Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kiljukaula vaiennetaan (nukkumaanmeno)

Vierailija
25.05.2011 |

Just 2v täyttänyt tyttö kyseessä. Ei yritä karata sängystä tms. mutta on ottanut oikein tavakseen kiljua jatkuvalla syötöllä, korkeelta ja kovaa "äitii, äitii, äitiii!" Ja asiaahan oli sit, että haluaa toi, haluaa kirjan, haluaa vettä, haluaa pois... Hyörii, pyörii, kiljuu.

Joo, tähän mennessä olen ajatellut, että pitää tuntea olonsa turvalliseksi ja jaadi jaadi jaadi, eli huudellut takaisin, että olen paikalla, olen olemassa, käy nukkumaan, hyvää yötä... ja välillä käynyt peittelemässä takaisin sänkyynsä...

Tänään päätin, että en perhana reagoi tuohon huuteluun paria kertaa enempää. Napero kiljui 1,5 tuntia yhtä soittoa äitiä! Pakko sitä oli sit välillä käydä vaientelemassa, kun veli vieressä ei todellakaan saanut unta siinä metakassa. Tosin eipä se olis saanut varmaan silloinkaan, jos oisin hypännyt jatkuvasti hyssyttelemässä ja silittelemässä. Nukuttamisesta ei tuu mitään, tyttö alkaa vaan seurustelemaan mun kanssani. Eikä poika saa nukuttua, jos olen samassa tilassa, koska alkaa höpöttää ja pölöttämään ja asiaa on aina iltaisin muutenkin ihan mahdottomasti. Tällä hetkellä ei ole mahdollista noita kahta laittaa eri huoneisiinkaan nukkumaan. Meidän makkariin ei lastensänky mahdu ja isomman siskon makkariin vielä vähemmän (eikä koululainen varmaan muutenkaan arvostaisi kauheasti, jos joutuisi huoneensa jakamaan)

Siis MITEN toi kiljukaula saadaan oikein vaiennettua. Kun sen saa hiljaiseksi, nukahtaa kyllä suht nopeasti. Onko tää nyt ihan silkkaa temppuilua? Mä helposti itse pidän tyttöä kauheen pienenä, kun on kooltaan tosi pieni, eikä puhu vielä kovinkaan paljon ;D Jotenkin onnistun aina ajattelemaan, ettei NOIN pieni vielä osaa venkoilla silleen oikeasti...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nukahtanut jo pitkään seuraavan kaavan mukaan:

viedään tuutulaululevyn soidessa nukkumaan maito- tai nykyään vellipullon kanssa. Juotan hetken velliä, ja jätän yksin juomaan yövalon kanssa loppupuolen.

Saattaa unilaulella huoneessa hetken mutten mene katsomaan ellei "kutsu" eli huutele selkeästi minulle kovempaa. Annan kaiken ilottelun olla eli en mene muuta kuin kovaa huutoa katsomaan. Toimii mielettömän hyvin.

Tähän tulee tietenkin poikkeus aina kun lapsi sairastaa ja silloin onkin eritavalla vaikeaa tuo nukutus. Mutta meillä siis lapsi ei halua terveenä meidän nukutusta vaan haluaa itse hakea unen.

mutta eipä enää...

Vierailija
22/22 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha perinteinen keino lapsien väsyttämiseksi.

Meillä teinienkin yökukkumishalut vähenee kummasti jos iltaruokailu on sekä hyvää, että tukvaa. Nukkuvat hyvin ja kiltisti. Mutta varo liian raskasta ruokaa kuitenkin. Makeakin kuulemma unettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla