Haalistamaton tahranpoistoaine värillisille vaatteille
Vanhemmat lapset ovat olleet niin rauhallisia etteivät ole edes sotkeneet vaatteitaan mutta kuopus on toista maata. Nyt yhdessä kalliissa bodyssa on ruokatahroja. Kuinka saan ne pois haalistamatta vaatteen väriä?
Ja kyllä, jatkossa ostan kuopuksen vaatteet mahdollisimaan halvalla niin ei tartte stressata jälleenmyyntiarvosta.
Kommentit (10)
En tajua tuota hypetystä sappisaippuasta, itse en ole saanut sillä irti yhtään mitään tahroja. Vanish ei myöskään mulla toimi, en tiedä missä vika, ehkä pesukoneessani. Pesupähkinätkään ei pese vaatteita puhtaaksi, vaikka kaikki ylistää niitä...
Mä olen käyttänyt Prismasta saatavaa BIO shout -tahranpoistoainetta ja on toiminut melko ok. Kaikkia tahroja sekään ei kyllä poista, mutta ei ole haalistanut värejä ainakaan niissä vaatteissa mihin olen sitä käyttänyt. Tabort on myös toiminut, jos vaan muistaa hangata sitä tahraa. Nyt ostin K2r-esikäsittelyvaahtoa ja just on koneellinen pyörimässä.
mulla taas ei noi bio shoutit ja tabortit anna toivottua tulosta, mutta bioluvil professional ja vanish toimii.
käytän nestemäistä sappisaippuaa. Ja vaatteet heti likoamaan, niin tahrat ei ennätä tarttua kovin pahasti kiinni. Oletko kokeillut poistaa tahroja ulkona kuivattamalla vaatteita? Auringonvalo poistaa ainakin porkkana ja tomaattitahrat pois.
Bodyssa on ainakin kuningatarhilloa, ketsuppia ja jostain mehusta keltainen tahra. On siis pesty jo sen sappisaippuan kanssa kerran.
on vanha, pinttynyt tahra, niin ei siihen oikeen mikään enää auta.
Mutta sen olen äitiysurani (9 v.) aikana oppinut, että jos tahra ei lähde pois enen konepesua tehtävällä tahranpoistolla tai ekassa konepesussa, se ei lähde enää millään. Pieniin tahroihin olen joskus ommellut sopivan paikkakuvan päälle. Vai miksi niitä sanotaan, en osaa kuvailla?
on kaataa kiehuvaa vettä suoraan tahraan (tuoreeltaan kyllä). Tällätavoin sain ainakin mustaherukkamehun irti valkoiselta paidalta. Tiedä sitten, jos teidän vaatteen materiaali kestää tätä käsittelyä...
sitten on aina pinkki Vanish...
ja hyvin vaatteet tuntuu sitä kestävän. Mustikkakin katoaa kuin taikaiskusta.
tuota hypetystä sappisaippuasta, itse en ole saanut sillä irti yhtään mitään tahroja. Vanish ei myöskään mulla toimi, en tiedä missä vika, ehkä pesukoneessani. Pesupähkinätkään ei pese vaatteita puhtaaksi, vaikka kaikki ylistää niitä...
Mä olen käyttänyt Prismasta saatavaa BIO shout -tahranpoistoainetta ja on toiminut melko ok. Kaikkia tahroja sekään ei kyllä poista, mutta ei ole haalistanut värejä ainakaan niissä vaatteissa mihin olen sitä käyttänyt. Tabort on myös toiminut, jos vaan muistaa hangata sitä tahraa. Nyt ostin K2r-esikäsittelyvaahtoa ja just on koneellinen pyörimässä.
sappisaippuaa pitää laittaa tahraan heti, kun se tulee, eikä anneta tahran kuivua. Ja se on luonnonmukainen tahranpoistoaine, siksi monet käyttää sitä varsinkin vauvanvaatteissa.
neuvoa käsittelemään tahra heti kun niin aina teenkin enkä ole tarvinnut tahranpoistoaineita. Nyt kuitenkin lapset olivat äidilläni ja hän syötti herkkuja ja riisui vain suttaantuneen bodyn ja löysi sen parin päivän päästä. Tällöin ei sappisaippua enää auttanut.
AP