Apua, voiko hormonikierukka pettää?
pahoinvointia helmikuusta lähtien ja olen tässä pelännyt syövät ja kaikki.
Nyt mun alavatsassa on muutaman päivän tuntunut ihan selviä potkuja, siis ihan tuolla vatsan alhaalla navasta vähän alaspäin. Eihän tää voi olla.. pakkohan niiden on olla pieruja eikö vain?? Kirkasta vuotoa alkanut myös tiputtelemaan muutaman kerran viikossa, alkoi muutama kuukausi sitten.. hitto jos se on ollut joku merkki niin prkl. Mulla ei ole ollut tän kierukan aikana vuotoa tipan tippaa aikaisemmin. Ollut kohta kuusi vuotta jo tuo kierukka.
Kommentit (4)
No mitähän luulet, että jos viiden vuoden kierukkaa käyttää kuusi vuotta, onko se enää yhtä priima?
Ei sillä, mä tulin kyllä kahdesti raskaaksi käyttäessäni hormonikierukkaa (ollut alle puoli vuotta) molemmat päätyi keskenmenoon.
Otin hormonikierukan viime syksynä ja joulukuun jälkeen olen selvästi tuntenut sellaisia "potkun tuntuisia" sipaisuja alavatsassa. Kierukka on tarkistettu ei ole pettänyt, en todellakaan ole raskaana mut en sitten tiedä voiko se kierukka jotenkin osua etuseinään että se tuntuu niinkuin potkaisulta. Tätä kun on mulla usein niinku joku elohiiri alavatsassa jylläisi.
ja hän sanoin minulle, että nykytiedoilla on todettu, että sitä voi käyttää vaikka 10-vuotta.
AP
äärimmäisen harvinaista se on, Mirena on varmempi kuin sterilisaatio... Nuo on ihan selviä merkkejä vaan hormonivaikutuksen heikkenemisestä, viisi vuottahan sille vaan luvataan täysi teho.