Onko voikukka mielestäsi rikkaruoho vai kaunis kukka?
Kommentit (31)
Naapuria tuntuu enemmän rassaavan :)
Mutta ei haittaa minua. Piha on alkukesästä tavallaan aika kaunis, kun koko nurmikon peittää tasainen keltainen matto. Enemmän haittaisi yksittäiset kukinnot siellä täällä.
Kukka kuten monet muutkin rikkaruohot, mutta en tykkää omalla nurmikolla niitä katsella, kun ne leviävät niin nopeasti. mikähän leinikki tms on toinen joka suikertaa joka paikkaan kun vähänkin saa juurtua nurmikon sekaan....!
ne helvetin lehdet sen jälkeen kun kukka on kadonnut vituttaa
Mä olen suunnitellut ottavani hääkimpuksi voikukkia. :)
Voikukka on rikkaruoho ja hyvän puutarhurin piha ei ole täynnä niitä. Värikin on levoton keltainen.
Voikukka on mainio kasvi ,ihanan kevään merkki,Olen käyttänyt kukkaa viinintekoon,simaan,nuoret lehdet salaattiin,nokkosten kanssa tulee hyvää( pinattikeittoa) Kannataa kokeila kaikkee voikukka ei ole myrkyllinen ehkä vähä kitkerän makuinen
Rikkaruoho se on, tosin siitä on myynnissä vaaleanpunainen lajike oikein hulluille puutarhureille.
Ruokaa se on, lehdistä tulee erinomaista salaattia (isoista ehjäreunaisista), myös nuppuja ja juuria voi syödä ja kukkia voi käyttää koristeena. Kaunis se on kukkiessaan,mutta rikkaruohona vie tilaa muilta kasveilta.
13: voikukkaseppele kruunaisi sinut hääpäivänäsi!
[quote author="Vierailija" time="26.05.2011 klo 22:07"]
ja hyötykasvi (lehdet).
[/quote]
Juuri niin koska voikukan lehtiä voi syödä kuten rucolan lehtiä. Tyhmää tuhlata rahojaan kaukaa rahdattuihin rehuihin kun nyt voi kerätä ruokansa itse ja siinä saa liikuntaakin. En usko rucolan olevan 100% saasteetonta ja pesen voikukanlehdet huolella ennen syömistä.
Hyödyllinen lääkekasvi moneen vaihoihiin ja kaunis kukka tietenkiin,ne on kevällä silmän ilo :).
Olin tänään ulkona 10kk vauvan kanssa ja oli haltioissaan kun sai pitää voikukkaa kädessä! Piti sitä kauniisti niin kauan että nuupahti <3<3
Onhan se omalla tavallaan kaunis, mutta se on niin vitaalinen että se vie elintilaa monilta muilta kesveilta. Ilmeisesti voikukka on lisääntynyt ihmisen toimesta, villissä luonnossa sitä on vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2011 klo 22:07"]
ja hyötykasvi (lehdet).
[/quote]
Myös juuret voi (keitettynä) syödä.
Rikkaruoho, mutta kaunis sellainen.
Voikukka on kaunein luonnonkukka. Juuri eilen mietiskelin, että miksei siitä ole jalostettua muotoa myyntiin.
muualla ok.