Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin hääkokemus!

Vierailija
25.05.2011 |

Näin kesän ja kesähäiden kynnyksellä tuli mieleen kamalin hääkokemukseni. Tästä on jo vuosia.

Mieheni oli pyydetty tuttavaperheen lapsen häihin soittamaan. Tunsin itsekin hyvin koko perheen ja kun morsiamen vanhemmat kutsuivat minutkin samalla häihin, niin ajattelin sen olevan ok.

Okei menin sit häihin, ja siinä vaiheessa kun morsiusparia onnitellaan niin morsian huudahtaa hämmästyneenä: "Ai, sinäKIN tulit!" ja vaivoin sai väännettyä jotain tekohymyy naamalle.

Olipa nolo hetki, kyllä tuli selväksi etten sit ollutkaan ihan odotettu vieras.

Mut en tainu olla sit ainoa ylibookkaus, koska niissä häissä kaikille ei riittänyt istumapaikkoja ja osa ruuista oli jo loppunut siinä vaiheessa kun jotkut pääsivät vasta ensi kertaa hakemaan.

Surkeimmat häät ikinä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauloi epävireisesti yli puoli tuntia juhlaväelle ja vierailla ei ollut muuta tekemistä kuin kuunnella tätä esitystä ja odotella ruokaa.

Tuntui ettei siitä tule loppua ikinä.

Vierailija
2/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän aikoo järjestää perinteiset prinsessahäät yli pienellä budjetilla. Kaikessa pitää säästää, mikään ei saa maksaa ja silti pitäisi olla täydellistä. Todellisuudessa niistä tulee rumat häät haisevassa paikassa, joissa kenelläkään ei ole hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saannut kutsua polttareihin, joten en ollut tavannutkaan ketään ennen. Häissä ei ollut istumajärjestystä, joten tuppaiduin johonkin pöytään. Ja ne muut vaivaantuivat selkeesti läsnäolostani. En tajua miksi olin edes kutsuttu, saati sitten että miksi edes menin.

Vierailija
4/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viimeisimmistä muistuu mieleen todella huonosti suunniteltu istumajärjestys. Pöydissä oli siis valmiit paikkakortit ja niiden mukaan mentiin. Mun ja perheeni kanssa samassa pöydässä istui kaikki sulhasen kaverit, joille alkoholi oli jutuista päätellen maistunut jo aamusta. Kaikki muut sukulaiset olivat omissa pöydissään, paitsi jotkin sukulaisperheet oli erotettu eri pöytiin?

Vierailija
5/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ja mieheni oli istutettu pöytään, jossa oli kylläkin yksi läheinen tuttavapariskuntamme, mutta muuten täysin tuntemattomia ihmisiä. Muut häissä olleet harvemmin tavattavat tutut oli plaseerattu kauas. Ihan kiva, mutta itse olisin mieluun istunut lähellä noita harvoin tavattavia kuin sitä pariskuntaa, jota tapaamme muutenkin jatkuvasti ja joiden kuulumiset tiedämme etu- ja takaperin.

Luulen, että morsian joka on itse hiljainen ja sulkeutunut tyyppi oli tehnyt istumajärjestyksen. Hän oli varmaan ajatellut, että olemme kuin hän emmekä halua puhua ihmisille joita emme tunne läpikotaisin. Se oli vähän tylsää. Onneksi ihan loppuillasta järjestys alkoi vihdoin hajota ja pääsimme juttelemaan muillekin.

Muuten olen kyllä istumajärjetyksen kannalla vapaan plaseerauksen sijaan.

Vierailija
6/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kamalissa häissä ollut, mutta hankalia tilanteita on aiheutunut tällaisista:

1. istumajärjestys suunniteltu kai niin, että ihmiset tutustuisivat toisiinsa. Niinpä esim. minut ja mieheni oli sijoitettu meille ennestään vieraiden ikäistemme parsikuntien pöytään. Small talkilla tuli juttelu hoidettua kunnialla, mutta jäi harmittamaan, koska asumme kaukana sukulaisistamme ja olimme ajatelleet, että voimme siellä häissä heitä pitkästä aikaa tavata ja vaihtaa kuulumiset. Runsas ohjelma ja tiukka istumajärjestys takasi, että juttelimme häiden ajan vain niiden itsellemme vieraidne ihmisten kanssa.

Samat häät olivat talvihäät ja talo, jossa ne pidettiin, ei ollut tarpeeksi lämmitetty. Häistä jäi mieleeni jatkuva hytinä ja kylmyys.

2. Pienet ja häät oli pieteetillä suunniteltu Hämeenlinnassa olevaan tiiliholviin. Siellä kabinetissa oli pelkkiä aikuisia ja yksi vauva. Vauva huusi koko hemmetin ruokailun ajan (aloitti jo kirkossa). Muuta seurustelutilaa ei ollut kuin ne pöydät, joissa istuttiin siellä melkoisen pienessä tilassa. Ja koko ajan se vauva huusi kuin syötävä. En ymmärrä, miksi sitä ei viety pois tai kukaan edes ehdottanut että menisivät vaikka vaunulenkille.

Vierailija
7/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni fiilis

Vierailija
8/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen serkut tuli paskasissa farkuissa ja hupparissa. hiukan loukkasi

Vierailija
9/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

morsian ja sulhanen leikkasivat hääkakkua.

Vierailija
10/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauloi epävireisesti yli puoli tuntia juhlaväelle ja vierailla ei ollut muuta tekemistä kuin kuunnella tätä esitystä ja odotella ruokaa.

Tuntui ettei siitä tule loppua ikinä.

Mulla myös muisto tällaisesta hääohjelmasta.

Omiin häihini en sitten kyseistä harakkaa kutsunut, vaikka sukua olikin. En halunnut ottaa sitä riskiä, että olisi tarttunut mikkiin.

Vierailija
11/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuivat jättämään soiton kesken

Vierailija
12/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaksissa häissä,joissa 400 vierasta EIKÄ MITÄÄN OHJELMAA! Ilta meni jonottaessa joka paikkaan ja ihmetellessä.

- viime talven aolin häissä,missä oli säästetty hääkakussa,oli tehty itse,ei siinä mitään jos sen osaa,mutta jos ei osaa,niin apua! kakku oli niin kovaa kun sitä leikkas,olisi tarvittu saha,ja koko kakku huoju ja heilu,kaikki vieraat eivät uskaltaneet leikata edes palaa ettei tuu päälle. Samaisista häistä loppu ruoka kesken ja se oli kylmää.

Vierailija
13/15 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on selvästi vedetty tappiin säästäminen.

Puku ostettu joko alemyynnistä tai sitten huutiksesta siltä joka myy minkä tahansa puvun halvimmalla.

Tuolit kauniit muoviset ja tietty oranssiset, bändiä ei ole raaskittu vaan on itse tehty kokoelma musiikista, jota joku laittaa päälle kun tajuaa. Lapsia ei ole huomioitu lainkaan tai sitten joku tulee pokkana sanoo voitko mennä lastenleikkihuoneeseen leikittää kun sulla on itsellä lapsia. En, tulin häihin, en töihin.

Suomalaisiin häihin kuuluu ruoka ja jos ruuasta on pihistelty tulee oikeesti tosi paha mieli. Kakku voi loppua. Tai yök, joo yksissä häissä ei ollut kakkua lainkaan vaan oli sen tilalla muffinssit. Joo ja ne oli mokkamuffinssit ja mä inhoan kahvia. Kerkesin maistaa omaani ja yök. Muffinssit tietty loppui kesken, eli olisin jättänyt omani ottamatta jos olisin tiennyt maun.

Kyllä asioista saa tinkiä, ei kaikki tarvi olla bling-blingiä, mutta se kun näkee alusta saakka, esim kyllä, kirkossa penkkien päässä oli sellaiset rumat, etikkakurkkupurkit, sellaiset megahehtaari-isot ja ne oli päällystetty jollain ylijäämäpaperilla mutta liimaan ei oltu uhrattu ja näkyi läpi purkin alkuperäinen käyttötarkoitus. Sitten purkissa tosi - tosi - tosi ruma muovinen kimppu !!! ja vielä erikseen morsian kehuu meillä on panostettu kirkon koristamiseen. Joo, käymällä helluntalaisten kirppotorilla.

Vierailija
14/15 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pilaa niin häät kuin hautajaiset.

Vierailija
15/15 |
27.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laitettu istumaan vieraiden kanssa, ja toiset valittaa siita etta on laitettu istumaan tuttujen kanssa.

On se vaan kauheaa kun pitaa menna haihin eika yhtaan ajatella mita kukakin vieras haluaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi