Eivät kaikki pienten lasten äidit ole huonoja rekrytointeja
edes ns. perinteisessä mielessä.
Esimerkiksi minulla on yksi 4-vuotias lapsi: raskausaika todella helppo, tein enemmän töitä kuin yleensä, olin pois vanhempainvapaalla 10 kk ja sillä aikaakin opiskelin. Lapsi superterve, joten olen ollut lapsen hoitouran aikana (eli 2,5 vuoden aikana) pois max. 5 päivää yhteensä lapsen sairastelun vuoksi.
Pystyn joustamaan työajoissa, koska vuorottelemme lapsen haussa ja viennissä.
Käytännössä työantajani eivät ole kärsineet juuri mitenkään siitä, että olen pienen lapsen äiti. Harmittaa, että yleistetään, että kaikki pienten lasten äidit ovat jotenkin "vaarallisia" rekrytointeja. Meillä työpaikalla monista lapsettomista koituu enemmän "harmia" sairastelujen ym. muodossa kuin minusta ja lapsesta yhteensä.
Kommentit (8)
työtä hakiessani. En siis ole kokenut lapseni olleen haittaava tekijä rekrytointitilanteissa.
Karkeasti omakohtaisten kokemusten perusteella sanoisin, että lapsettomilla on enemmän "turhia" poissaoloja. He nimenomaan harrastavat krapula- ja motivaatiosaikkuja. En ymmärrä miksi ne perheellisten saikut lasten takia ovat muka pahempia.
Mutta mitenpä todistat, että olet juuri sellainen poikkeus? Moni kun vihaa työtään ja on lapsen tekosyyllä sitten ihan paska ja laiska lomienpitäjä.
yksi on poissa aina kun lapsella on nuha tms ja sen jälkeen hän saa sen ja on poissa vielä 3 jonka saa olla poissa ilman todistusta. On poissa vaikka olisi tulossa iltavuoroon ja mies tekee työtä 7-15.
Toinen vaihtaa aina vuoroa jos vain mahdollista ja tekee vaikka lyhyemmän vuoron koska tietää että sijaista on vaikea saada ja puoli vuoroakin on plussaa, vuorottelevat sairaan lapsen hoidossa, jos äiti on poissa kuumeisen kanssa tässä kuussa, parin kuukauden kuluttua on isän vuoro. Poissaoloja kertyy lapsen takia ehkä puoli päivää puolessa vuodessa.
Kolmanen sairaan lapsen hoitaa juuri eläköitynyt sairaanhoitaja isoäiti.
keskimäärin organisointikykyisempiä ja tehokkaampia kuin lapsettomat. Onneksi mun esimies sen tajuaa. Lapsettomat sitten hioo duunejaan iltakaudet töissä. Mä teen saman ja enemänin paljon lyhyemmässä ajassa, kun on pakko. Ja jää vielä kivaa vapaa-aikaakin ;)
todella tärkeään tehtävään nuori nainen. Hän synnytti lapsen tasan 11 kuukautta sen jälkeen kun oli aloittanut tehtävässään ja silloin elettiin vuotta 2002. Sen jälkeen häntä ei ole työpaikalla näkynyt kuin kaksi puolen vuoden jaksoa, on ollut hoitovapailla ja sen ajan mitä on ollut työssä, on pääosin ollut kotona lasten ongelmien vuoksi.
Toki muistaa jatkuvasti valittaa siitä, kun hänelle ei poissaolevana makseta tulospalkkiota eikä bonuksia vaikka hän on vakituista henkilökuntaa. :=DD
Oman arvioni mukaan. Kyllä se on enemmän luonnekysymys.
mut on kerran rekrytoitu nimen omaan mm sen takia, että meillä oli 3 pientä lasta. ajattelivat, etten enää lapsia hanki. oikeassa olivat, en hankkinut heidän palveluksessa ollessani vaan myöhemmin.