EVIRA: Ulkomaiset pakastevadelmat...
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/ajankohtaista/?bid=2501
Miten jotkut uskaltavat syödä niitä ilman kuumennusta? Ja syöttää vielä pienille lapsilleen!
Kommentit (18)
raskaana ollessaan ihan hullut määrät vadelmia jäisinä, kun hänellä oli himo niihin. Tiesi riskin, mutta vähätteli sitä. Onneksi kaikki meni hyvin, eikä sairastunut.
pakastevadelmia, joissa pakkauksen etupuolella sanottiin niiden olevan kotimaisia, ja oikein korostettiin, että ei tarvitse kuumentaa. Ja takapuolella alkuperämaaksi paljastuikin Puola.
Taisi olla pakkasmarjan pussi, jossa etupuolella oli sellainen "inforuutu", jossa luki, että osta suomalaisia vadelmia, niitä ei tarvitse kuumentaa ennen käyttöä". Ihmettelin sitä, koska muistelin heidän marjojensa tulevan Puolasta. Käänsin pussia ja takapuolella tosiaan kerrottiina alkuperämaan olevan Puola. Taitaa monelta tulla juuri tuo kuvailemasi huolimattomuusvirhe sen pussin kanssa.
pakastevadelmia, joissa pakkauksen etupuolella sanottiin niiden olevan kotimaisia, ja oikein korostettiin, että ei tarvitse kuumentaa. Ja takapuolella alkuperämaaksi paljastuikin Puola.
Taisi olla pakkasmarjan pussi, jossa etupuolella oli sellainen "inforuutu", jossa luki, että osta suomalaisia vadelmia, niitä ei tarvitse kuumentaa ennen käyttöä". Ihmettelin sitä, koska muistelin heidän marjojensa tulevan Puolasta. Käänsin pussia ja takapuolella tosiaan kerrottiina alkuperämaan olevan Puola. Taitaa monelta tulla juuri tuo kuvailemasi huolimattomuusvirhe sen pussin kanssa.
Törkeää suorastaan!
Kai joku on laittanut tuosta tietoa viranomaisille? Pahimmillaan tuo huijaus voi maksaa jonkun hengen.
kun on vadelmapensaat omasta takaa.
Kummallista, että Jarna, joka valistaa meitä tietämättömiä niin monessa asiassa, on itse tässä asiassa niin valistumaton...
ylipäätään voidaan myydä suomessa jos aiheuttavat tuollaisen terveysriskin?
Entä miten on tuoreiden marjojen kanssa, pitääkö nekin keittää?
ulkomailla tuotettua halpaa paskaa
Koskeeko sama asia ulkomailta tulleita pakastemansikoita? Tuli vain mieleen ku tänään ostin ja kävin kattomas et ne on Belgiasta.
Kaikki ulkomaiset marjat tulee kuumentaa ennen käyttöä. Itse ostan herkkupöytään ja pirtelöihin jne kotimaisia marjoja vaikka ovatkin kalliimpia ja ulkomaisista teen ainoastaan kiisseleitä (keitän hyvin).
kuumentamattomina, koskaan ei ole mitään tullut. Muille en kyllä syötä kuumentamatta.
Vaikka tätä asiaa rummutetaankin jatkuvasti.
Meillä kävi niin, että vaari antoi meidän lapselle pakastevadelmia, joissa pakkauksen etupuolella sanottiin niiden olevan kotimaisia, ja oikein korostettiin, että ei tarvitse kuumentaa. Ja takapuolella alkuperämaaksi paljastuikin Puola. Vaari ei keittänyt vadelmia, ei edes kuumentanut, koska ei ollut tarpeeksi tarkka.
Vaari itse ei syönyt marjoja ollenkaan. Lapsi sai noron. Vanhemmat sai sen lapselta. Onneksi vauva säästyi.
Missä muka noin sanotaan etupuolella?
Entä ulkomaiset, pakastetut muut marjat?
Se tosin tarkoittaa vain sitä että VALMISTUTTAJA on suomalainen,marjat tulevat muualta
mutta ei niistä tarvitse kuin 75% olla kotimaisia, loput sitten muualta....
Meillä kävi niin, että vaari antoi meidän lapselle pakastevadelmia, joissa pakkauksen etupuolella sanottiin niiden olevan kotimaisia, ja oikein korostettiin, että ei tarvitse kuumentaa. Ja takapuolella alkuperämaaksi paljastuikin Puola. Vaari ei keittänyt vadelmia, ei edes kuumentanut, koska ei ollut tarpeeksi tarkka.
Vaari itse ei syönyt marjoja ollenkaan. Lapsi sai noron. Vanhemmat sai sen lapselta. Onneksi vauva säästyi.
Missä muka noin sanotaan etupuolella?
Anoppi luki mulle sitä vaan puhelimessa sitten, kun lapsi oli yön oksennellut. Ilmeisesti se on sitten tuo Pakkasmarjan pakkaus, josta joku toinenkin kertoi tässä ketjussa. Täytyy joskus katsoa kaupassa.
2
kaupasta ostettuja pakastevattuja vielä jäisinä tai sulaneina, ei koskaan kypsennettyinä. lapset myös.
no probs