Minkäikäinen jaksaa katsoa dokumentteja?
Siis minkäikäinen malttaa keskittyä yleensä KUUNTELEMAAN niitä (itseään kiinnostavia) dokumentteja. Meillä 5v tykkää kovasti katsoa dinosaurusdokumentteja, jotka on selostettu suomeksi (kuten nyt kattoo ylen areenasta sitä dinodokkaria, joka tuli pari päivää sitten), mutta onneksi olen itse sen kattonut aikaisemmin. Jätkä kuuntelee ihan intopiukkana ehkä kaksi lausetta ja sit alkaa hirveä selvitys selostuksen päälle ja sata kysymystä, joihin olis tullut vastaus, kun olis malttanut kuunnella sen seuraavat kaksi lausetta... ;P Sit taas jaksaa kuunnella sen verran, että selostaja päästää suustaan jotain huisin jännää ja hienoa ja seuraa seuraavat 2 minuuttia pojan selostusta aiheesta.
Pääasiassa siis selostan itse, mitä siinä tapahtuu ja mitä se setä sanoo. (+ luen englanninkielisistä osioista tekstit)
meilläkin dokumenttien suhteen mennään aika lailla samaa rataa, tosin välillä tulee pitempiä pätkiä kun oikein uppoutuu keskittymään.
Saa nähdä, että mitä sitten kun oppii lukemaan, kehittyykö keskittymiskykykin siinä sivussa tai jaksaako keskittyä esim. tekstien lukemiseen pitempään kuin kuuntelemiseen.