Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onjo kellään muulla näin pienikokoista lasta?

Vierailija
26.05.2011 |

Meillä 1,5-vuotias painaa n. 8 kiloa ja pituutta 77 cm. Tutkittu on, mitään syytä ei löydy. Kehittyy ja kasvaa normaalisti, motorisesti ollut edellä koko ajan, lähti kävelemään 10kk vanhana.

Näyttää vaan ihan mini-ihmiseltä ikäistensä vierellä. Onkohan mahdollista että ottaa jossain vaiheessa spurtin ja saavuttaa ikäisiään vai onko tuomittu pieneksi koko iäkseen? Me vanhemmat ollaan normikokoisia ja lapsikin oli syntyessään täysiaikainen ja n. 3 kg.

Allergiat yms. keliakiat testattu, mitään ei löydy.

Muilla pienikokoista lasta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 1,5 v ja painaa noin 9 kg, pituus varmaan suunnilleen samaa luokkaa kuin teillä. Syntyessään vähän yli 3 kg, 50 cm pitkä. Poika oli vain 46 cm, 2630 kg syntyessään ja on nyt (kohta 5) ottanut ikätovereitaan kiinni. Joten älä huoli.

Vierailija
2/5 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kk ja 77 cm pitkä ja 10,5 kg. Lapsen isä on lyhyt, minä keskiarvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kummityttöni on samanikäinen ja samankokoinen. :) Ihan terve ja kaikinpuolin kunnossa, kasvaa vaan omaa tahtiaan. Hän lähti myös kävelemään 10kk iässä. Jos on todettu kaiken olevan kunnossa, niin älä liikaa murehdi. Kyllä hän siitä kasvaa! :)

Vierailija
4/5 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kirppuun verrattuna. Painoa 2,5 kg enemmän. Siksi tuntuu niin epätoivoiselta välillä, kun joku 10 kiloa tuntuu ihan uskomattoman suurelta ja tavoittamattomalta painolta, johon emme pääse tätä menoa kuin 3-vuotiaana :( ap

16 kk ja 77 cm pitkä ja 10,5 kg. Lapsen isä on lyhyt, minä keskiarvoa.

Vierailija
5/5 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta tämä nuorin on kaikista pienin kirppu. Oli pari viikkoa sitten 3-vuotis neuvolassa 88 cm pitkä ja painaa 11,4kg. 2 vuotiaana kävimme neuvolalääkärin lähetteellä verikokeissa, eikä niistä mitään omituista löytynyt. Täysiaikasena mutta pienenä on syntynytkin, kehittyy ihan normaalisti ja kasvaa omalla käyrällään.