viikoittain, jatkuvasti. Buranaa kuluu. Niskat jumissa. Lasta pitää kantaa. Ei auta jumppa, ei hieronta, ei venyttely, ei kylmägeelit, kipuvoiteet, särkylääkkeet.. Ei tempur-tyynykään.

Kaikesta vain pieni/väliaikainen apu. Kokonaan ei vaiva katoa. Lapsi puolivuotias. Koska helpottaa vai mitä ihmeessä teen? alkaa elämänlaatu kärsimään aika pahasti kun aina saa pillereitä syödä.

Eikä ole särylääkepäänsärkykään, sillä ensin kipeytyy selkeästi niska/hartiaseutu ja kipu kipeeä siitä sitten parn päivän sisään pitkin niskaa ja kallonpohjaa silmien yläpuolelle migreeniksi asti.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin jumittaa niskahartiat, ja tämän jälkeen alkaa migreeni.

Vuosia kärsin vaivasta, eikä mikään auttanut. Nyt olen kokeillut kuntosalia. Ohjaaja teki minulle ohjelman, jota olen noudattanut. Ja vau! Päänsärky on lähtenyt!

En voi uskoa tätä todeksi, eli kuukauden päivät olen käynyt salilla eikä ole ollut päänsärkyä. Olen aivan mykistynyt tästä vaikutuksesta. Ja niin kuin minäkin olen vannonut, etten mene salille....

Vierailija
2/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matto vaan reilusti myös takaraivon alle sekä niska-hartialinjalle (kannattaa laittaa niskan alle jokin pyyhe tms. rullana).

Tällä minä saan kaikki niskoista johtuvat päänsäryt pois muutamassa minuutissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoutus, jumppa. Stressitekijöitten minimointi, oikeat työasennot.

Vierailija
4/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rentoutua, olla stressaamatta. Olen huomannut, että auttaa.

Vierailija
5/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

akupunktio! Sain sitä jo vuonna 1993 tai 1994. Suosittelen kyllä kokeilemaan, jos olet testannut kaiken muun.

Vierailija
6/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei auttanut relaksantiti, akupunktiot ym kuin hetkellisesti, kunnes lähdin salille treenaamaan ja 10v aikana ei ole hartiat olleet kipeät. Mulla lisäksi lievä skolioosi ja selkä oli aina aivan pas*** kunnes salilla rupesin tekemään selkätreenin omana treeninään ja ihan kunnolla maastavetoa ym. Eipä särje päätä eikä lähde jalat enää alta. Vaan heti kun tulee viikko taukoa, niin jopa alkaa selässä tuntumaan...

Vierailija
7/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopatia auttaa moniin tällaisiin särkyihin, joihin ei itse pysty keksimään keinoa.

Suosittelen lämpimästi.

8/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä KirkkoSiskokin kärsii samasta vaivasta.

Juttele lääkärisi kanssa perusteellisesti. Varaa aika siis ihan vain migreenin hoitoa varten. Tee lääkärinaikaa odotellessasi jonkinlainen oirepäiväkirja: mitkä asiat pahentavat, mitkä helpottavat, minä päivänä migreeniä ei tullut jne.

On erilaisia migreenin tyyppejä ja niihin erilaisia lääkkeitä: myös estolääkkeitä! Buranan jatkuva syönti ei ole käypähoidon suosituksena migreenipotilailla.

Jo suositeltu piikkimatto on minustakin ihana, vaikkei se poista pahaksi mennyttä kohtausta, toimii ennaltaehkäisynä.

Toivottavasti saat avun. Jatkuva kipu syö elämänlaatua. Tilaa aika lääkärille jo tänään!

Vierailija
9/9 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisesti tehty jooga voisi olla testaamisen arvoista. Vaikka hathaa, siinä tulee venytykset ja rentoutukset samassa paketissa, ja voit tehdö sitä kotonakin, kun ensin käyt jonkun peruskurssin.

http://bit.ly/Kotikaupungin-tarjoukset Tuolla mainittavan systeemin kautta saa helposti tietoja oman kaupnkinsa joogakoulujen ajankohtaisista tarjouksista.